با سرخ کن رژیمی چی درست کنم؟

سرخ کن یکی از لوازم آشپزخانه است که روند آشپزی را سریع و جذاب می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از غذاها و دسرها را تهیه و نوش جان کنید. در ادامه به محبوب‌ترین غذاهایی که با هواپز می‌توان درست کرد اشاره خواهیم کرد.

لوازم خانگی

با سرخ کن رژیمی چه غذایی درست کنم؟

در ادامه به معرفی غذاهای پرطرفدار که با سرخ کن میشود درست کرد اشاره خواهیم کرد.

1- سیب زمینی سرخ شده با سرخ کن

احتمالا اولین غذایی که در پاسخ به سوال با سرخ کن چی درست کنم به ذهنتون میرسه، سیب زمینی سرخ کرده باشه. این غذا در تمامی مقالات مرتبط با چه غذاهایی با سرخ کن بدون روغن میشه تهیه کرد ذکر شده است. برای تهیه سیب زمینی سرخ شده با سرخ کن بدون روغن، ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته و به قطعات دلخواه خرد کنید. سپس سیب زمینی‌های خرد شده را درون ظرفی قرار داده و با اسپری روغن به طور یکنواخت آنها را چرب کنید. سرخ کن بدون روغن را روشن کرده و درجه حرارت را روی 180 و مدت پخت را روی 15 دقیقه تنظیم کنید. سیب زمینی‌ها را داخل دستگاه قرار دهید و منتظر بمانید تا سرخ و طلایی شوند.

2- طرز تهیه هات داگ سرخ شده با سرخ کن

برای تهیه هات داگ سرخ شده به کمک سرخ کن، کافیست ابتدا هات داگ‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. پس از پیش گرمایش هواپز، هات داگ‌ها را داخل سبد قرار داده و دمای سرخ کن را روی 190 درجه و زمان پخت را روی 5 دقیقه تنظیم کنید.

3- طرز تهیه قارچ سوخاری با سرخ کن

برای تهیه قارچ سوخاری با سرخ کن، ابتدا قارچ‌ها را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس سفیده تخم مرغ را داخل کاسه‌ای بریزید و به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود. در مرحله سوم پودر سوخاری را داخل یک بشقاب جداگانه ریخته و سپس قارچ‌ها را ابتدا به سفید تخم مرغ آغشته کرده و در مرحله بعد داخل پودر سوخاری بچرخانید. در نهایت قارچ‌های آغشته به پودر سوخاری را داخل سبد قرار داده و دمای سرخ کن را روی 170 درجه به مدت 10 دقیقه تنظیم کنید.

4- طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی با سرخ کن

برای تهیه مرغ شکم پر با سرخ کن کافیست که ابتدا مرغ را شسته و خشک کنید. سپس مخلوطی از سبزی‌های معطر، فلفل دلمه، گوجه و هر ترکیب دیگری که دوست دارید را داخل شکم مرغ قرار دهید و به کمک خلال دندان دوطرف شکم را به هم وصل کنید. سپس مرغ را داخل سبد سرخ کن قرار دهید و دمای پخت را روی 180 و مدت زمان پخت را روی 50 دقیقه تنظیم کنید. برای پخت بهتر می‌توانید هر 15 دقیقه سبد را باز کرده و وضعیت سرخ شدن مرغ را بررسی کنید.

5- طرز تهیه شنیسل مرغ با سرخ کن

برای تهیه شنیسل مرغ با سرخ کن، ابتدا سینه‌های مرغ را شسته و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس هر قطعه مرغ را داخل آرد غلط دهید و پس از آن درون تخم‌مرغ هم‌زده بچرخانید. بعد از اینکه مرغ‌ها به تخم‌مرغ آغشته شدند، آنها را در آرد سوخاری غوطه‌ور کنید. در نهایت، قطعات مرغ آماده شده را داخل سبد سرخ کن قرار دهید، زمان پخت را روی ۸ دقیقه و دما را روی 180 درجه تنظیم کنید و منتظر بمانید تا شنیسل‌ها کاملا پخته و طلایی شوند.

6- طرز تهیه ماهی با سرخ کن

برای تهیه ماهی با سرخ کن، ابتدا ماهی را بشویید و در مخلوط آب، آب لیمو، نمک و فلفل قرار دهید. پس از گذشت 1 ساعت ماهی‌ها را خارج کرده و خشک کنید. سپس به کمک براش آشپزی اندکی زعفران به آن‌ها اضافه کنید. در مرحله آخر قطعات ماهی را داخل سبد سرخ کن قرار دهید، دمای پخت را روی 180 درجه و مدت زمان پخت را روی 15 دقیقه تنظیم کنید. 

جمع بندی؛ چه غذاهایی با هواپز میشه درست کرد؟

در این مطلب سعی شده است تا معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن میشه درست کرد همراه با دستور پخت ذکر شود. چنانچه شما هم تجربه پخت غذاهای دیگر با سرخ کن را دارید با ما درمیان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل