برنامه بانک مرکزی جهت تلاش در تحقق شعار سال ۱۴۰۱

کل بانکمرکزی با اشاره به نقش تولیدات دانش بنیان در اقتصاد ملی و حمایت از شبکه بانکی از این حوزه گفت: پولپاشی و تزریق بیضابطه بانکی، مشکلات تولید را با تخصیص اعتبارات هدف به بخش های اقتصادی نمی کند، بلکه باعث می شود رونق تولید و ایجاد مسکن پایدار را داشته باشد. ارائه کرد.

به گزارش مجله لوکس، علی صالح آبادی با اشاره به سخنان و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت از پاشی گفت: مقام معظم رهبری اشاره کردند، پولپاشی را مشکل حل نمی کند و این نکته کاملا صحیح است. برای مثال اگر تولیدی بدون توجیه اقتصادی باشد، هر آنچه تولید می کند بازده و صرفه اقتصادی نمی تواند داشته باشد و از فناوری مناسب و بنیان لازم بهره مند شود، طبیعتا هرچه پولپاشیش نمی تواند در نهایت به هدف برسد.

کل بانک مرکزی با بیان این که عوامل زیادی در تولید نقش ایفا می کنند، تصریح کرد: این نگاه که مشکل تولید تنها با پولپاشی و تزریق پول درست نیست و فرمایش مقام معظم رهبری در تبیین این مسئله است که فقط با تزریق پول نمی توانم. تولید را به حرکت درآورد. از این رو نیاز به توجیه اقتصادی تولید نیز لازم است.

برای اولین بار در توضیح این نکته باید بگویم ما از سال گذشته مقوله‌های مالی را تولید می‌کنند تا به این وسیله از ابزارهای اعتباری برای حرکت درآوردن تولید استفاده شود و این مقوله نیز با قدرت پس‌گیری خواهد شد.

عالیترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارهایی که بانکها می توانند در سیاستهای معتبر خود در نظر داشته باشند، باید به دو مقوله معتبر و ضمانت توجه داشته باشند، عنوان کرد: این امر بدین معناست که لزومی ندارد حتماً پول به تولید تخصیص در این مورد بپردازد. .مینه نقش ضمانت نیز می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

صالح آبادی افزود: در توضیح این امر، مثالی را بیان می‌کنم. اولین روز سال به عنوان مثال فرض کنید که یک شرکت خودروساز به دنبال آن است که از طریق به بانک، سرمایه در گردش دریافت کنید و آن را به شرکت فولادی برای دریافت مواد مورد نیاز تولید خودرو پرداخت کنید. به جای دریافت پول از بانک این شرکت خودروساز می تواند به بانک مراجعه کند و به جای اینکه پولی را به شرکت دیگری ارائه دهد، تضامین را در اختیار بانک بگذارد و لازم باشد را در انتخاب و به تولیدکننده یا همان شرکت دیگر ارائه کند، پس از آن شرکت دیگری نیز این کار را به شرکت دیگری که مواد مورد نیازش را می‌کند، ارائه کند.

رئیسکل بانکمرکزی یادآور شد: به جای چرخش پول از میان تولیدکنندگان، کار در میان آنها به میافتد و می تواند این مورد تضمین بانک هاست و در مواردی که یکی از حلقه های تولید نیاز به نقدینگی پیدا کند، می تواند این را در بازار سرمایه یا سرمایه گذاری کند. نزد یک بانک تنزیل کند و پولش را دریافت کند.

وی مشخص کرد: در چنین شرایطی می‌توان با پول کمتری را به حرکت درآورد. از این قبیل روستایی که می توانند تولید کنند

حمایت بانک مرکزی از شرکت های دانش بنیان

صالح آبادی با اشاره به حمایت های بانکی از حوزه دانش بنیان ها در سال گذشته عنوان کرد: در ده ماهه بیش از 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تخصیص داده شده است که نسبت به سال قبل از آن، بیش از 100 درصد رشد داشته و حدود 120 درصد است. شرکت دانش بنیان از منابع مالی بانک ها استفاده می کنند.

از سوی دیگر، از سوی دیگر،

در مورد یک منطقه بزرگ از یک منطقه بزرگ: بنابراین در فرمایشات مقام معظم رهبری باتوجه به نقشی که تولید دانش بنیان در اقتصاد ملی دارند، در نظر داریم که به طور جدی از این حوزه حمایت کنیم.

کنترل رشد نقدینگی نقش مهمی در حفظ ارزش پول ملی دارد

رئیس کل بانک مرکزی ثبات و آرامش در بازار ارز را امری بسیار مهم و مهم دانسته است در ارزش پول ملی و مشخص کرد: وضعیت در بازار از این عوامل است و البته از سوی دیگر وضعیت پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز برای حفظ ارزش است. پول ملی حائز مهم است. شرط لازم است نقدینگی با وضعیت اقتصادی باشد چراکه ککترل رشد نقدینگی

وی افزود: این امر از موضوعاتی است که از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز آن را بررسی می کند. در مبحث تناسب حجم نقدینگی با اقتصاد کشور باید تصمیم بگیرد که این بخش به بانک مرکزی و بانک ها مرتبط است.

رئیس شورای پول و اعتبار یکی از اصلاحات جدی است که در سال جاری خواهد شد را اصلاح رابطه بانک مرکزی با دولت خواند و گفت: علاوه بر این برای بانک مرکزی بانک ها نیز نیازمند اصلاح است، بهتر است بانک ها انضباط لازم را رعایت کنند. بر همین اساس وجه و جمع آوری منابع بانک مرکزی به عنوان آخرین راهکار مدنظر یک بانک باشد. هر گونه توانمندی‌ها باید در نقدینگی را در نظر داشته باشند و برای این مهم نیز برنامه‌های برنامه‌ای داریم که در سال جاری اجرا می‌شود و امید است با اجرای برنامه‌های بانک‌ها، آرامش بیشتری در اقتصاد کشور حاکم شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل