فرهنگ و هنر

بازگشت «داستان اسباب بازی» با کارگردان اسکاری

«اندرو استانتون» کارگردانی پنجمین قسمت از سری انیمیشن‌های محبوب «داستان اسباب‌ بازی» را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش مجله لوکس، «پیت داکتر» مدیر اجرایی استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار کمپانی دیزنی، قسمت پنجم «داستان اسباب‌ بازی» را غافلگیرکننده توصیف کرده و از تاریخ اکران ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ برای اکران آن خبر داده است.

«داکتر» در نمایش اخیر انیمیشن «اینساد اوت ۲» اعلام کرد که «اندرو استانتون» چهره کهنه‌کار استودیو پیکسار کارگردانی «داستان اسباب بازی ۵» را بر عهده خواهد داشت و «تیم آلن» نیز به عنوان صداپیشه شخصیت باز لایتیر بازخواهد گشت، اگرچه هنوز حضور تام هنکس در نقش وودی رسما تایید نشده است.

به گزارش اسکرین رنت، مجموعه انیمیشن‌های «داستان اسباب‌بازی» در هر چهار قسمت قبلی مورد تحسین جهانی قرار گرفته است. داستان اسباب‌بازی اصلی (۱۹۹۵) با انیمیشن‌های پیشگامانه و داستان‌گویی صمیمانه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و «داستان اسباب بازی ۲» (۱۹۹۹) این روند را ادامه داد و اغلب به عنوان یکی از بهترین دنباله‌های ساخته شده در نظر گرفته می شود.

«داستان اسباب بازی »۳ (۲۰۱۰) این سه گانه را به پایانی رضایت بخش رساند و برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. در نهایت، قسمت چهارم این انیمیشن نیز اکران موفقی در سال ۲۰۱۹ داشت.

«اندرو استانتون» با دنیای «داستان اسباب بازی» بیگانه نیست و از ابتدا با پیکسار همکاری داشته و در نوشتن فیلمنامه قسمت نخست انیمیشن و دنباله‌های آن در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۹ مشارکت داشته است. او نخستین کارگردانی خود را با انیمیشن «در جستجوی نمو» آغاز کرد و در ادامه نیز انیمیشن‌های «وال-ئی» و «در جستجوی دوری» را ساخت و برای دو انیمیشن «وال-ئی» و «در جستجوی نمو» اسکار بهترین انیمیشن بلند را نیز کسب کرد.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

از ترکیب کلماتی منتقی و فرهنگ غنی، جادوی زبانی را بر شما تمرین می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا