سلامت و دانش

استفاده کامل از ظرفیت دورکاری کارکنان برای کاهش ترددهای غیرضرور و ترافیک

بعد از ظهر چهارشنبه جلسه ای از روسای کمیسیون های مرکز مبارزه با فساد کرونا برگزار شد که در آن روسای کمیته های بهداشت و امنیت اجتماعی از آخرین وضعیت شهرها گزارش داده و اقدامات انجام شده برای نظارت بر محدودیت های بهداشتی را کنترل کردند .

براساس گزارش ارسالی توسط کمیته بهداشت و درمان به نقل از مجله لوکس ، مواجه شدن با موج چهارم بیماری در تمام استان های کشور و افزایش مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی در سراسر کشور ، تقویت مراکز درمانی با راه اندازی بیمارستان های سیار دیگر مراحل ذکر شده و چه کسی را مطرح کرد.

در این جلسه ، کمیته تأمین اجتماعی و مرکز عملیاتی خدمات ملی کرونا درباره اجرای پروتکل های بهداشتی و لزوم رعایت محدودیت ها در شهرهای نارنجی و قرمز در مورد ممنوعیت برگزاری مراسم های ماه رمضان نارنجی و نارنجی. مناطق قرمز و پایبندی کامل به پروتکل ها. وی بر برگزاری مراسم در شهرهای زرد و آبی تأکید کرد.

در این جلسه با توجه به ادامه شرایط قرمز و نارنجی در برخی از شهرهای کشور ، پیشنهادی برای تمدید محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تصویب شد.

بر اساس گزارشی از مرکز عملیاتی مرکز ملی علیه کرونا ، همچنین تصمیم گرفته شده است با جلوگیری از ورود و خروج از شهرهای نارنجی و قرمز و جلوگیری از ترافیک غیر مجاز ، با کمک پلیس اقدامات ویژه ای انجام شود.

در این جلسه ، همچنین به پیشنهاد مرکز عملیاتی ، کلیه نهادهای ملی و استانی به منظور کاهش ترافیک و ترافیک مطابق با رهنمودهای سازمان امور اداری و استخدامی ، ظرفیت دورکاری کارکنان را به کارکنان متعهد کردند.

جلسه امروز بر نظارت ویژه بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی ، هلال احمر و اتاق اصناف ، اجرای قانون و بسیج در استان ها در اجرای اصناف و پروتکل های بازرگانی تأکید کرد: همه آژانس ها ، دفاتر ، اصناف و کارهایی که پروتکل های بهداشتی اجرای آن را انجام می دهد به 90٪ نرسد ، اعمال محدودیت های هوشمند و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی باید به سرعت درصد انطباق را به بیش از 90٪ برساند ، و اگر سهل انگاری در این زمینه مشاهده شود ، با متخلفان برخورد جدی می شود.

کمیته بهداشت گزارشی را برای تغییر وضعیت 30 شهر کشور از قرمز به نارنجی با رعایت پروتکل ها و محدودیت های بهداشتی و جلوگیری از تردد غیر مجاز و دوچرخه ارائه کرده است.

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش تأکید کرد: “علی رغم اینکه ویروس جهش یافته انگلیس مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده است ، اما تجربه ارزشمند 14 ماه گذشته می تواند نویدبخش مبارزه سریع با این بیماری و پروتکل های دقیق باشد.

در جلسه امروز ، روسای کمیسیون های ستاد ملی کرونا اقدامات انجام شده برای تهیه واکسن های خارجی و پشتیبانی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی را از کمیته های بهداشت و اقتصادی ارائه و اعلام کردند. دو واکسن داخلی ، پاستور و کو برکت ، وارد مرحله سوم آزمایش انسانی شده اند.

در این زمینه روحانی با تأکید بر اینکه هر هزینه واکسیناسیون در واقع سرمایه گذاری در سلامت کشور و جامعه است ، اظهار داشت: هزینه واکسن کمک مالی و همان سرمایه گذاری نیست ، بنابراین من همیشه تأکید کرده ام که بانک مرکزی اولویت واکسیناسیون را دارد ارز بیمه

رئیس جمهور با اشاره به برخی اخبار در مورد ابهامات واکسن و سوuses استفاده محدود ، گفت: “من از ابتدا بر شفافیت در واکسیناسیون تأکید کرده ام و اگر در این زمینه توجه لازم و دقیق را داشته باشیم ، امروز شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.” ، بنابراین ، ما همچنان بر شفافیت عملیات واکسیناسیون بر اساس یک سند ملی تأیید شده توسط ستاد ملی کرونا تأکید می کنیم.

در این جلسه همچنین گزارش های مقدماتی و تأیید نشده ای از سویه های جدید و جهش یافته ویروس در برخی از کشورها وجود داشت که رئیس جمهور دستور ویژه ای را در مورد آنها صادر کرد و آنها را بررسی و تلاش کرد تا از ورود به کشور جلوگیری کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا