سلامت و دانش

ارتباط کم آبی بدن با خوراکی‌های مخفی کار

اخبار آفتاب:

همه ما می دانیم که هندوانه میوه ای است که می تواند به بدن کمک کند آب مورد نیاز خود را دریافت کند ، اما غذاهایی وجود دارد که می توانند مخفیانه در کم آبی بدن باشند.

خوب و خوب می گوید تأمین آب مورد نیاز بدن در ماه های گرم تابستان برای بدن بسیار مهم است. با توجه به مقدار مناسب آب در نظر بگیرید که قسمت های مختلف بدن را بطور صحیح عملکرد کنید ، اما ممکن است متوجه نشوید که برخی غذاها می توانند در مقابل شما کار کنند و باعث کم آبی بدن شوند.

هیدراتاسیون مناسب بدن برای هضم ، جذب مواد مغذی ، انتقال مواد مغذی به قسمت های مختلف بدن ، حرکت صحیح مفاصل ، تنظیم دمای بدن و عملکرد صحیح ارگان های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین تأمین آب مورد نیاز بدن برای سلامت روان برای بدن نیز حائز اهمیت است. اگر آب کافی دریافت نکنید ، می تواند بر روحیه و تمرکز شما تأثیر منفی بگذارد.

غذاهایی که باعث کم آبی بدن می شوند شامل نمک هستند. آب پس از نمک اتفاق می افتد ، به این معنی که وقتی سدیم از دستگاه گوارش به جریان خون جذب می شود ، توسط آب حمل می شود. برای حفظ هیدراتاسیون مناسب و حفظ تعادل اندام های بدن باید از غذاهای سرشار از نمک و قند جلوگیری کرد. نمک و شکر آب بیشتری جذب می کنند ، بنابراین ممکن است آب کافی برای بدن نباشد.

غذاهایی که باعث کم آبی بدن می شوند شامل فرآورده های گوشتی مانند کالباس ، غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی و غذاهای سرخ شده است. ممکن است بعد از مصرف این غذاها عطش را تجربه کرده باشید.

بعضی از نوشیدنی ها می توانند باعث کمبود آب بدن شوند. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار می توانند سطح سدیم را در بدن افزایش دهند زیرا قند اضافی در خون آب بیشتری از بافت ها جذب می کند و باعث تکرر ادرار و کاهش مایعات از بدن می شود. قهوه و الکل از جمله نوشیدنی هایی هستند که حاوی ترکیبات مدر هستند و می توانند باعث کم آبی بدن شوند.

مصرف زیاد پروتئین همچنین می تواند باعث کمبود آب بدن شود. پروتئین یک ماده مغذی مهم برای تقویت و حفظ سلامتی بدن انسان است ، اما مصرف بیش از حد می تواند عملکرد کلیه را در طی پردازش آب مختل کند.

دکمه بازگشت به بالا