فرهنگ و هنر

با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت در راستای حفظ سرمایه‌های ملی و مقابله با خروج ارز از کشور، بر لزوم انجام فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق کسب مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرهیز از تبادلات مالی با فعالان تبلیغاتی خارج از کشور تأکید کرد.

به گزارش مجله لوکس، عباس محمدیان افزود: همراستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کالا، محصولات و خدمات داخلی برای عرضه و مصرف در کشور، نیازمند معرفی و تبلیغ از طریق رسانه‌ها و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور نیستند، اظهار داشت: بر اساس ماده 3 آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور شده و حتی به تامین مالی انسان رسانه‌های غیر همسو و گاه حتی معارض با منافع ملی منجر می‌شود. امری مغایر مصالح ملی است و در تمام کشورها در این رابطه حساسیت ویژه‌ای وجود دارد.

طبق اعلام وزارت ارشاد، محمدیان با اشاره به برخی از چهره‌های معروف رسانه‌ای خارج نشین اظهار داشت: متاسفانه هر چند برخی از چهره‌های معروف فضای مجازی در بزنگاه‌های سیاسی و امنیتی علیه منافع ملی اقدام کرده و می‌کنند باز هم شاهدیم که برخی از شرکت‌ها و موسسات از طریق ارائه آگهی به این دست افراد به تامین مالی آن‌ها و به تبع آن خروج ارز از کشور مبادرت می‌کنند که طبیعتاً اقدام ان‌ها از نگاه قانون پنهان نمانده و اقدامات مقتضی قانونی در رابطه با تخلفات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه گفت: این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات، شرکت‌ها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شده‌ایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.

محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز کنند.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

از ترکیب کلماتی منتقی و فرهنگ غنی، جادوی زبانی را بر شما تمرین می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا