استرالیا خواستار عذرخواهی چین به دلیل انتشار یک تصویر جنجالی شد+عکس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، اسکات موریسون ، نخست وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) خواستار عذرخواهی دولت چین به دلیل افشای تصاویر نادرست از نیروهای استرالیایی آفریقایی شد.

به گزارش رویترز ، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح امروز (دوشنبه) تصویری از یک سرباز استرالیایی را در دست گرفت که چاقو را در گلوی کودک افغان با چاقو نگه داشته است. “نترس ، ما آمده ایم تا به تو آرامش دهیم.”

این دیپلمات چینی بعداً در توئیتر با اشاره به گزارش اخیر جنایات ارتش استرالیا در افغانستان نوشت: “كشته شدن غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی تكان آور است.” “ما چنین اقداماتی را شدیداً محکوم می کنیم و خواستار آزار و شکنجه هستیم.”

ساعاتی پس از این توییت ، موریسون گفت که استرالیا می خواهد تصاویر “کاملا نفرت انگیز” را از صفحه توییتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین حذف کند.

نخست وزیر استرالیا با انتقاد از پیام لیجیان ، تأكید كرد: “این (تصاویر) كاملاً توهین آمیز است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست … دولت چین باید از انتشار چنین پستی شرمنده باشد.” سپس ما به سادگی متوجه شدیم.

موریسون در مورد ارتش استرالیا گفت: “این یک تصویر نادرست و حمله وحشتناکی به نیروهای بزرگ دفاعی ما و مردان و زنانی است که بیش از صد سال در ارتش خدمت کرده اند.”

یک گزارش مستقل در مورد جنایات جنگی منتسب به ارتش استرالیا در اواخر ماه نوامبر منتشر شد و تأکید کرد که قتل های رقابتی و “خونریزی” در میان نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان رایج است.

براساس این گزارش ، شواهدی وجود دارد که 19 سرباز استرالیایی در قتل 39 زندانی و غیرنظامی غیرمسلح افغان دست داشته اند.

نیروهای دفاعی استرالیا توصیه کرده اند که پلیس فدرال استرالیا (AFP) از 19 نیروی ویژه استرالیایی در رابطه با 36 جنایت جنگی ، از جمله قتل و بدرفتاری با غیرنظامیان افغان بین سالهای 2009 تا 2013 تحقیق کند.

پس از انتشار این گزارش ، آنژ كمبل ، رئیس دفاع استرالیا در كنفرانس مطبوعاتی تأیید كرد كه نقش نظامی كشور وی در كشتار غیرنظامیان افغانستان “صادقانه و كامل” بوده است ، زیرا رفتار مردم افغانستان در این گزارش آمده است. عذرخواهی می کند

این گزارش شواهد موثقی مبنی بر قرار دادن ارتش استرالیا بر روی اجساد غیرنظامیان افغانستان سلاح یا طناب برای نشان دادن کشته شدن یک قربانی در طی عملیات ارائه می دهد.

طبق گزارش CNN ، كمبل سپس پذیرفت كه هر 143 اظهارات موجود در گزارش را پذیرفته است.

در بخشی از این گزارش همچنین شواهدی ارائه شده است که نشان می دهد ارتش استرالیا گاهی از سگها برای زخمی کردن غیرنظامیان افغان استفاده می کرد.

اعتراف ارتش استرالیا زمانی انجام شد که گزارشی محرمانه در اوایل ماه نوامبر منتشر شد که نشان می داد نیروهای ویژه ارتش استرالیا بین سالهای 2001 تا 2015 جنایات وحشتناکی در افغانستان مرتکب شده اند.

انتهای پیام / 4106 /

خروج از نسخه موبایل