اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلامی: امروز ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

سمینار نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان روز پنج شنبه با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت پارس ایزوتوپ و جمعی از مدیران و متخصصان حوزه سلامت کشور در سالن همایش بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد.

اسلامی: امروز ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

به گزارش مجله لوکس، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با اشاره به نقش فناوری هسته‌ای در جامعه سلامت مردم گفت: وظیفه سازمان انرژی اتمی در گستره نامحدود برای حرکت و پژوهشی علمی در حوزه سلامت، امروز پررنگ‌تر از گذشته می‌باشد و سلامت عموم مردم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فعالیت است
برای روز روز اول دشمنان در بحث آب‌سنگین هجمه‌های سنگین علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران ایجاد کردند و می‌خواستند.
وی افزود: موفق‌ترین‌ها بدون توجه به فشار غربی‌ها، حرکت روبه‌جلو در مسیر دستیابی به آب‌سنگین و مشتقات آن را ادامه می‌دهند و امروز در حوزه آب‌سنگین دانشمندان ما حرف‌ها را می‌گویند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره بهره‌برداری از آب‌سنگین در کشور گفت: آب‌سنگین یک ورودی ورودی بسیار بزرگ و مهم در فرآیند مهندسی مولکول و اتمی است که می‌تواند باعث شود که بخش‌های بزرگی در سلامت صنعت داخلی ارائه شود. آن‌ها نمی‌خواهند کشور ما با ایجاد راه‌های علمی و فنی در جمع قدرت‌های جهان قرار گیرند.

اسلامی درباره فعالیت‌های حوزه‌های صنعت، صنعت، کشاورزی و کاربرد پرتوها گفت: ما امکانات کامل چرخه‌های سوخت هسته‌ای را در اختیار داریم و با توانایی‌های علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد می‌کنیم در سلامت بشریت و سلامت مردم حرکت می‌کنیم. ما 50 نوع رادیو دارو را در بخش تشخیص، تسکین و درمان در مراکز درمانی قرار داده ایم.
معاون رمیمهور افزود: موزه‌های راهبری به داورهای مهم بریم که منان مخالف آایی و;
وی با اشاره به حرکت پرشتاب و تحقیقات علمی و نتیجه گرا پژوهشگران صنعت هسته‌ای در بخش‌های مختلف مشخص کرد: چه از طریق راکتور یا از طریق شتاب‌دهنده‌ها، ایزوتوپ‌هایی که باید به آن‌ها برسیم‌ها و سازه‌های صنعتی که لازم باشد باید ایجاد کنیم. ما باید بیشترین سهم را از تولیدات رادیودارویی که مستقیم بر سلول های سرطانی تأثیر بگذارد، داشته باشد
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به آسیب‌های ناشی از بیماری‌های سرطانی و خود آسیب‌رسانی به سازمان‌های انرژی اتمی در کاهش درد و عذاب این بیماران پرداخت و اظهار داشت: ما در بخش درمان به سمت حرکت می‌کنیم که بتوانیم با رادیوداروها و درمان سلول‌های درگیر عوارض جانبی را به حداقل برسانیم. 210 مرکز پزشکی از محصولات و رادیوداروهای ما استفاده می کنیم و از رادیوداروهای جدید را در دست پژوه می کنیم.
مهندس اسلامی در پایان سخنان خود به موضوع دیگر سازمان در حوزه جت مای سرد که در درمان سرطان استفاده می شود می توان اشاره کرد و گفت: اقدام مهم دیگری که شروع می کنیم و مردم ما را مثبت می کنند آن را در آینده نزدیک می بینند، موضوع جت پلاسمای سرد است. . این فنّاوری و بزرگ که برای قسمت‌های مختلف بدن به بالا استفاده می‌شود. مستقیماً سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و رنج سنگین بیماران سرطانی را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد همچنین اولین کلینیک درمان بیماران مبتلا به بیماری با استفاده از پلاسماتراپی را راه‌اندازی می‌کنیم.

گفتنی است سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری پژوهشکده هماتولوژی، آنکولوژی و سل‌تراپی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور جمعی از متخصصین پزشکی هسته‌ای و آنکولوژیست‌های مطرح ایران برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این سمینار آشنایی آنکولوژیک ها با رادیوداروها و استفاده از آن ها در تشخیص و درمان سرطان بود تا از کاربرد آن ها در تشخیص و درمان انواع سرطان بهره مند شوند.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل