اقتصادی

افزایش سقف مبادلات تجاری تعاونی‌های مرزنشین خوزستان

مجله لوکس/خوزستان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از افزایش سقف مبادلات تجاری تعاونی‌های مرزنشین استان خبر داد و گفت: به دنبال فعال‌سازی تعاونی‌های راکد و غیر فعال مرزی در استان هستیم.

اصغر رشنودی در گفت و گو با مجله لوکس، با اشاره به اهمیت حمایت از تعاونی‌های مرزنشین در استان اظهار ‌کرد: اقتصاد مرزی یکی از پایه‌های اقتصاد خوزستان است که باید نسبت به تقویت این بخش توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مرزی شامل سه بخش تعاونی‌، بازارچه‌ها و پایانه‌های صادراتی است، افزود: سقف مبادلات تجاری تعاونی‌های مرزنشین استان ارتقا یافته است که این موضوع می‌تواند به تقویت این بخش کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعاونی‌های مرزنشین سالانه تا سقف ۱۵۰ دلار امکان انجام مبادلات مرزی داشتند و این رقم در مناطق محروم ۳۰۰ دلار بود. اکنون خوشبختانه با اصلاحات انجام شده، اعضای تعاونی‌های مرزنشین، می‌توانند تا سقف ۳۰۰ دلار و در مناطق محروم تا ۶۰۰ دلار به مبادله و تجارت بپردازند.

 به دنبال فعال‌سازی تعاونی‌های راکد و غیر فعال مرزی هستیم

رشنودی عنوان ‌کرد: در این زمینه برنامه‌هایی تدوین و طراحی شده است تا با همکاری دستگاه‌ های مختلف برای رونق تعاونی‌های مرزنشین اقدامات موثری انجام شود و شاهد توسعه اقتصاد مرزی در خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی میزان سهم مبادلات مرزی مرزنشینان مهمترین کمکی است که می‌توان به اقتصاد این حوزه انجام داد، افزود: در تلاش هستیم تا تعاونی‌های راکد و غیر فعال مرزی در استان را فعال کنیم. در این زمینه همچنین رونق بازارچه‌های مرزی برای فعال کردن این تعاونی‌ها در دستور کار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا