بین الملل

اوکراین خواستار دریافت غرامت بیشتر از ایران شد

طبق آژانس خبری اوکراین فرم یوهنی ینین ، معاون وزیر امور خارجه اوکراین به رادیو آزادی در مورد پرداخت غرامت ایران به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین گفت: “از طرف ایرانی ، می توانم بگویم که پرداخت غرامت به برخی خانواده ها ، ایران را از نظر قانونی مسئول می داند.” نجات. ایران نمی تواند از پرداخت غرامت خودداری کند. در جهان هیچ سابقه ای وجود ندارد که قربانیان پس از سقوط هواپیما غرامت دریافت نکنند.

“اوکراین اطمینان دارد که در مذاکرات بین دولتی ، غرامت توافق شده بالاتر از پیشنهادی یکجانبه خواهد بود” – گفت ادو.

وی همچنین در مورد زمان جبران خسارت گفت: “متأسفانه ، در چنین شرایطی ، من نمی توانم زمان دقیق را بگویم ، که به عوامل زیادی بستگی دارد. اما با خیال راحت می توانم بگویم که هیچ کس بدون غرامت باقی نخواهد ماند. ما از همه منابع و کمک شرکای ما برای محافظت از منافع کسانی که تحت تأثیر این واقعه تلخ قرار گرفته اند.

گفته می شود که در 7 ژوئن ، سفارت ایران در اوکراین شروع غرامت برای خانواده های قربانیان را اعلام کرد.

به گزارش مجله لوکس ، محسن بهاروند ، معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه مسئول مذاکرات ، پیش از این بر تصمیم دولت ایران برای پرداخت هزینه خانواده های قربانیان تأکید کرده بود.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه در گزارش نهایی خود درباره هواپیماهای اوکراینی ، توصیه های ایران را روشن و از توجه ایکائو به آنها و تدوین برنامه های کاری برای اجرای این توصیه ها ، هرگونه ابتکار یا برنامه ابراز خرسندی کرد. ایمنی هواپیمایی بین المللی.

بهاروند البته با استناد به “اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه ای” درمورد احتمال سیاسی شدن موضوع هشدار داد و اظهار داشت که چنین اقداماتی ، به هر بهانه و توجیهی ، نه تنها به بهبود ایمنی هواپیما کمک می کند ، بلکه با ایکائو و ایمنی هواپیمایی متفاوت است. .

براساس این گزارش ، بسیاری از خانواده های قربانیان تاکنون غرامت دریافت کرده اند.

23311

دکمه بازگشت به بالا