استان ها

اختلاف آماری در زمینه آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی باید برطرف شود

مجله لوکس/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت برطرف شدن اختلاف‌های آماری در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان تاکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد امروز (۱۹ اسفند ماه) در نخستین جلسه شورای اجتماعی استان، اظهار کرد: همه اداره‌ها و دستگاه‌های دارای مسؤولیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌محور عمل کنند تا به نتیجه درست برسیم.

وی ادامه داد: خروجی فعالیت‌های دستگاه‌ها باید به‌صورت مشخص وجود داشته باشد و برای عملکرد مناسب در این حوزه باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

وی بیان کرد: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، پروژه نیست که نقطه شروع و پایان داشته باشد، یک فرآیند است و باید در این مسیر به اقدامات هدفمند و زنجیروار توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف‌های آماری در این حوزه باید برطرف شود، گفت: به‌عنوان مثال در حوزه ارتشاع، آمار ما و دادگستری با هم تناقض دارد و این تناقض باید برطرف شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی سال گذشته رتبه پنجم کشور در حوزه سرقت را داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی ادامه داد: درباره ضرب و جرح پارسال رتبه هفتم کشور را داشتیم و تعداد پرونده‌های این بخش ۵۲۶۸ مورد بود، اما امسال به ۶۴۰۴ مورد رسید. درباره سرقت‌ها از مدیران انتظار می‌رود ایجاد شهرک صنفی را به‌صورت ویژه پیگیری کنند تا ضایعاتی‌ها به‌عنوان مقصد اصلی فروش سرقت‌های خرد، ساماندهی شوند.

وی افزود: درباره کمپ‌های ترک اعتیاد حداقل به ۶۰۰ ظرفیت جدید نیاز داریم تا استان بتواند افراد را پذیرش و درمان کند و برنامه‌های آینده را اجرا کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا