بازداشت سارقان ۲۰ خانه در گیشا با سلاح سرد و بی‌سیم

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق که اقدام به سرقت از حدود ۲۰ خانه در محدوده گیشا کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مجله لوکس، سرهنگ علی قاسم پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر روز گذشه درحال گشت زنی در محدوده خیابان ستارخان تهران بود که به دو موتورسوار با دو دستگاه موتورسیکلت که درحال زاغ‌زنی منازل مسکونی شهروندان در این محله بودند، مشکوک شده و رفتار آنان را تحت نظر قرار دادند. 

وی با بیان اینکه در همین حین یکی از متهمان وارد یکی از ساختمان‌هایی که ساکنانش در آن حضور ندارند، شد، گفت: به محض این اقدام ماموران برای دستگیری این فرد وارد عمل شده و دستور ایست صادر کردند. دو متهم نیز به محض مشاهده ماموران پا به فرار گذاشتند که درپی آن عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان آغاز شد. 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: تعقیب و گریز برای دقایقی ادامه پیدا کرد تا اینکه ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرده و دو متهم را متوقف کردند. 

قاسم‌پور با اشاره به دستگیری متهمان و انتقال آنان به مقر انتظامی گفت: سوابق این دو نفر در مقر انتظامی مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد هر دو متهم دارای سابقه سرقت بوده و پیش از این به دلیل ارتکاب جرم سرقت دستگیر و روانه زندان شده‌اند. همچنین دو متهم مورد بازرسی قرار گرفتند که در جریان بازرسی انجام شده  علاوه برآلات و ادوات سرقت، دو قبضه سلاح سرد، یک اسپری گاز اشک اور و یک بی سیم نیز از آنان کشف شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم دستگیر شده، گفت: متهمان در جریان بازجویی‌هایی که به شکل جداگانه انجام شد، به ارتکاب دستکم ۲۰ فقره سرقت از منازل واقع در همین محدوده اعتراف کردند. در ادامه نیز برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات ماموران پلیس برای شناسایی مالباختگان و کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی آنان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل