سلامت و دانش

افزایش احتمال ورود موج جدید کرونا به ایران

به گزارش شفاف، پدرام پاک آئین گفت: در هلی ک در مه کیکستی، 13 روز امار و میر ناشی از کورونا در کیشورمان به سفر ریست در کیشرمان به سفر، آمریکا، فرانسوی و آلمانی را ترکید; بین 14 تا 20 دسامبر، تعداد افراد آلوده به سویه های جدید ویروس کرونا به نام های BQ1 و BA5 با سهم متفاوت از هر سویه، در ایالات متحده 50 درصد، در ژاپن 13 درصد، در کره جنوبی 13 درصد است. درصد، در فرانسه 5 درصد و در برزیل سه کیں ریستب به پیش‌تر از این دیھدید. همچنین در کشورهای افغانستان، آفریقای جنوبی، آذربایجان، آرژانتین و برزیل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی با اشاره به روند نزولی ویروس کرونا در کشورهای ایران و هند گفت: در کشورهای ترکیه و روسیه تعداد مبتلایان نسبت به هفته‌های گذشته یکسان بوده و ثابت مانده است.

وی ادامه داد: معمولا یک ماه پس از شیوع سویه های جدید کرونا در اروپا، این سویه در ایران مشاهده می شود اما سویه جدید BQ1 هنوز در ایران مشاهده نشده است. اما با توجه به روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، احتمال موج جدید ویروس کرونا در کشور در زمستان سال جاری افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: با این اوصاف همه کرونا در ایران است و هیچ جای دنیا کامل نیست. کورونا در ایران ودرد و ب ساعربی بردم و با سکرونی مدرون و طائرین فاکسین است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت مردم را موظف می کند سالی یک بار واکسن کرونا را به خود تزریق کنند و اگر امسال فردی واکسن کرونا را تزریق نکرده باشد حتما اقدام خواهد کرد. همچنین طبق آخرین اقدام کمیته ملی واکسیناسیون کرونا، به تمامی افراد بالای 18 سال که بیماری زمینه ای داشته اند و شش ماه از آخرین واکسن آنها گذشته است اکیداً توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به تزریق یادآور اقدام کنند. .

بنابر وبدا وبدا، وی گفت: متاسفانه تعداد مراجعات روزانه برای واکسیناسیون کمتر از 5000 نفر و ناکافی است و بر این اساس از رسانه ها و مردم می خواهیم موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند. بنا به عرض المزيد، استفاده از ماسک برای افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری های تنفسی دارند و برای سایر افراد نیز استفاده از ماسک در فضاهای بسته و متراکم توصیه می شود.

دکمه بازگشت به بالا