سلامت و دانش

بخوانید، حتی اگر کرونا ندارید

مجله لوکس / مرکزی در روزهای اولیه همه تصور می کردند که علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا بوده و شدت آن کمتر از آنفولانزا بوده و همین امر باعث ترس افراد کمتر از تاج می شود ، اما با پیشرفت ما علائم تغییر کرد در واقع ویروس ، چهره دیگر را نشان داد.

از آن زمان ، مقامات علمی بارها گفته اند که ما با ویروس ناشناخته ای سر و کار داریم که رفتار آن قابل پیش بینی نیست و در غیر این صورت ممکن است دقیق ترین شرح تاج باشد ، زیرا هنوز پس از گذشت بیش از پنج ماه هنوز ناشناخته است. ما با ویروسی روبرو می شویم که آنها هرگز نمی توانستند تصور کنند.

یکی می گوید من بینایی خود را از دست داده ام ، دیگری می گوید من هیچ سلیقه ای ندارم ، دیگری می گوید که او از درد تا مرگ رفت و برگشت ، از سوی دیگر می گوید که رنگ صورتش تغییر می کند و یکی .. .این تفاوت ها نشان می دهد دلیل این امر این است که ما هنوز تاج را نمی شناسیم و به قدرت کشنده آن ایمان نداریم ، زیرا اگر این اتفاق می افتاد ، ما به شدت به پروتکل های بهداشتی عمل می کردیم و شاهد افزایش موارد و مرگ و میر و در نهایت بیماری نبودیم. قله دوم .

البته تحقیقات علمی می تواند بر رفتار این ویروس عجیب تأثیر بگذارد ، اما مطمئناً هیچ کس مانند یک بیمار کرون نمی تواند آنچه پس از این بیماری برای او اتفاق افتاده است را توصیف کند ، با صداگذاری بلندتر آلارم می توان تجربیات افراد را بیان کرد.

زهره در دهه سوم زندگی یکی از جوانانی است که خوشبختانه پس از نبردی سخت و نفس گیر ، کورونا را شکست داد.

وی گفت: “در هفته اول ماه ژوئیه ، به مدت دو یا سه روز ، من احساس خستگی ، بی حالی و سرگیجه کردم ، اما یکی از علائم تاج یا آنفولانزا مانند عطسه ، سرفه ، گلودرد و غیره است.” – در مورد تجربه خود با ویروس به مجله لوکس می گوید. من به بیمارستان رفتم و بعد از آزمایش خون ، داروهایی به من تجویز شد که پس از دو یا سه روز از مصرف این داروها وضعیت جسمی من را بدتر کرد ، بنابراین بهمراه علائم قبلی بدن ، درد بسیار شدیدی ، تهوع بسیار شدید و غیرقابل کنترل اضافه شد.

زهره می افزاید: “بعد از پیدایش این علائم ، من دوباره به پزشک مراجعه کردم و در آن زمان آزمایش تاج از گلوی من گرفته شد و نتیجه منفی بعد از سه روز منفی بود ، و تاکنون 6 روز است که من به طور عملی بیماری Covid 19 را تجربه کرده ام ، نه من آن را می دانستم. ” ، اما آزمایش تاج منفی بود و او این روزها دردهای زیادی از بدن را پشت سر گذاشت.

او می گوید: “من تمام زندگی من آنفولانزا را تجربه کرده ام ، اما این نوع درد قابل مقایسه با بدن آنفولانزا نیست.” وی گفت: “او یک بیماری و علائمی دارد که هر روز و روز قبل متفاوت است و او هیچ نیست.” یک روز با روزها و علائم قبلی قابل مقایسه نیست ، یک روز حالت تهوع بر بدن حاکم است ، یک روز سرگیجه ، یک روز بدن بر درد بسیار شدیدی و گاه درد استخوانی به ویژه از پشت ، به خصوص از پاها غلبه می کند. من قدرت ایستادن روی پاهایم را ندارم ، بنابراین اگر پنج دقیقه روی پاهای خودم بایستم ، باید یک یا دو ساعت استراحت کنم.

کوید گفت: “من این روزها خواب عمیقی را از دست داده ام زیرا به دلیل درد شدید اصلاً نمی خوابیدم.” بعد از حدود هفت روز دوباره به پزشک مراجعه کردم و آزمایش کرون دوباره منفی بود ، اما پزشک آنتی بیوتیک ها و سایر داروها را مصرف کرد. تجویز شده ، من آنوقت گلودرد داشتم ، اما هیچ سرفه ، تب ، آبریزش بینی یا اسهال وجود نداشت ، اگرچه این علائم بیماری کرونا شایع است که من تجربه نکردم.

او می گوید: “من تقریباً 9 روز این علائم را تجربه کردم و بهتر نمی شدم ، خسته شدم ، سردرد ، سرگیجه و حالت تهوع داشتم. درد بدن وجود داشت که نمی توانم از پس آن برآمدم. من نمی توانم از استامینوفن ، مسکن ها و داروهای آرام بخش استفاده کنم ، اما به دلیل این شرایط بد جسمی ، بعضی اوقات برای تسکین دردهای بدن سعی می کردم کدئین مصرف کنم ، که البته این تأثیر چندانی نداشت.

زهره تأکید می کند: وقتی پزشکان می گویند کرونا هیچ دارویی ندارد ، آنها درست هستند زیرا هیچ دارویی نمی تواند درد ناشی از کرونا را به طور موثری تسکین دهد. حدود 10 روز از علائم گذشته بود و احساس گلو درد داشتم ، تمایلی به خوردن نداشتم و با ترس از دارو نیز مصرف می کردم زیرا این احتقان به من اجازه نمی داد که هر موقع چیزی بخورم ، حس بویایی و طعم خود را از دست دادم. منصرف شدم و مشکل شنوایی داشتم که بعد از چند روز از دست دادن شنوایی بدتر شد.

وی ادامه داد: هرچه علائم بدتر شد ، به بیمارستان رفتم و آزمایش ریه کردم و متوجه شدم که تاج در ریه هایم وجود دارد و در واقع بعد از ده روز ویروس را امتحان کردم و متخصص آن را براساس همان روزها اعلام کرد. در ابتدا وی درگیر بیماری عروق بیماری کرونا قلب بود و حتی با بیماری وی مشکل بود و بعد از اینکه من به این بیماری مبتلا شدم ، او شروع به قرنطینه كرد و داروهایی متناسب با شرایط و سن من و همچنین داروهای اضافی برای تقویت سیستم ایمنی بدن تجویز كرد.

زهره با بیان اینکه قرنطینه باید دو هفته ادامه داشته باشد ، اما بعد از آن دو هفته من هنوز علائم ویروس را در بدن خود دیدم ، اضافه کرد: “در آن زمان ، بلعیدن ، طعم و بوی بزاق یا آب برای من بسیار دشوار بود.” من كاهش وزن كامل داشتم ، از تمايل به خوردن هر چيزي ، و پس از آن شنوايي در بيماري افزايش يافت ، حتي به مدت 48 ساعت ، شنوايي خود را به حداقل رساندم ، هنوز ضعيف ، حالت تهوع و سرگيجه بودم. و بعد از دوره قرنطینه ، حالم بهتر نبود ، دوباره به پزشک مراجعه کردم و 10 روز دیگر قرنطینه تجویز کردم و بعد از این 10 روز ، آزمایش تاج منفی بود ، اما من واقعاً ماه خیلی سختی را پشت سر گذاشتم.

وی گفت: “از زمانی که احساس سرما و بی حالی کردم ، من در مورد سلامتی خود بسیار مراقب بوده ام زیرا یک کودک 6 ساله دارم و حتی اگر مشکل ریوی دارم و یک پزشک مرا به بیمارستان بیمارستان معرفی کرده است ، من هنوز کارهای بیشتری انجام داده ام.” برای مراقبت های بیمارستانی و قرنطینه در خانه و همچنین کاهش عفونت سایر اعضای خانواده ، بنابراین برای دریافت دستورالعمل های ویژه و انجام مراقبت های لازم در منزل با پزشک مشورت کردم.

زهره با تأکید بر اینکه اتاق خواب و حمام را از روز اول قرنطینه جدا کردم ، می گوید: شیپور خاموشی ها اغلب و به طور مداوم ضد عفونی می شدند و منطقه خواب و استراحت من به گونه ای بود که هوا دائماً در محیط جاری می شد و من در تلاش بودم هوا را در خانه کاهش دهم. استفاده از اسفند و اسپری آب گلاب به دلیل اینکه بچه ها ریه های حساسی داشتند ، مشکل داشت و خوشبختانه پس از طی دوره تست تاج همسر و فرزند من منفی بود و در حقیقت مراقبت و حساسیت مؤثر بود.

وی گفت: “من به طور مرتب از آب جوشانده آب گرم ، لیمو تازه و چای سبک استفاده کردم. گلویم را مرطوب نگه داشته ام تا گلو خشک سرفه نشود زیرا در غیر این صورت سرفه خشک باعث ایجاد آن می شود.” به تارهای صوتی ، حنجره و قلب آسیب می رساند و این رطوبت می تواند از بروز 50٪ سرفه جلوگیری کند و مصرف شیرینی در این دوره به هیچ وجه بخصوص برای افرادی که مشکلات ریه دارند توصیه نمی شود.

وی می افزاید: مصرف آب میوه های طبیعی می تواند وضعیت جسمی فرد را بهبود ببخشد زیرا باعث افزایش سطح ویتامین ها در بدن می شود ، به خصوص در این دوره بدن به دلیل کمبود ویتامین ها به شدت کم می شود و برای تأمین ویتامین ها قرص های جوشان را خریداری می کند. سیالات گرم و مایعات گرم بسیار مؤثر است ، اما در مقابل ، باید از غذاهای کم چرب و شیرین استفاده شود و حتی در بیماری و تجربه من ، مصرف عسل و آب لیمو که گفته می شود برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است ، در بیماری کووی است. فایده ای ندارد و می توان ضعف بدن را با شیرینی آبهای طبیعی تنظیم کرد. یک پزشک پیشنهاد کرد که من مصرف موز را بعد از قرنطینه موکول کنم زیرا این امر می تواند بر دستگاه گوارش تأثیر بگذارد ، اما من توصیه می کنم یک کت و لیمو ساده مصرف کنید.

وی گفت: “حدود 20٪ از ریه های من به این ویروس آلوده شده اند و در این زمان ، من توانستم با سیگار کشیدن و سیگار کشیدن آویشن و گلاب ، سرفه را بطور مؤثر کاهش دهم.” من نیز دارو را مصرف کردم و طب سنتی به وضعیت جسمی من کمک کرد ، اگرچه ویروس برای هر یک متفاوت است.

زهره گفت: “من پزشک نیستم و فقط تجربیات شخصی خود را ارائه می دهم” ، با اشاره به اینکه این ویروس هرکدام متفاوت و با سیستم های مختلف جسمی ، روحی و سیستم ایمنی متفاوت رفتار می کنند. من همیشه فکر کرده ام که کل دنیا را به آنفولانزا و ویروس سرما بزنم. وقتی به من آلوده شدم ، فهمیدم که این بیماری علائمی دارد که همه نمی توانند با آن کنار بیایند ، یک زمان بسیار دشوار. و شخصاً ، من هرگز چنین تجربه ای نداشته ام. افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند باید بسیار مراقب باشند و حتی افراد داخل آن نیز باید مراقب باشند زیرا می توانند توسط سایر اعضای خانواده آلوده شوند.

وی تأکید می کند که ما باید در این دوره از نظر روانی بسیار مسلط باشیم ، آرامش امروز یک معجزه است. شریان بیماری کرونا باید مورد تشویق قرار گیرد و نگران عزت نفس جامعه نباشید ، من معدود افرادی بودم که به دیگران اطلاع دادم که من این بیماری را دارم و به دلایل مختلف این کار را کردم. می خواستم اطرافیان خود را متقاعد كنم كه ویروس به ما نزدیك شده است ، و حتی من كه از ابتدای شیوع این بیماری و كنترل سفر مهدكودك فرزندانم ، به رغم پیروی از پروتكل ها ، آلوده شدیم. من به بستگان هشدار داده ام ، بنابراین بهتر است این بیماری را پنهان نکنیم ، زیرا از دیدگاه انسانی و وجدان ، این راز به هیچ وجه درست نیست.

وی گفت: “نظر جامعه باید در جهت حمایت روانشناختی از افراد درگیر باشد تا نیازی به نگرانی درمورد نحوه واکنش آنها به آنها پس از بهبودی جامعه نباشد. واکنش خانواده پس از شنیدن اینكه من بیماری قلبی كرونری دارم طبیعی است.” از آنجا که آزمایش و اسکن ریه مثبت بود ، من حدس و گمان کردم و خوشبختانه خانواده به راحتی اوضاع را به خوبی پذیرفتند و درک کردند.

زهره اظهار داشت: پزشکان معمولاً یک دوره دو هفته قرنطینه را اعلام می کنند ، اما به نظر من برای بهبودی کامل باید 14 هفته دیگر به این 14 روز اضافه شود تا سلامتی اطرافیان ما به خطر نیفتد. وی ادامه داد: جامعه اطراف ما عزیزان ما هستند و با رعایت نكات بهداشتی دیگری سلامتی خود را حفظ می كنند. بازتاب رفتار انسان به طور طبیعی در زندگی دیگران ظاهر می شود و كرونا نشان می دهد كه رعایت الزامات بهداشتی می تواند به سلامت جامعه منجر شود.

به گزارش مجله لوکس ، زهره در یک ماه گذشته روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته و در مورد تجربیات شخصی خود صحبت کرده است ، اما افرادی هستند که در سنین دیگر زندگی می کنند.

شیدا یک مرد 22 ساله است که به مدت 13 روز به بیماری انسداد عروق قلب مبتلا بوده و ظاهرا توسط خواهرش به وی تحویل داده شده است. وی گفت: “در ابتدا خواهرم وارد شریان کرونری شد ، اما پس از ده روز ، خوشبختانه ، او به طور کامل بهبود یافت ، و پس از آن ، من آلوده شدم زیرا بیماری خواهرم بسیار شدید نبود و به طور کامل بهبود یافت.” از ابتلا به این بیماری نمی ترسیدم.

وی در مورد علائم خود اظهار داشت: علائم اولیه تب بالا ، درد بدن و درد چشم بود در روز سوم حس بویایی را کاملاً از دست دادم و با وجود اینکه 6 روز از آن گذشته بود ، هنوز حس بویایی نداشتم اما در مقایسه با روزهای ابتدایی بیماری ، من الان بهتر شده ام و تب من متوقف شده است.

شیدا با بیان اینکه در این مدت بسیار بی حس شده ام و وزن کم کردم ، اضافه کرد: “من فقط مایعات ، چای و عسل می نوشم که بسیار مفید هستند و به دلیل ضعف و درد بدنم ، واقعاً سعی کردم از این 9 روز بخوابم و فعال نبودم.

وی گفت: “علاوه بر این بیماری ، من از قرنطینه و فاصله از خانواده ام ناامید شدم ، اما من هنوز هم خلق و خوی خود را در شرایط نسبتاً خوبی از دست نداده ام.” با ذکر این که اوج و علائم شدید این بیماری حدود چهار روز ادامه دارد. من رزرو دارم

به گزارش مجله لوکس ، وضعیت شیدا و ناهید مشابه نیست: ونوس حدود 40 روز دشوار را پشت سر گذاشت ، اما بعد از گذشت نزدیک به 10 روز ، شیدا در وضعیت جسمی مطلوب تری قرار دارد و مقایسه این دو نشان می دهد که کرونا غیرقابل پیش بینی است. .

براساس آماری که شب گذشته منتشر شد ، تاکنون 2،661،965 تست تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است و تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور 324.692 بود. 282 هزار و 122 بیمار بهبود یافتند یا در بیمارستان بستری شدند ، 4148 بیمار در وضعیت بحرانی قرار داشتند و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری به 18264 نفر رسید.

شاید اگر امروز یکی از ما آلوده شود ، شرایطی مانند زهره را تجربه کرده ایم و شاید نتوانیم با این سختی و درد کنار بیاییم ، از همه مهمتر ، اصول بهداشت و مراقبت ، سلامتی خود و دیگران را بهتر از همیشه رعایت کنیم. مورد دیگر ، ارزش گذاری و ارزش گذاری است ، و این به روشنی چگونه ضرب و شتم کورونا را نشان می دهد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا