سلامت و دانش

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

شفاف می گوید تاج مورد حمله قرار گرفته و هر روز یک رکورد جدید تاج در کشور ثبت می شود ، رکوردهایی که فاجعه انسانی است زیرا ما با افزایش تعداد بیماران و در نتیجه مرگ تاج روبرو هستیم ، اکنون این تاج روزانه به بیش از 400 قربانی نیاز دارد. همین چند هفته پیش ، ما مرگ تاج را با سقوط یک هواپیما در روز مقایسه کردیم و اکنون به نظر می رسد که روزانه دو هواپیمای مسافربری سقوط می کنند و ایرانیان را در وحشت فرو می برند.

ایرانی ها تاریک ترین پاییز قرن را می گذرانند و پاییز را با روزهای مرگبار سپری می کنند. در این میان شهر تهران با 14 میلیون نفر جمعیت مانند یک کشور اروپایی است و باید توجه ویژه ای به کنترل رهبری تاج در این شهر داشت.

تهران یک کلانشهر با ویژگی های خاص است که از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور با بسیاری از شهرها متفاوت است که روزانه به تهران اضافه می شود. جمعیت روز و شب تهران بین 800000 تا یک میلیون نفر متغیر است که جمعیت استانها یا شهرها است. آنها نزدیک می شوند و می توانند باعث شیوع ویروس کرونا در کشور شوند ، از طرف دیگر ، مبادلات اقتصادی ، فرهنگی و بسیاری از موارد اداری در پایتخت اتفاق می افتد و این می تواند پاشنه آشیل کنترل کرونا باشد.

بیش از 6000 بیمار به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا در بیمارستان بستری می شوند و بیش از 1200 بیمار مبتلا به بیماری شدید عروق بیماری کرونا قلب روزهای سختی را در بخش مراقبت های ویژه سپری می کنند.

به گفته ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ، تهران به عنوان تلاقی برای مبادله تاج کشور تلقی می شود زیرا ترافیک از سایر استانها به تهران زیاد است.

براساس کمیته اپیدمیولوژی بیماری بیماری کرونا ، میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از بیماری بیماری کرونا قلب در کشور زیاد است و بیماری در حال افزایش است و در سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان 10 دو استان یزد و خراسان جنوبی اخیراً از یک قله عبور کرده اند.

 تهران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی ، رئیس نظام سلامت ، با بیان آمار مرگ و میر تاج گفت: تعداد مرگ و میر گزارش شده و ثبت شده رسمی بالای 300 یا 400 نفر در روز گزارش می شود و همه می دانند و مقامات وزارت بهداشت گفتند که این آمار فقط آمار و آمار بیماران است. بالاتر از آن سازمان نظام پزشکی حداقل سه برابر تعداد مرگهای ناشی از Covid-19 را از طریق بررسی بیماری عروق بیماری کرونا در بیمارستان ها و محل دفن به دست آورده است. بنابراین ، این مسئله نیاز به توجه بسیار جدی دارد و ما باید به توافق جنگی برسیم.

پیش از این ، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفته بود: “طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، کسانی که نتیجه مثبت را اعلام می کنند اعلام می شود ، در ایران ، مانند سایر کشورها ، ما آمار را گزارش می دهیم ، در حالی که تعداد مرگ و میرها می تواند از 1.5 باشد.” براساس 2.2 برابر آمار اعلام شده.

شکستن رکورد درمان در بیمارستان بیماری کرونا در تهران ؛ افزایش تعداد مرگ های تاج طی 3 هفته آینده

علیرضا زالی ، فرمانده فرماندهی مبارزه با فساد کرونا در تهران ، خواستار “حل و فصل جنگ” همه ارگان های کشور شد و اظهار داشت: “چهره فراگیر ، چندگانه و فرسایشی که توسط ویروس در کشور ایجاد شده است ، به گونه ای است که بیشتر مدیران اجرایی کشور مشغول کار هستند.

زالی گفت: متأسفانه آمار بیمارستانهای عروق بیماری کرونا در پایتخت نگران کننده است و پس از هشت ماه رکورد درمانهای بیمارستانهای عروق بیماری کرونا در تهران شکسته شده است.

فرمانده مرکز تاج استان تهران گفت: “متأسفانه ، ترافیک تهران تغییر قابل توجهی نکرده است و ترافیک درون شهری و مناطق پر خطر مانند درگاه ها ، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای که شناسایی شده اند بیش از حد جمعیت دارند ، این امر باعث نگرانی و خطر می شود.” . .

در حالیکه سازمان هواشناسی از ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت گزارش می دهد ، تعداد اپیدمی های بیماری کرونا و مرگ و میر در حال افزایش است.

بیماران بیمارستان کرونر

دلیل درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران

کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه پزشکی ایران ، در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: “دلیل اصلی درخواست تعطیلی تهران کاهش گردش ویروس در شهر و امکان جلوگیری از هر نوع تجمع است.” و ما نباید در مراکز عمومی شهر شلوغ باشیم و باید بتوانیم زنجیره شیوع بیماری را بشکنیم و فرصتی برای ادامه مبارزه با بیماری پیدا کنیم.

کوهپایه زاده گفت: فعالان حوزه سلامت هشت ماه است که با بیماری عروق بیماری کرونا قلب مبارزه می کنند ، ویزیت تاج گذاری و مرگ و میر زیاد است و درست است که تعطیلات می تواند به معیشت مردم آسیب برساند اما این وقفه دو هفته ای به حفظ نظم کمک می کند. از طرف دیگر ، بیمارستان ها را عقب بیندازید و خدمات بهتری ارائه دهید ، از طرف دیگر ، اگر افراد در جامعه سفر کمتری داشته باشند ، ویروس در جامعه کمتر گسترش می یابد.

رئیس دانشگاه پزشکی ایران گفت: این احتمال وجود دارد که اگر جلسه ستاد ملی کرونا در روز چهارشنبه ، مرکز کرونا تهران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی با درخواست مرخصی دو هفته ای در تهران برگزار شود.

کدام موسسات درخواست تعطیلی دو هفته ای در تهران را دارند؟

کمیته بهداشت تهران ، شامل شورای اسلامی شهر ، مرکز درمان بیماری کرونا در تهران ، فرمانداری و کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی ، پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای را به کمیته امنیت مرکز ملی کرونا ارائه دادند. ، خصوصی ، به استثنای تاسیسات ، در این مدت متوقف می شود. براساس این طرح ، محدودیت هایی برای جابجایی مردم در شهر اعمال می شود تا افراد بتوانند در این مدت در خانه بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران به نمایندگی از 40 عضو استان تهران ضمن گلایه از عدم استفاده از نمایندگان مجلس و ظرفیت مجلس در این جنگ گسترده ، بر حمایت کامل از مرکز تاجگذاری تهران تأکید کرد و اظهار داشت: بر لزوم تصمیم گیری فوری ، مانند تعطیلات استانی دو هفتهه در تهران ، با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی آن ، تأکید می کند ، زیرا این تنها راه شکستن زنجیره و بازسازی قدرت نهادهای بهداشتی و درمانی تهران است.

علی آتا سخنگوی شورای شهر تهران در پی ادامه تشدید بیماری عروق بیماری کرونا در توئیتی نوشت: “متأسفانه روند بیماری عروق بیماری کرونا در شورا ادامه دارد.” در میان همکاران من ، خانم شهربانو امانی ، عضو شورا ، و همچنین تعدادی از کارشناسان و کارمندان به این ویروس آلوده شدند. ما مشارکت در شهرداری و شورا را محدود کردیم. پیشنهاد قوی ما به مرکز ملی همچنان تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران ، نسبت به وضعیت اپیدمی کرونا در تهران هشدار داد و به ما یادآوری کرد که باید حداقل دو هفته تهران و کلانشهرها را تعطیل کنیم ، در غیر این صورت باید منتظر عواقب بد آن باشیم. تصمیمات ما در مورد تاج باید آینده نگر باشد ، نه پشت تاج.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش دو برابری میزان مرگ طوقه ، اظهار داشت: موج جدید ویروس کرونا ویروس مرگ و میر را دو برابر کرده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، اگر اقدامات موثری برای مهار ویروس کرونا انجام نشود ، منجر به بروز سونامی و فاجعه انسانی شود.

برج میلاد ماسک دار

بستن تهران چگونه در مقابله با بیماری عروق بیماری کرونا قلب موثر خواهد بود؟

مینو مهرز ، عضو کمیته علمی مرکز ملی علیه کرونا ، گفت: “از آن بدتر؟!” فاجعه رخ می دهد. خدا ما را بیامرزد. اکنون اوضاع وحشتناک است. تعداد زیادی بستری در عروق بیماری کرونا ، ویزیت های فراوان ، بیماری های جدی و بسیاری از مشکلات وجود دارد. ما باید تهران را در اسرع وقت تعطیل کنیم.

یکی از اعضای ستاد ملی کرونا گفت: “روز دوشنبه اعلام شد که آنها در همه جا بسته خواهند شد ، اما در عمل می بینیم که همه چیز باز است.” در شرایط فعلی ، تنها راه بسته شدن است و این باید در اسرع وقت انجام شود. اکنون اروپا و آمریکا نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: “گسترش افسارگسیخته اپیدمی بیماری کرونا در کشور همه را نگران کرده و باید بدانیم که بستن یک شهر بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم نتیجه قطعی نیست. کنترل می شود و هیچ تأثیر پایدار ندارد. با این حال ، هزینه ها و بار اقتصادی آن بسیار زیاد است.

سوری در پاسخ به این س whichال که کدام برنامه شناخته شده و پیش بینی شده برای پیشگیری و کنترل برای بستن شهر در کنار وی لازم است ، گفت: اگر چنین اقدامی فقط برای استراحت های 2 هفته ای باشد ، قطعاً کوتاه مدت و بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اصلا خوب نیست

یک مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ما برنامه ای برای بستن فعالیت ها و تکمیل قرنطینه داریم. یعنی باید اهداف خود را تعیین کند و نحوه دستیابی به آنها را عملیاتی کند و از آمادگی کلی سازمان های ذینفع و آمادگی مردم اطمینان حاصل کند.

سوری گفت: “سوال این است که آیا سفر به شهر ممنوع است؟” اگر جواب منفی است ، بستن شهر معنی ندارد مگر اینکه تمام ورودی های شهر به مدت 14 روز قرنطینه شوند. اگر ترافیک رایگان باشد ، بسته شدن شهر تأثیر بسیار کمی خواهد داشت.

وضعیت نگران کننده تاج در تهران

کیانوش جهانپور ، مدیر مرکز اطلاع رسانی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معتقد است که هزینه انسانی عدم رعایت حداکثر اقدامات بهداشتی و ایمنی بیش از حد تصور است. هزینه سفرهای غیرضروری ، سفرهای غیرضروری ، تعاملات و گشت و گذارهای غیرضروری ، اجتماعات كوچكتر یا بزرگتر و عدم رعایت فاصله جسمی و بیش از همه استفاده غیر كلی از ماسك ، روح های گرانبهایی هستند كه مانند برگ های پاییز هر روز می ریزند. ما آنها هستیم و البته ساختار اقتصادی ناشی از فشار و سرکوب تحریم های بین المللی را به هزاران میلیارد تومان تحمیل کرده ایم.

آمارها نشان می دهد که وضعیت کرونا در کلانشهر تهران بسیار نگران کننده است و اگر بسته شود ، تعطیلی شهر باید با مسدود کردن ورودی ها و ماندن افراد همراه باشد و این باید با در نظر گرفتن تمام جوانب تعطیلی انجام شود. پذیرش در مراکز سرپایی و بستری در حال کاهش است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا