ابعاد استاندارد انواع آجر نسوز نما

ابعاد استاندارد انواع آجر نسوز نما

بهترین ابعاد آجر نسوز نما کدام است؟ اندازه استاندارد آجر نسوز برای کوره، یا شومینه و تنور چقدر است؟ انتخاب بهترین سایز چه سایزی دارد؟ چه سایزی از آجر نما برای نمای ساختمان من بهتر است استفاده شود؟

جدول ابعاد کامل آجر انگلیسی و سنتی (قزاقی)

ابعاد آجر وزن هر عدد آجر تعداد در هر متر رنگ آجر
7x32x2.5 950 گرم 38 عدد S1-3 | T10-16
5.5x26x2.5 650 گرم 60 عدد S1-3 | T10-16
5.5x20x2.5 480 گرم 80 عدد S1-3 | T10-16
8x40x2.5 1150 گرم 27 عدد S1-3 | T10-16
12x70x3 4700 گرم 11 عدد S1-3 | T10-16
7x16x2.5 500 گرم 74 عدد S1-3 | T10-16

امروزه با توجه به پیشرفت های متعدد در حوزه ی ساختمان سازی، مصالح ساختمانی نیز پیشرفت و رشد چشمگیری داشته است. در این میان سهم آجر نسوز بسیار بیشتر از انواع دیگر بوده است. به ویژه در سال های اخیر که در بسیاری از کشورهای دنیا در صنعت ساختمان سازی و مخصوصا در پروژه ها و برنامه های هنری و خلاقانه ی معماران، استفاده از آجرهای نسوز توسعه ی فراوانی یافته است. آجر نسوز نما کاربردهای گسترده ای دارد و استفاده از آن فقط به قسمت های بیرونی ساختمان محدود نمی شود. از نمونه کاربردهای آجر نسوز نما می توان به نمای بیرونی ساختمان ها، قسمت های مختلف داخلی ساختمان ها، بخش ورودی، لابی و … اشاره نمود.

البته نباید این را از نظر دور داشت که بسیاری از متخصصان و کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که در استفاده از حتما باید به ویژگی ها و موقعیت اقلیمی مکان مورد نظر توجه ویژه نمود. یکی از دلایلی که سبب گرایش بیشتر به آجر نسوز نما شده است، تنوع و گوناگونی این محصول است. این تنوع هم در قابلیت نصب در مکان‌های گوناگون خود را نشان داده و هم در رنگ و ابعاد قابل رؤیت است. در این مقاله به ابعاد استاندارد انواع آجر نسوز نما خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید با انواع آجر نسوز آشنا شویم و سپس به ابعاد استاندارد انواع آجر نسوز نما بپردازیم.

انواع ابعاد آجر نسوز نما

نام آجر نسوز به خوبی گویای این نوع آجر و کارایی آن می باشد. به این معنی که این نوع آجر به سبب شرایط ساخت و تولید، نسوز است و در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، انواع ابعاد آجر نسوز، در برابر دیگر خطرات و آسیب های محیطی نیز مقاومت بسیار زیادی دارد و همین مقاومت و استحکام یکی از ویژگی های مثبت این نوع آجرها می باشد. آجر نسوز متشکل از پایه و بنیانی رسی (خاک رس)، خاک نسوز و سایر موارد افزودنی می باشد. به مقاومت بالای آجر نسوز اشاره کردیم و باید بگوییم به دلیل همین مقاومت و استحکام بالا، در ساخت کوره ها و بخش های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از آن به عنوان نوعی عایق حرارتی استفاده نمود.

آجر نسوز چنان که پیش تر نیز اشاره کردیم، انواع گوناگونی دارد و یکی از دلایل استقبال فعالان صنعت ساختمان سازی و معماران و نیز خریداران و مصرف کنندگان تنوع بالای این محصول می باشد. همین تنوع و گوناگونی سبب شده تا انواع سلیقه ها را پوشش دهد و هر کس آجر نما متناسب با خواست و سلیقه ی خود را بیابد و خریداری نماید. در زیر به انواع آجر نسوز نما اشاره خواهیم کرد. البته پیش از آنکه به انواع آجر نسوز نما بپردازیم، ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که با معیارهای گوناگونی می توان انواع آجر نسوز نما را تقسیم بندی کرد. از جمله ی این معیارها می توان به تقسیم بندی بر اساس نوع خاک و تقسیم بندی بر اساس شکل اشاره نمود.

لیست قیمت :

انواع آجر نسوز نما بر اساس خاک

آجر نسوز قرمز سمیرم: این نوع آجر چنان که از نام آن مشخص است، از معادن خاک سمیرم تولید می شود. رنگ های آن نیز در طیف قرمز و ترکیبات آن می گنجد.

آجر نسوز شاموتی: این نوع آجر نیز همان طور که از نام آن معلوم است، از معادن طبس تولید می شود. این خاک از با کیفیت ترین، مرغوب ترین و بهترین خاک ها به شمار می رود. طیف این آجر مایل به زرد است.

آجر نسوز مشکی و قهوه ای: این نوع آجر به دلیل رنگ تیره ای که دارد، در مقایسه با رنگ های دیگر، کاربرد کمتری دارد. رنگ های این نوع آجر نسوز در طیف های قهوه ای و مشکی تولید می شود.

آجر نسوز سفید: در تولید این نوع آجر نسوز از خاک نسوز و خاک سنگ استفاده می شود. رنگ های آن نیز 5 نوع است و بهتر است به صورت ترکیبی استفاده گردد.

آجر نسوز رستیک: این نوع آجر بسیار زیبا می باشد و بخشی از فرایند تولید آن به صورت دستی می باشد. معمولا از خاک قرمز سمیرم و تولید می گردد.

بررسی ابعاد استاندارد انواع آجر نسوز نما

در بخش های بالا برای آشنایی بیشتر شما، به انواع آجر نسوز نما اشاره کردیم و پس اینکه زمینه ی شناخت نسبی فراهم شد، می خواهیم به ابعاد استاندارد انواع آجر نسوز نما اشاره کنیم تا بتوانید خرید مطمئن تر و با کیفیت تری داشته باشید.

آجر نسوز پلاک

این نوع آجر نسوز به صورت مکعب مستطیل می باشد و هر قالب از آن عرض، طول و عمق متفاوتی دارد. به عنوان مثال ابعاد استاندارد نوع پلاک آجر سمیرم 7*32*2.5 می باشد یا پلاک از نوع شاموت 5.5*26*2.5 می باشد. آجر نسوز پلاک در نمای ساختمان کاربرد دارد.

آجر نسوز هلالی

این نوع آجر نسوز هلالی یا منحنی شکل است. بیشترین کاربرد آن در قسمت بالکن ساختمان می باشد. ابعاد استاندارد این نوع آجر 5.5*20*3 می باشد.

آجر نسوز کف

این نوع آجر همان طور که از نام آن مشخص است، در کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در کف و دیوارهای پارکینگ کاربرد دارد. ابعاد استاندارد این نوع 20*20*2.5، 10*10*2.5، 20*40*2.5 و 10*20*2.5 می باشد.

آجر نسوز ال یا گوشه

این نوع آجر در چرخش نما و دور پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد استاندارد آجر نسوز ال گرد خط کوچک 10 می باشد و خط بزرگ 20 است. همچنین ابعاد استاندارد ال تیز خط کوچک 13 است و خط بزرگ 26 می باشد.

آجر نسوز شومینه

این نوع از آجر نسوز همان طور که از نام آن معلوم است برای ساخت شومینه به کار می رود. ابعاد استاندارد این نوع آجر 7.5*15*2.5 می باشد و با استفاده از خاک های شاموتی و سمیرم تولید و عرضه می گردد.

آجر نسوز صنعتی

این نوع آجر بیشتر کاربرد صنعتی دارد و در کوره های نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد استاندارد این نوع آجر در نوع تخت 23*11.5 و در ضخامت های 3، 4 و 6 می باشد. نوع ایزو 20*20 در ضخامت های 8 و 9. ابعاد استاندارد نوع کف 25*25 و ضخامت 9 و پل 20*40 و نیز ضخامت های 6.5 و 8 می باشد.

سوالات متداول درباره ابعاد استاندارد آجر

پر کاربردترین ابعاد آجر در ایران کدام است؟

پرمصرف‌ترین و پر کاربردترین ابعاد آجر که به ابعاد استاندارد آجر در ایران نیز مشهور است شامل مواردی همچون 7 در 32 جهت استفاده در نمای ساختمان، 23 در 11.5 که به NF1 معروف است، 20 در 20 جهت استفاده در کف هستند.

پر فروش ترین ابعاد استاندارد آجر شامل کدام آجرها می‌شود؟

پرفروش‌ترین ابعاد استاندارد آجر شامل آجرهای نسوز، پلاک، هلالی، آجر کف؛ گوشه، شومینه و صنعتی است که جهت خرید این محصولات می‌توانید با شماره‌های 02149015 و 09125005110 تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید. جهت قیمت آجر اصفهان کلیک کنید

 

خروج از نسخه موبایل