الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در این روزها جایگاه مهمی در زندگی مردم پیدا کرده اند. با توجه به گسترش این پلتفرم در گوشی های تلفن همراه، افراد زیادی اقدام به تولید محتوا در این فضا کرده و از آن کسب درآمد می کنند. البته عده زیادی هم به قصد سرگرمی و به اشتراک گذاشتن لحظات خاص زندگیشان در این پلتفرم فعالیت دارند. 

اینستاگرام مانند گوگل از یک الگوریتم پیروی می کند و طبق این الگوریتم محتوای مورد نظر هر کاربر را برای او نمایش می دهد. افرادی که قصد پیشرفت در اینستاگرام را دارند باید با الگوریتم های اینستاگرام آشنایی داشته باشند تا بتوانند بر این اساس تولید محتوا کرده و میزان بازدید از پست هایشان را افزایش دهند (خرید بازدید اینستاگرام). پست، استوری و ریلز هر کدام الگوریتم خاص خود را دارند که باید در چارچوب آنها تولید محتوا کنید. در این مقاله قصد داریم الگوریتم ریلز اینستاگرام که از قابلیت های محبوب این روزهای اینستاگرام است را بررسی کنیم.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام آخرین قابلیت و در واقع جدیدترین نوع انتشار محتوا در اینستاگرام است که ارائه شده است. قبل از آن پست های IGTV ارائه شدند که چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند. اما ریلزها با ادیت های خفن و کاربرد پسند روی کار آمدند، به محبوب ترین نوع انتشار پست در اینستاگرام تبدیل شدند. با توجه به این محبوبیت و استفاده مکرر از آنها، بهتر است الگوریتم ریلز اینستاگرام را بشناسید و در قالب آن اقدام به انتشار پست کنید تا میزان بازدید از ریلزهای خود را افزایش دهید.

قابلیت های ریلز اینستاگرام

ویدئوهای Reels اینستاگرام به صورت عمودی منتشر می شوند و تمام صفحه گوشی موبایل را پر می کنند، به همین دلیل هم فوکوس و دقت کامل مخاطب را در بر می گیرند. این ویدئوهای 90 ثانیه ای به شکلی طراحی شده اند که با کلیک روی آنها وارد ویدئو می شوید و قابلیت عقب یا جلو بردن فیلم در اختیار شما قرار می گیرد. 

یکی از عوامل محبوبیت ریلزهای اینستاگرام قابلیت ادیت و ویرایش ویدئوهاست که با کمترین مهارت در زمینه ویرایش ویدئو، یک کلیپ دیدنی و جذاب را می سازید. از فیلترها و زیرنویس ها گرفته تا برچسب ها و پس زمینه های مختلف در این ویرایشگر در اختیار شماست. علاوه بر مواردی که گفته شد می توانید به ویدئوهای خود موزیک اضافه کنید که از نکات مهم در الگوریتم ریلز محسوب می شود. 

ریلز با استوری جه تفاوتی دارد؟

ریلزها با استوری تفاوت های مختلفی دارند و نمی توان آنها را یکی دانست. استوری ها فقط 24 ساعت انقضا دارند، اما ریلزها در بخشی از پیج شما به طور دائم و ثابت نمایش داده می شوند. استوری ها فقط 60 ثانیه زمان برای بارگذاری فیلم دارند، در حالی که ریلزها مدت زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین قابلیت های ویرایش ویدئو که در ریلزها در اختیار کاربران قرار می گیرد، در استوری ها وجود ندارد.

 الگوریتم Reels اینستاگرام

همانطور که پیش تر هم اشاره داشتیم باید طبق الگوریتم پیش بروید تا بتوانید بیشتر دیده شوید. هوش مصنوعی اینستاگرام هر پست و هر محتوایی که از طرف شما منتشر می شود را مورد بررسی قرار می دهد و طبق ارزش محتوا، آن را به دیگران نشان می دهد. هرچقدر که بیشتر بر اساس الگوریتم این هوش مصنوعی عمل کرده باشید، شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور و بیشتر دیده شدن دارید. 

از جمله مهمترین عواملی که در الگوریتم ریلز اینستاگرام می توانند موثر باشند، باید موارد زیر را نام برد:

چرا ریلز اینستاگرام محبوب شد؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم ریلزها پس از مدت کوتاهی محبوبیت باورنکردنی پیدا کردند و کاربران سخت گیر اینستاگرام خیلی سریع با آنها ارتباط برقرار کردند. اگر به زبان ساده و خودمانی بخواهیم دلیل این محبوبیت را توضیح دهیم، باید بگوییم که ریلزها، راحت تر مخاطبان را درگیر محتوا می کنند. 

ریلزها به طور عمودی نمایش داده میشوند و تقریبا هیچ موضوع و مطلب اضافه ای به جز محتوای اصلی به شما نشان داده نمی شود. هنگامی که وارد اکسپلور می شوید کافیست یک ریلز را باز کنید، متوجه میشوید که ساعت هاست بدون توجه به گذر زمان ریلزهایی که حتی شاید برای شما محبوب نبوده اند را دیده اید. برخی از ریلزها به گونه ای هستند که پس از اتمام نیازی به اشاره شما ندارند و خود به خود صفحه به پایین کشیده می شود تا پست بعدی به شما نمایش داده شود. شما غرق در محتوا می شوید و خود به خود ریلزهای زیادی را تماشا می کنید.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفتیم هر محتوایی در اینستاگرام از یک الگوریتم خاص پیروی می کند. الگوریتم ریلز اینستاگرام نیز به شکلی طراحی شده است که با پیروی از قواعد آن می توانید به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید. 

با توجه به قابلیت هایی که در ریلز استفاده می شود، هوش مصنوعی اینستاگرام می تواند تشخیص دهد که محتوای شما به چه موضوعاتی مرتبط است. به همین دلیل باید از قابلیت هایی که در اختیارتان قرار گرفته به خوبی استفاده کنید. از جمله عواملی که می توانند در الگوریتم اینستاگرام مهم باشند و به شما کمک کنند تا بیشتر دیده شوید، می توان موارد زیر را نام برد:

بایدها و نبایدهای الگوریتم ریلز اینستاگرام

علاوه بر مواردی که پیش از این گفته شد، بهتر است نکات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم را در هنگام تولید محتوای ریلز اینستاگرام رعایت کنید. 

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

الگوریتم ریلز اینستاگرام یک ابزار است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا ویدئوهایی با مدت‌زمان ۹۰ ثانیه را در قالب ویدئوی عمودی تمام صفحه ایجاد کرده و به اشتراک بگذارد. این قابلیت جدید در اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و با کلیک روی نماد “Reels” در پایین صفحه اصلی قابل‌دسترسی خواهد بود.
ریلز به شما این امکان را می‌دهد با استفاده از ابزارها و ویرایشگرهای مختلف، ویدئوهای خلاقانه و جذابی بسازید. این ابزارها شامل فیلترها، زیرنویس‌ها، برچسب‌ها و پس‌زمینه‌های مختلف هستند. همچنین با بهره‌گیری از الگوریتم ریلز می‌توانید با افزودن موزیک و صداها به ویدئوها، محتوایی سرگرم‌کننده و جذاب ساخته و اشتراک‌گذاری کنید.
ریلز با استوری‌ها از لحاظ مدت زمانی که ویدئوها را به نمایش می‌گذارد، متفاوت است. استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند درحالی‌که ریلز‌ها مانند یک پست قابل‌مشاهده برای مدت زمانی بیشتر باقی می‌مانند.
ریلز این امکان را به شما می‌دهد تا مانند یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام دیده شوید و تعاملی جذاب‌تر و گسترده‌تر با کاربران داشته باشید.

برای کار با الگوریتم ریلز اینستاگرام به این نکات توجه کنید!

  1. ایجاد محتوای خنده‌دار، سرگرم‌کننده و جالب: الگوریتم ریلز به دنبال محتواهایی است که برای کاربران را سرگرم‌کننده و خنده‌دار باشد؛ زیرا کاربران با کلیک روی تب ریلز، منتظر محتوای جذاب و سرگرم‌کننده هستند؛ بنابراین تلاش کنید تا محتوای خنده‌دار و سرگرم‌کننده ایجاد کنید.
  2. جلب‌توجه بصری: الگوریتم ریلز به محتواهایی با جذابیت بصری بیشتر اهمیت می‌دهد؛ بنابراین در تولید محتوا به ایجاد ریلزهایی با جذابیت بصری بیشتر توجه کنید. برای عکاسی از زوایای جالب و فیلترهای دوربین استفاده نمایید و از آپلود عکس‌ها و فیلم‌ها با وضوح پایین خودداری کنید.
  3. اجتناب از ارسال ویدئوهای تیک‌تاک: هرگز ویدئوهایی که واترمارک TikTok دارند، ارسال نکنید. الگوریتم ریلز از این نوع محتوا استقبال نمی‌کند.
  4. استفاده از هشتگ‌های مناسب: هشتگ‌ها منابع بزرگ و مهمی برای یافتن تولیدکنندگان ریلز هستند؛ بنابراین سعی کنید که در توضیحات ریلز خود از هشتگ‌های دقیق و توصیفی استفاده کنید که به طور کامل منعکس‌کننده موضوع و محتوای ریلز شما باشند.
  5. نمایش اشخاص و چهره‌ها: ریلزهایی که در آن اشخاص و چهره‌ها به‌صورت رئال وجود دارند، بازخورد فوق‌العاده عالی خواهند داشت و برای مخاطبان جذاب هستند؛ بنابراین در ریلزهای خود سعی کنید اشخاص و چهره‌ها را نشان دهید.
  6. استفاده از موسیقی پر طرف‌دار: از یک کلیپ صوتی پر طرف‌دار استفاده کنید تا ویدئو شما توسط الگوریتم به مخاطبان بیشتری نمایش داده شود.
  7. ایجاد محتوای خارج از ریلز: هرچه محتوای اینستاگرام بیشتری تولید کنید (ریلز، پست، استوری) احتمالاً بیشتر در اینستاگرام دیده خواهید شد؛ بنابراین با داشتن فعالیت‌های متنوع‌تر و ایجاد ریلزهای باکیفیت‌تر، همواره در مرکز توجه بوده و شناخته شوید.
  8. پیروی از دستورالعمل‌ها و قوانین اینستاگرام: برای کار با الگوریتم ریلز اینستاگرام، پیروی از دستورالعمل‌ها و قوانین اینستاگرام بسیار مهم است. در ادامه توصیه‌هایی برای شما داریم:
خروج از نسخه موبایل