استان ها

افتتاح دبیرستان ۱۰ کلاسه زیرآب سوادکوه بنام شهید امیرعبداللهیان

مجله لوکس/مازندران استاندار مازندران در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مدرسه زیرآب سوادکوه گفت: مازندران از نظر وزیر امور خارجه شهید به عنوان قطب دیپلماسی آموزشی معرفی شد و امروز به پاس قدردانی از این شهید بزرگوار، دبیرستان دخترانه ۱۰ کلاسه زیرآب را با افتخار به نام شهید امیر عبداللهیان نامگذاری می‌شود.

یوسف نوری ظهر امروز 14 تیر و با حضور در شهر زیرآب شهرستان سوادکوه ضمن افتتاح این دبیرستان، توجه به زیرساخت های آموزشی از سوی دولت سیزدهم را اولویت دانست و گفت: در ۱۰۱۰  روز خدمت دولت شهید رئیسی، ۳۳ هزار کلاس درس ساخته شد؛ همچنین از ۱۰۷۲ مدرسه کانکسی، ۵۶۹ ساختمان مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش گردید و پیش‌بینی شده تا آنلاین ماه بیش از ۸۰ درصد مدارس کانکسی به مدرسه تبدیل شوند. 

استاندار مازندران، توجه دولت به ایجاد اشتغال و مهارت آموزی را سبب تاسیس ۱۶۰ هنرستان جدید در کشور عنوان کرد و در خصوص اقدامات آموزشی در استان گفت: ۱۱۵ مدرسه در مقاطع مختلف با ۶۵۹ کلاس درس و اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان و زیربنای بیش از ۱۰۷ هزار مترمربع توسط دولت سیزدهم در استان احداث شده یا در حال احداث است.

نوری، ساخت این مدرسه‌ها را مرهون حمایت مردمی، خیرین مدرسه‌ساز، بنیاد برکت و گروه‌های دانست که در جهت تحقق شعار سال برای ایجاد محیط مناسب تحصیل آینده سازان کشور، به میدان آمدند و اشاره کرد: شهید رئیسی توجه زیادی به دانش آموزان داشت. حتی یک روز کامل را با دانش آموزان در اردوگاه شهید باهنر سپری کرد و نظرات و خواسته آنان را شنید و به اعضای هیئت دولت منتقل کرد. 

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت مردم ولایت مدار و مهمان پذیر مازندران در مرحله اول انتخابات بیشتر از میانگین کشور بود و از همه آحاد مردم بویژه آنان که در مرحله اول شرکت نکردند، دعوت می‌کنم روز جمعه پای صندوق‌های رای بیایند و در سرنوشت کشور شریک شوند.

به گزارش مجله لوکس، عملیات ساخت مدرسه ۱۰ کلاسه دخترانه شهید امیرعبدالهیان زیرآب از سال ۱۴۰۰ و پس از تخریب این مدرسه بر اثر سیل سال  ۱۳۹۸ شهرستان سوادکوه آغاز شد و با اعتباری معادل ۲۱ میلیارد تومان امروز توسط استاندار مازندران افتتاح شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا