سلامت و دانش

از هر ۱۰۰۰ تولد در جهان، یک الی سه کودک حتما دچار کم شنوایی عمیق دو طرفه مادرزادی است

یک مدرس دانشگاه علوم توانبخشی و بهداشت اجتماعی گفت: “به مناسبت” روز جهانی شنوایی “سازمان بهداشت جهانی ، شعار امسال این است که” همه باید مراقبت از شنوایی ، غربالگری ، توان بخشی و ارتباطات م effectiveثر داشته باشند. “یک تا سه کودکان به کم شنوایی عمیق دو طرفه مادرزادی نیاز دارند.

به گزارش مجله لوکس ، دکتر گیتا مولی گفت: “در حال حاضر ، 5.5 درصد از مردم جهان از کم شنوایی رنج می برند ، که شرایط ناتوان کننده ای را برای آنها ایجاد کرده است و پنج میلیون کم شنوا در ایران وجود دارد که نیاز به درمان دارند. و خدمات مرتبط .

وی با اشاره به اینکه کم شنوایی و تعداد افراد کم شنوا در جهان در حال افزایش است ، خاطرنشان کرد: بیشتر افراد کم شنوا در جهان در صورت عدم وجود پیامدهای کم شنوایی به خدمات درمانی و توان بخشی کافی دسترسی ندارند. در زندگی این افراد چیزهای زیادی ایجاد می کند و هزینه های زیادی را به دولت ها و خانواده ها تحمیل می کند.

رئیس کمیته مطالعه شنوایی و شنیداری مرکز تحقیقات توانبخشی مغز و اعصاب کودکان در دانشگاه توانبخشی افزود: “تخمین زده می شود که سالانه حدود 980 میلیارد دلار برای کاهش شنوایی در جهان و انزوای اجتماعی و ظهور هزینه شود. از خطرات اضافی مانند آسیب ها و حتی نقایص شناختی در افراد است.

دکتر مولی گفت: امسال سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار گزارشی درباره کاهش شنوایی در جهان در روز جهانی شنوایی منتشر کرد و بخشهای اصلی آن به صورت وبینار و به طور مفصل ارائه می شود. گزارش ها.

وی افزود: “سازمان بهداشت جهانی تأكید می كند كه همه افراد در هر سنی باید از طریق غربالگری شنوایی و مداخلات به موقع ، صحیح و كامل از طریق تولد به دسترسی كامل به مراكز شنوایی و شنوایی دسترسی داشته باشند.” این امر ممكن است. علاوه بر این ، نیاز به پیشگیری و درمان بیماری های بسیار شایع گوش ، مانند عفونت گوش میانی است.

محققان در زمینه شنوایی ، دسترسی به فن آوری های مربوطه (مانند سمعک و کاشت حلزون) ، خدمات توان بخشی شنوایی ، ارتباط بهتر با دیگران (به عنوان مثال خدمات توان بخشی و زبان اشاره) ، کاهش سر و صدای محیط و تعامل بیشتر با مردم بسیار اجتماعی هستند به منظور افزایش آگاهی و تماس مناسب با ناشنوایان ، آن را در روند مراقبت از شنوایی م hearingثر دانست.

دکتر مولی تأکید کرد که به دلیل پیامدهای اجتماعی کاهش شنوایی ، تمام مراحل پیشگیری و درمان کاهش شنوایی برای همه دولت ها و ملت ها سودآوری دارد ، در حالی که در کشورهای در حال توسعه ، به ویژه در کشورهای ضعیف تر از نظر اقتصادی ، مشکل شنوایی تخمین زده می شود کم است. در حدود 91٪ کشورهای پردرآمد و 75٪ کشورهای پردرآمد ، افراد دارای معلولیت دسترسی بیشتری به مراقبت ، امکانات پزشکی و خدمات کافی دارند. ، در حالی که رمز موفقیت این افراد و حفظ نیروی کار مولد و مولد برای دولت ها “مداخله لازم و به موقع” در این زمینه است.

وی افزود: “باید توجه جدی به تشخیص به موقع کم شنوایی (از بدو تولد) توجه شود ، امکانات آموزشی ، درمانی و توان بخشی به موقع فراهم شود و دسترسی به امکانات نیز تسهیل شود. تقویت مشارکت اجتماعی شنوایی – افراد ضعیف. “

60٪ کاهش شنوایی قابل پیشگیری است / گوش دادن به موسیقی با صدای بلند می تواند باعث کاهش شنوایی شود

این مدرس با اشاره به اینکه 60٪ از کاهش شنوایی قابل پیشگیری است ، گفت: “اگرچه کم شنوایی سالانه میلیون ها دلار به دولت ها و کشورها تحمیل می کند ، اما تعدادی از رفتارهایی که رد شده اند می توانند منجر به کاهش شنوایی شوند.

دکتر مولی اضافه کرد: “یکی از رفتارهای قابل پیشگیری ، که همچنین افزایش تعداد ناشنوایان در جهان است ، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند با هدفون و هندزفری است که فارغ از آسیب های آن در بین جوانان بسیار شایع است ، این چیزی است که انجام می دهند.

وی به پیشگیری و درمان بیماری های گوش به عنوان یکی دیگر از دلایل آسیب شنوایی در جهان اشاره کرد که قابل پیشگیری است و اظهار داشت: عفونت گوش میانی که در کودکان بسیار شایع است و در زمستان باعث گوش درد می شود باید درمان شود.

وی همچنین به اهمیت شناسایی سایر بیماریها و داروهایی که باعث کم شنوایی می شوند و با توجه به افزایش جمعیت جهانی ، بهبود سلامت عمومی و سلامت جامعه در درمان و جلوگیری از کم شنوایی در طول زندگی مردم اشاره کرد.

سرپرست کمیته تحقیقات ناشنوایی و ناشنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی مغز و اعصاب کودکان در دانشگاه توانبخشی سرانجام گفت: مراقبت از وضعیت جسمی نوزادان و کودکان رمز اصلی حل مشکل کم شنوایی در جهان است. ، مداخلات سیستماتیک (ارائه آموزش ، خدمات پزشکی و توانبخشی) می تواند به جلوگیری از کاهش شنوایی کمک کرده و تعداد افراد کم شنوا را در جامعه کاهش دهد.

دکتر مولی پیشنهاد کرد که غربالگری کودکستان ها در آغاز مدرسه و مدرسه انجام شود و سپس در نوجوانی ، جوانی و پیری ، تا سنین مختلف و هرجای دیگر در مراکز درمانی تکرار شود. غربالگری باید به طور منظم در مدارس و بسیاری از مکان های عمومی انجام شود.

وی افزود: غربالگری نوزادان تا حد زیادی در مجارستان انجام می شود و در این زمینه از وضعیت نسبتاً خوبی برخوردار هستیم ، اما از این نظر ارائه خدمات پس از غربالگری چالش بزرگ است زیرا مداخلات لازم یا در دسترس نیست یا بسیار هزینه بر است. آنها در همه شهرها و مراکز استانها کار می کنند و از آنجا که پشتیبانی کافی از این افراد وجود ندارد ، متخصصان این حوزه تمایلی به کار در همه زمینه ها ندارند و این چالشی است که باید رفع شود.

این محقق شنوایی گفت: “تخمین زده می شود که به طور متوسط ​​هفت سال از شروع کاهش شنوایی و مداخلات صحیح و درمان می گذرد ، به دلیل ناآگاهی فردی که معتقد است کم شنوایی توسط جامعه پذیرفته نیست. در نتیجه ، آنها وضعیت را بدتر می کنند ، که باید با اطلاع رسانی این افراد و اطلاع رسانی آنها در جامعه انجام شود.

بر اساس گزارشی از دانشگاه علوم توانبخشی و علوم بهداشت اجتماعی ، دکتر مولی افزود: “آگاهی و سواد بهداشتی باید در همه کشورها از جمله مجارستان افزایش یابد و مقامات پشتیبانی قوی در این زمینه باید این شعار را در نظر بگیرند روز جهانی شنوایی را گرامی بدارید. “” زمان اجرای برنامه ها و اقدامات لازم و مراقبت از شنوایی مردم محور است. “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا