سلامت و دانش

استمداد “نمکی” از رهبر انقلاب در خصوص کرونا

وزیر بهداشت در نامه ای به رهبر معظم انقلاب ، ضمن تشریح وضعیت فعلی بیماری های کرونا قلب در کشور و مقاوم سازی نظام سلامت و پرسنل بهداشتی ، نوشت:.

به گزارش مجله لوکس ، متن نامه دکتر سعید نمکی به رهبر معظم انقلاب که نسخه ای از آن در اختیار مجله لوکس قرار گرفته است به شرح زیر است:

«حضرت هامنه ای آیت الله
مدیر اجرایی (مدیر اجرایی)

سلام؛
یادآوری می شود که دیروز آخرین جلسه مرکز ملی مدیریت تاج در دولت دوازدهم و امروز آخرین جلسه نهاد محترم دولت برگزار شد. ما روزها و شبهای نفس گیر را سپری می کنیم و حق نداریم در این تنهایی بچرخیم ، بنابراین شاید دستگاه شما تولید بی وقفه بیماری و ارسال تصاعدی بیمار را به مراکزی که در این ماهها تحت فشار هستند متوقف کند.

پس از 18 ماه صبر ، اعتراضات 66 مدیر بهداشت طی نامه ای طی دو روز گذشته در مورد درخواست کمک آنها بیان شد و ما مجبور شدیم از جناب عالی کمک ویژه بگیریم. ما مدتهاست در بسیاری از مکاتبات در مورد خطرات دلتا و ویروس وحشی و سرکش دلتا هشدار داده ایم.

ما گفته ایم که اگر آن را جدی نگیریم ، اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم ، اگر مرزها را جدی نگیریم ، ایجاد قرنطینه ، ورود اتباع خارجی ، به ویژه از کشورهای شرقی مبتلا به ویروس ، افراد خسته و سیستم بهداشتی به دام افتاده سقوط خواهد کرد ما گفته ایم که همه در مورد تاب آوری افراد و مشاغل صحبت می کنند ، فروپاشی و تاب آوری صنعت گردشگری درست است ، اما چه کسی می تواند در مورد تاب آوری مدافعان مظلوم و عجیب بهداشت بگوید که آنها 18 ماه استراحت نکرده اند. و شب خوبی نخوابیده ام اگر این سیستم خراب شود ، در صورت شکست مقاومت آن چگونه جبران می شود؟ چه ساختاری و چگونه آن را جایگزین کنیم؟

بنا به درخواست ما ، تهران بسته شد ، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. همه رستوران ها و مناطق تجاری باز بود. آنها تعداد قابل توجهی به ویژه به استانهای شمالی سفر کردند. گفتیم و نوشتیم که وقتی سیستان و بلوچستان گرفتار شده و روزانه حداقل 12 اتوبوس از زابل به گلستان می روند ، می تواند ویروس را حمل کند و اگر گلستان آلوده شود ، مانند سوختن کل جنگل های هیرکانی البرز و نقاط مرکزی به هم متصل شده اند و امروزه در استانهای شمالی اشغال شده است.

ما گفته ایم و نوشته ایم که شهرهای مذهبی بدون اطلاع ما از زائران افغان و پاکستانی پذیرایی می کنند ، اما نمی دانیم که آنها از کجا و چگونه آمده اند. و میزان آلودگی چقدر است؟ فریاد زدیم و نوشتیم که شبانه روز تعداد قابل توجهی از مهاجران غیرقانونی از مرزهای شرقی و جنوب شرقی به همراه ویروس کرونا و سایر بیماری های عفونی وارد کشور می شوند ، روزها در این کشور سفر می کنند و در استان های مختلف به طور مخفیانه برای عبور از غرب و غرب محافظت می شوند. مرزهای غربی و امروز آنها نمی دانند که چقدر از هموطنان ما رنج می برند.

ما اعلام کرده ایم که مراسم مختلف ، مهمانی ها ، میزهای فشرده شام ​​و ناهار به ما در انتخابات شهر و روستا کمک می کند. ما پیشنهاد کردیم که موج جدید می تواند یک چالش جدی امنیتی باشد و ما که با وجود تنگناهای زیاد تاکنون بدون تختخواب مانده ایم ، باید در این مرحله بمانیم و لازم است این موضوع را با شورای عالی ملی مطرح کرده و راه حلی ملی ارائه دهیم. .

هر چند اقدامات محدودی انجام شده است ، اما در دوگانه مختلف سلامتی و غیره ، ما به طور فزاینده ای تنها شده ایم ، به دلیل مصلحت اندیشی و پرهیز از تنش ، مقوله بهداشت و مدافعان در این زمینه مورد غفلت واقع شده است ، به تنهایی ، مظلوم و بیگانه ، و در حال حاضر تحت بیماری شدید و ما تحت فشار و خواسته های طاقت فرسای گروه هستیم که سعی می کند به جای علت به افراد دارای معلولیت نگاه کند و همچنان “همسایه خود را از دست می دهد”.

واکسیناسیون به عنوان یک عامل نسبتاً م inثر در کاهش مرگ و میر با وجود هرگونه تنگنایی که تجربه شده است ، ادامه می یابد و هر روز یک گروه آسیب پذیر جدید به عنوان هدف ایمن سازی انتخاب می شود. اما به خوبی شناخته شده است که در کشورهایی با بیشترین پوشش واکسیناسیون ، این بیماری به قرنطینه بازگشته و پروتکل های اجباری را باید رعایت کرد. استرالیا برای قرنطینه به ارتش روی می آورد و ژاپن با وجود ده ها حلقه امنیتی و آزمایشگاهی ، تنها به دلیل ورود مسافران المپیکی با موج جدید قرنطینه و قرنطینه مواجه شده است. همه چیز عادی است ، گویی تاج وجود ندارد.

به عنوان سربازی که در روزهای اولیه این بدبختی در صحنه ماند ، من احساس خطر عمیقی در برابر این بی تفاوتی و ساده سازی می کنم و به شما هشدار می دهم که با این موج بی دقتی از بیماری ، هیچکس حتی اگر در رختخواب هستید وجود ندارد. اگرچه همکارانم واکسینه شده اند ، اما همه از بی خوابی و استرس طولانی مدت بیمار می شوند و ما در بسیاری از مکاتبات به این پیش بینی نزدیک می شویم که منابع انسانی و زیرساخت های بهداشتی همچنان رو به تخلیه و تخریب است. ممنوع ، یک فاجعه بزرگ و غیرممکن رخ خواهد داد.

طی یک سال گذشته ، علیرغم کاستی ها و با دست بسته ، تخت های ویژه را دو برابر کرده و هزاران دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات جدید ارسال کرده ایم ، حدود 500 دستگاه تولید کننده اکسیژن را به سراسر کشور ارسال کرده ایم و تا آنجا که ممکن است با سهل انگاری مداوم از پرستاران و کارکنان خدمات استفاده کرده ایم. ما تکه را از بین می بریم ، از بین می بریم و مصرف می کنیم. خدا شاهد است ، من از همه آنها شرم دارم.

من می توانم بقیه روزها تا پایان این دوره به کلیسا بپیوندم و به بهانه تغییر از شر دولتم خلاص شوم ، اما چگونه می توانم شاهد مرگ فزاینده هموطنانمان باشم و سکوت کنم.

پس از حضور در محل و پیشنهاد تأسیس اردوگاه ، و همچنین چند مورد دیگر ، و امروز ، در روزهای گذار ، نیاز به مداخله جدی توسط تعالی وی و تحویل کلیه امکانات کشور در محل برای رسیدگی به طور جدی با این پدیده مخرب . هر چه دیرتر تصمیم بگیریم ، مقیاس فاجعه بیشتر و بار بیشتری بر کشور خواهد بود. من بارها و بارها استدلال کرده ام که در حالی که کار فرهنگی ، کمک های مختلف به نیازمندان و سرعت واکسیناسیون م areثر است ، عادی سازی و نقض پروتکل بدون استفاده از عوامل بازدارنده قوی نمی تواند مقابله کند ، و این به طور کلی یک تجربه ثابت شده در طول همه گیری ها است.

شاید دو هفته تعطیلی و مقاومت شدید ، و همچنین استفاده از نیروهای نظامی و انتظامی و پاسخ قاطع به نقض پروتکل ها ، می تواند به طور قابل توجهی گردش ویروس و بار بیمارستان ها و همچنین فشار نفس گیر بر همکاران ما را کاهش دهد. . اگر روزانه هزاران نفر در کلینیک های تخصصی و سرپایی تحت درمان قرار نمی گرفتند و این بار به تخت بیمارستان می رفتند ، مدت ها پیش تخت خواب را کاهش داده بودیم ، اما متأسفانه اینقدر فشار برای نگرانی وجود دارد که این طرح جواب نمی دهد مگر در صورت درخواست و افزایش پیشگیرانه اقدامات رعایت پروتکل ها برای کاهش پیشرفت بیماری.
“امیدوارم به مراقبت ویژه از شما ادامه دهیم.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا