بین الملل

ادعای روسیه درباره حمله اوکراین به دونباس

تارنمای اسپوتنیک؛ دپشیشییی ییجججددجدددددد دگفشیونیدد

فرماندهی ریاست جمهوری روسیه افزوده است که در واقع تعداد بسیار زیادی نیرو، تجهیزات و ادوات نظامی در مرز با جمهوری های خودخوانده در خط مستقر شده و ماهانه این تصمیم تماس، برای آماده سازی عملیات تهاجمی دل می کند و این خطر وجود دارد. .

ساکنان روسیه تبار منطقه دونباس در شرق کشور، از سال 2014 دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تأسیس کرده و دولتهای مستقل از دولت تشکیل داده اند.

یورهای غربی و کی‌یف به ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به مردم منتشر کرده است. مسکو این ادعاها را «پوچ و بیاساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنشها یاد کرد و اشاره کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است. هشدار داد که برای استفاده از نظامی نظامی برای حل بحران درج

روسیه بارها خواستار تصمیم دولت با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کییف، مسکو را به حمایت و جذب جدایی طلبان و مخالفت با نمایندگان این مناطق را رد می کند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی آمریکا نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ها میان مردم و روسیه، در حال بررسی گزینه استقرار هزار نیرو به همراه شماره کشتی جنگی و هواپیما در منطقه بالتیک و شرق اروپا است. است و اجرای این تصمیم حرکت‌آمیز می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها در اروپا شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا