سلامت و دانش

ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

گزارش شفاف ، دکتر محمدرضا شن ساز در جلسه تهیه ماسک با حضور مقامات ریاست جمهوری ، وزارت صمت ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و سازمان اصناف شرکت کرد و خاطرنشان کرد که تولید ماسک در کشور در ابتدای تاج 160،000 “تعداد رسیده” روزانه بود. او گفت. وی افزود: در حال حاضر روزانه 4 میلیون ماسك توزیع می شود كه 1.8 میلیون ماسك در مراكز درمانی و 2.2 میلیون ماسك در داروخانه ها به فروش می رسد.

وی افزود: در حال حاضر 225 شرکت دارای پروانه ساخت با کد فعال IRC هستند و خوشبختانه امروز نیاز به استفاده از ماسک در کشور به خوبی توسط تولیدکنندگان داخلی پوشش داده شده و 51 میلیون ماسک دپو داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروخانه ها بیش از سایر اصناف قابل کنترل هستند ، گفت: بر این اساس داروخانه ها در توزیع و حمل ماسک اولویت دارند و به مردم توصیه می کنیم برای اطمینان از بهترین کیفیت ممکن از تجهیزات لازم استفاده کنند. ماسک ” از داروخانه ها و مکان های معتبر (لوازم پزشکی و فروشگاه ها).

شانساز با تأکید بر لزوم به روزرسانی استانداردهای ماسک های جراحی سه لایه و معرفی ضوابط سختگیرانه تر برای تولید این نوع ماسک ها ، اظهار داشت: این امر برای کنترل بهتر چرخه توزیع توسط شرکت های پخش کننده معتبر باید انجام شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم کنترل و جلوگیری از ماسک های بی کیفیت خارجی از بازار اظهار داشت: با کنترل زنجیره تامین ماسک توسط شرکت های دارویی می توانیم از رسیدن ماسک های بی کیفیت به سطح عرضه جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بهبود بروز تاج بسیار شکننده است و تنها سلاح مردم در سراسر دنیا استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست و ضد عفونی است ، تصریح کرد: استفاده از ماسک های با کیفیت و ضد عفونی کننده های مصوب را ادامه دهید. دستها بهترین راه برای درمان کرون است و افراد باید به رعایت نکات بهداشتی ادامه دهند.

شناساز با بیان اینکه تعداد واحدهای تولید ماسک در کشور افزایش چشمگیری داشته است ، گفت: در حال حاضر افزایش کیفیت تولید مورد توجه قرار گرفته و با کمک اتحادیه ها و بخش خصوصی ، شرکت ها وارد ساخت چندبلون (ماده اولیه ماسک های با کیفیت) شده اند. آنها به زودی گامی دیگر در جهت خودکفایی برمی دارند تا در صورت بروز بیماری همه گیر ماسک تهیه کنند.

طبق آمار وزارت بهداشت ، در حال حاضر روزانه 7.4 میلیارد میلیارد میلیارد دلار در کشور تولید می شود که معادل 15 میلیون ماسک است. برای رسیدن به 30 میلیون ماسک در روز ، باید تولید چند میلیونی را دو برابر کنیم که امیدواریم در روزهای آینده امکان پذیر باشد. البته برای این منظور ، برای تولید حداقل 5 میلیون ماسک در مراکز درمانی ، باید 25 گرم و برای بقیه ماسک های عمومی ، 17 گرم استفاده شود.

دکمه بازگشت به بالا