عمومیکسب و کار برتر

انواع چراغ سردری + قیمت

چراغ های پارکی و پایه چراغ پارک ها دارای انواع مختلفی می باشند که هرکدام ویژگی های خاص و کاربری ویژه ای دارند به همین دلیل در فضاهای پارکی ، شهری و ساختمانی مورد توجه قرار گرفته اند همچنین شرکت های مختلفی ازجمله صنایع روشنایی شب تاب و شرکت مانک پایا اقدام به تولید انواع و اقسام مختلف این چراغ ها نموده اند. در صورتی که در یک پروژه از انواع چراغ های پارکی و محوطه ای استفاده نمایید می توانید علاوه بر تامین روشنایی محیط به زیبا شدن آن نیز کمک کنید همچنین همانطور که می دانید نورپردازی در یک فضا باعث بالا رفتن درصد امنیت در آن محوطه می شود و از المان های تزیینی نیز به حساب می آید.

چراغ سردری یکی از انواع چراغ های حیاطی و ساختمانی است که در محیط های بیرونی ، سردر ورودی منازل و محوطه ها نصب می شود و همانطور که از نامش پیداست در دسته چراغ هایی قرار می گیرد که به دلیل استفاده در محیط های باز باید کیفیت بالایی داشته باشند تا در برابر گردوغبار ، نفوذ حشرات و بارندگی ها مقاوم باشند. گروه های صنعتی تولید کننده برج نوری در تهران غالبا به فروش این قبیل چراغ ها نیز میپردازند و از این گروه های میتوانید اقلام خود را تهیه کنید.

چراغ سردری معمولا روی قسمت های مسطح و ستون مانند قرار می گیرد به طور مثال اگر شما بخواهید دو طرف پلکان ورودی یک ساختمان یا دو طرف درب ورودی ساختمان منزل یا ویلای خود را نورپردازی نمایید ، استفاده از چراغ سردری را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا علاوه بر روشن کردن محیط به زیباتر شدن محل استفاده نیز کمک می کند.

انواع کلی

سه نوع کلی از چراغ سردری برای منازل و خانه ها وجود دارند که تقریبا هر سه نوع، کار مشابهی را از لحاظ نورپردازی انجام می دهند. منتها هر فرد، بسته به سلیقه ای که دارد ممکن است یکی از این انواع را بیشتر پسند کند. دلیل پیدایش این گروه بندی نیز همین موضوع است تا بتوان سلایق مختلف مشتریان را پوشش داد. این سه نوع از چراغ سردری به شرح زیر هستند:

– چراغ های سردری با نورپردازی متقارن.

– چراغ  تکیِ آویزان بالای در

–چراغ تکی در یک طرف در

هیچ قانون سخت و سریحی در مورد اینکه شما باید چه نوعی از چراغ سردری را انتخاب کنید وجود ندارد. همچنین هیچ قانونی وجود ندارد که اندازه و نوع نورِ سردر خانه شما را محدود و یا تعیین کند. پس همه چیز تا حد زیادی به سلیقه شما و خانوادتان بستگی دارد. در ادامه این نوشته، چند نکته آورده شده است که کار شما را در انتخاب و نصب درست چراغ های سردری، تسهیل می کنند.

نکات مربوط به چراغ های سردری با نورپردازی متقارن

– آیا هر دو طرف درب ورودی خانه شما یکسان به نظر می رسند؟ آیا در دو طرف درب، فضای مساوی وجود دارد؟ اگر پاسخ شما بله است پس در این شرایط چراغ های سردری با نورپردازی متقارن، بهترین عملکرد را برای خانه شما خواهند داشت.

– به دنبال دیوارکوب های متناسب برای انواع چراغ سردری باشید. ترفندی وجود دارد که به شما کمک می کند چراغ های با اندازه مناسب را انتخاب کنید. آن ترفند این است که ابتدا ارتفاع درب را اندازه بگیرید. حتما پوشش درب را در این اندازه گیری لحاظ کنید. به دنبال دیوارکوب هایی باشید که اندازه آنها یک چهارم میزان اندازه گیری شده برای ارتفاع درب باشند. مثلا اگر اگر درب و بدنه آن حدود 100 اینچ ارتفاع دارند دیوارکوب هایی را انتخاب کنید که تقریباً 25 اینچ ارتفاع داشته باشند.

– انواعی از چراغ های سردری را انتخاب کنید که با تم بیرونی خانه شما مطابقت داشته باشند. مثلا اگر خانۀ شما سبکی ساده دارد، چراغ های سنگین و فلزی را انتخاب نکنید. برعکس اگر خانه بزرگی دارید که ورودی آن از آجر یا سنگ است بهتر است چراغ هایی بزرگ، سنگین و فلزی را انتخاب کنید.

– یک ورودی با سقف بلند با یک چراغ سر دری آویز و تکی روی درب آن، عالی به نظر خواهد رسید. در صورت انتخاب این گزینه، مطمئن شوید که در منطقه ای  بادخیز زندگی نمی کنید. زیرا به احتمال زیاد شما نمی خواهید چراغ آویزان درب خانه شما در هنگام بادهای شدید، تاب بخورد.

– اگر به دنبال چراغ های سردری آویزان هستید، چراغی بخرید که ارتفاع آن به اندازه یک پنجم ارتفاعِ درب ورودی باشد. چراغ باید چند اینچ، زیر قاب بالای در آویزان شود. مطمئن شوید که چراغ به اندازه‌ای بلند باشد که هیچ فرد قد بلندی در هنگام ورود، سر خود را به آن نمی‌کوبد.

– اگر ایوان کوچکی دارید، یک چراغ آویز تکی که به دیوار کناریِ در وصل شده است، گزینه خوبی است. اطمینان حاصل کنید که چراغ به اندازه ای بلند باشد که نور آن از محوطه مطلوب شما خارج نشود.

انواع چراغ حیاطی سردری بر اساس سبک

این مدل چراغها بر اساس سبک به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

1- چراغ سردری سلطنتی

مدل سلطنتی مناسب ساختمان‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و حیاط‌های قدیمی است. اکثریت محصولات سردری با مدل سلطنتی و کلاسیک به بازار عرضه می‌شوند. این سبک از جنس فلز برنز، آلومینیوم و… تولید می‌شوند و کیفیت بالایی دارند. مدل‌های کلاسیک یا سلطنتی از نظر قیمتی در مقایسه با چراغ‌های ساده قیمت گران‌تری دارند که با توجه به زیبایی خاص‌شان کاملاً منطقی است.

در بیشتر چراغ‌های کلاسیک، یک سرپیچ داخل سری (حباب) چراغ قرار دارد که لامپ در آن نصب می‌شود. بیشتر چراغ‌های این سبک از مواد آلومینیومی ساخته می‌شوند و در برابر ورود رطوبت و گرد و غبار مقاوم هستند. چراغ سلطنتی را در رنگ‌های مشکی، طلایی، برنزی، سفید و… تولید می‌کنند. بهترین چراغ‌های سلطنتی سر دری را از برندهای شفق، شب تاب، شعاع، تکشیدفام، بیتانور می‌توانید خریداری کنید.

2- چراغ سردری مدرن

سبک جدیدی که سال‌های اخیر متداول شده است، چراغ حیاطی سردری مدرن است که مناسب حیاط‌های کوچکتر است و طراحی ساده و جمع‌وجورتری دارد. در تولید محصولات این سبک، از پلاستیک یا فلز استفاده می‌شود. چراغ مدرن به دلیلی طراحی ساده در مقایسه با مدل کلاسیک معمولاً ارزان‌تر است و در مدل‌های توپی، حبابی، مستطیل و… نیز تولید می‌شود.

چراغ حیاطی سرستونی مدرن ظاهر ساده‌تر و مینیمال‌طور دارد. سبک مدرن تقریباً در اکثریت ساختمان‌ها کاربرد دارد. چراغ حیاطی سرستونی مدرن، ممکن است دارای لامپ داخلی نیز باشد و در آن سرپیچ نصب نشده باشد. چراغ سردری مدرن را از مارک‌های فاین الکتریک، شعاع، ستاره شمال و شب تاب می‌توانید خریداری کنید.

نکات مهم در خرید چراغ سردری و سرستونی حیاطی

در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید این سبک چراغ باید توجه کنید می‌پردازیم. البته پیش از خرید چراغ باید مشخص کنید چه سبک چراغ بیرونی برای شما مناسب است. چراغ حیاطی ایستاده، چراغ چمنی، دیواری حیاط، آویز، سقفی، سرلوله یا سرستونی. اگر واقعاً نیاز به خرید یک چراغ سردری دارید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

1- سبک

پیش از هر چیز سبک دکوراسیون را مشخص کنید، سپس با توجه به آن تصمیم بگیرید. برای حیاط‌های بزرگ، ویلاها و ساختمان‌های سبک یونانی، مدل سلطنتی مناسب است. اما برای ساختمان‌های مدرن‌تر، سراغ این سبک نروید.

2- ابعاد

ابعاد چراغ را متناسب با جایی که قرار است نصب کنید، انتخاب کنید. خرید یک چراغ بزرگ برای ستونی یا دیواری با ارتفاع و عرض کم، نه تنها باعث زیبایی نیست، بلکه موجب زشت دیده شدن نمای ساختمان می‌شود. همچنین یک ستون بلند با یک چراغ کوچک، هیچ تاثیری در نورپردازی محیط شما ندارد و عملاً بودونبودش هیچ اهمیتی ندارد و فقط باعث هدر رفتن پول شما به دلیل خرید یک کالای بی‌مصرف می‌شود.

3- تعداد

تعداد چراغ‌های محیط را با توجه به میزان روشنایی و فضایی که قصد روشن کردن آن را دارید، تعیین کنید. هر چقدر که فضا گسترده‌تر باشد، به چراغ بیشتری نیاز است. تقریباً به فاصله هر 2 تا 4 متر به یک چراغ نیاز داریم. البته اگر قصد روشن کردن سر در ورودی حیاط خانه را دارید، یک یا دو چراغ کفایت می‌کند و برای باقی قسمت‌ها بهتر است از سبک‌های دیگر نورپردازی استفاده کرد.

4- توان

در هنگام تعیین توان توجه کنید که توان معیار درستی نیست و به جای آن بهتر است که چراغ را با توجه به شدت روشنایی (لومن) انتخاب کنید. هر یک وات در لامپ‌های ال ای دی حدوداً 80 لومن است (رابطه وات/لومن به مارک و نوع چیپ بستگی دارد). برای روشنایی مسیر ورودی به ازای هر یک متر مربع به 100-200 لومن، در پله‌ها: 12-100 لومن و برای روی ستون‌های داخل حیاط به 50-300 لومن نیاز است. البته این مقدارها تقریبی است و بستگی به ارتفاع و محل نصب نیز دارد.

5- جنس بدنه

اکثریت شرکت‌ها، محصولاتشان را از فلز آلومینیوم یا آلومینیوم دایکاست می‌سازند. با توجه به اینکه قرار است که چراغ سردری در محیط بیرونی و در معرض آلودگی‌های محیطی و شرایط جوی آفتابی، بارانی و… قرار گیرد، مهم است که ساختار مقاومی داشته باشد. آلومینیوم در مقایسه با اکثر مواد رایج بازار، مستحکم‌تر است. البته چراغ سردری پلاستیکی نیز در بازار موجود است که تعداد آن بسیار کم است. حباب این سبک از شیشه یا پلی‌کربنات است.

6- درجه حفاظت

درجه حفاظت یا IP، مشخص می‌کند یک کالا مناسب نصب در چه محیطی است. چراغ‌هایی که در فضای سرپوشیده نصب می‌شوند، عموماً IP20 هستند و مقابل رطوبت و گرد و غبار مقاوم نیستند. چراغ بیرونی حداقل باید دارای درجه حفاظت 44 باشد که در مقابل شرایط آب‌وهوایی مختلف، عملکردش مختل نشود.

7- قیمت

در خرید هر کالایی، قیمت مهم است. بسته به جنس، ابعاد، مارک، سبک، گارانتی و درجه حفاظت (IP)، قیمت چراغ سردری تغییر می‌کند. قیمت چراغ سردری حیاطی در مقایسه با مدل‌های ایستاده، آویز و… ارزان‌تر است.  معمولا فروشگاه هایی که میتوان از آنها خرید دکل دوربین مداربسته داشت انواع و اقسام چراغ های پارکی و چراغ سردری را دارند و قیمت منصفانه تری دارند.

دکمه بازگشت به بالا