سلامت و دانش

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا می توان بدون جراحی بینی را منقبض کرد؟

در فضای مجازی و سایت های مختلف روش های مختلفی برای انقباض بینی با ماساژ، ابزار یا تغذیه و تکنیک های دیگر تبلیغ می شود. اما برای آگاهی از ماهیت علمی و قابل اعتماد بودن این مطلب از یک متخصص راهنمایی خواستیم.

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نکات علمی و مهم روش های انقباض بینی را تشریح کردند که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه هایی از جراحی بینی دکتر نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی دکتر آرش نجف بیگی

چرا باید جراحی بینی انجام دهیم؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که جراحی زیبایی بینی یک جراحی علمی و قابل اعتماد است که نتایج ماندگاری دارد. برخلاف روش‌های غیرجراحی که هیچ اثر ماندگاری ندارند و گاهی اوقات فقط تغییری در شکل بینی ندارند. بلکه می توانند مشکلات بیشتری را برای بینی ایجاد کنند.

سوال اینجاست که آیا دستگاه های کوچک کننده بینی کار می کنند؟ برای دریافت پاسخ اینجا را کلیک کنید.

کارشناسان برجسته علمی جهان چندین دهه است که در حال تحقیق در مورد تکنیک های مختلف برای جراحی زیبایی بینی و کوچک کردن بینی هستند. مطمئن باشید اگر یک روش غیر تهاجمی و غیرجراحی برای انقباض بینی وجود داشت، مراجع علمی تحقیقاتی انجام می دادند و به عنوان یک روش استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می کردند.

اما متاسفانه تنها راه واقعی، علمی و ماندگار برای سفت کردن بینی، جراحی با استفاده از تکنیک های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی ممکن است متفاوت باشد و هر بینی با تکنیک و روش خاص خود انجام می شود.

آیا اثر کوچک کننده بینی واقعی است؟

کاهش بینی با دستگاه یا سایر روش های غیر جراحی

دکتر نجف بیگی جراح فوق تخصص خاطرنشان کرد: کوچک کننده های بینی که در فضای دیجیتال تبلیغ می شود، پایه علمی ندارد و توسط متخصصان اختراع نشده است. در واقع هیچ تحقیق مستند و علمی نشان نداده است که این روش ها بدون ماندگاری قطعی و بدون عوارض جبران ناپذیر تاثیر قطعی بر انقباض بینی داشته باشند.

دستگاه های کوچک کننده بینی نه تنها می توانند زیبایی و فرم بینی را تغییر دهند. آنها می توانند آسیب شدیدی به ساختار یا پوست بینی وارد کنند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و تنگ کننده های غیر جراحی بینی منتشر شده است. با کمی دقت و پرسش متوجه کذب بودن این نوع اخبار می شویم.

برخی افراد تا آنجا پیش می روند که با مواد مختلف التهاب و نفخ بینی را کاهش می دهند. واقعا چگونه می توان با یخ و خمیر دندان غضروف و استخوان بینی را کوچک کرد؟! اینها نشان می دهد که سازندگان این اخبار کذب نه آناتومی و ساختار بینی و حتی انواع بینی را می دانند و نه دلیل بزرگی یا تغییر شکل آن ها را می دانند.

متأسفانه بسیاری از دستگاه های کوچک کننده بینی گاهی اوقات عوارض و مشکلات جبران ناپذیری در بینی ایجاد می کنند. شامل:

  • فشار روی غضروف و استخوان بینی، در نهایت شکستگی، کج شدن و شکل غیر طبیعی بینی که فقط با جراحی قابل اصلاح است.
  • ایجاد فشار در راه های هوایی بینی و در نهایت ایجاد مشکل در راه های هوایی بینی. به دنبال آن کاهش سطح اکسیژن خون و سایر عوارض جانبی در هنگام خواب و بیداری رخ می دهد
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا اسکارهای دائمی در اثر فشار و گرمای دستگاه
  • کبودی و حساسیت های مداوم به پوست بینی
  • کم آبی یا آسیب به مخاط بینی که منجر به تنفس، مشکلات بویایی یا نقض توانایی بدن در دفاع از خود در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود.

آیا با استفاده از ابزارهای شرینک می توان مشکلات بینی را برطرف کرد؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که برای رفع عوارض استفاده از این روش های غیر استاندارد و غیر علمی باید وضعیت و ساختار بینی به طور کامل بررسی شود. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما معمولا نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از این دستگاه ها مدت زیادی است که وجود داشته و باید ساختار و اسکلت بینی را تحت تاثیر قرار می داد. اگر غضروف بینی تغییر شکل داده باشد، راهی جز جراحی بینی وجود ندارد. حتی اگر بتوان غضروف را جابجا کرد یا حرکت داد، آسیب وارده به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان به مرور زمان بدتر می شود.

آیا دستگاه کوچک کننده بینی کار می کند؟

جراحی بینی طبیعی چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. رینوپلاستی می تواند ناشی از تغییر در ظاهر و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری و بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به اینکه چه تغییراتی در ساختار بینی نیاز است به دو صورت بسته و باز انجام می شود. در جراحی بینی بسته، میزان برش ها و بخیه ها در بینی کمتر می شود، جای زخم در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود و کمتر دیده می شود. اما به طور کلی کسانی که نیاز به تغییرات زیادی در بینی دارند نیاز به جراحی با تکنیک بینی باز دارند.

باید بدانیم که قسمت بالای ساختمان بینی استخوانی و قسمت پایین آن از غضروف تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر شکل دهد. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای منقبض کردن بینی استخوانی، اندازه و شکل بینی تنها با کاهش اندازه و حرکت دادن استخوان و غضروف قابل تغییر است. با این روش تغییر زیادی در پوست بینی ایجاد نمی شود، پس از اصلاح ساختار بینی، پوست سر به حالت اولیه خود باز می گردد.

با این حال، بینی های گوشتی با پوست ضخیم پر از غدد چربی نیاز به تغییرات ساختاری متعددی دارند تا از بازگشت پوست بینی به حالت قبلی جلوگیری شود. این عمل جراحی را دشوارتر می کند.

جراحی بینی گوشتی

دکتر نجف بیگی در مورد جراحی بینی گوشتی و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت اولیه برمی گردد یا خیر توضیحات بیشتری دادند:

رینوپلاستی گوشتی نوعی رینوپلاستی است که در آن بینی دارای پوست ضخیم با سوراخ های باز در پوست و بسیاری از غدد چربی است. با این روش نوک بینی گوشتی بیمار بالا می رود، حجم پوست بینی کاهش می یابد تا بینی کوچکتر شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. پ

بینی گوشتی معمولاً غضروف ضعیفی دارد و معمولاً در مردان دیده می شود. همچنین دارای نوک بینی گوشتی و بزرگ است که به سمت پایین و شیب دار است. معمولا با بال باز و ضخیم بینی (Alae).

در مورد بازگشت جراحی بینی گوشتی باید توجه داشت که با چه نوع جراحی سر و کار دارید و آیا تخصص کافی دارید یا خیر؟ زیرا ما جراحان پلاستیک و ترمیمی از تکنیک های خاصی در جراحی بینی گوشتی استفاده می کنیم تا فرم بینی بدون تغییر باقی بماند و پوست دوباره بزرگ و متورم شود.

نمونه کارهای جراحی بینی دکتر آرش نجف بیگی

برای اطلاع از جراحی بینی گوشتی این مقاله را در سایت دکتر نجف بیگی بخوانید.

بینی گوشتی در مقایسه با سایر جراحی های بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بیگی خاطرنشان کرد: در گذشته جراحی بینی گوشتی اغلب شامل برداشتن غضروف بینی می شد. با این حال، گاهی اوقات می تواند منجر به ایجاد فرورفتگی و زخم روی پوست شود و دستیابی به چهره ای متعادل و طبیعی را برای بیمار عملا غیرممکن می کند. اما اکنون با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، بیمار می‌تواند ظاهر جدید و بینی کوچک‌تر خود را تا سال‌ها پس از جراحی بدون نگرانی از بازگشت نتایج حفظ کند.

در روش های جدید به جای کاهش کل غضروف بینی گوشتی، شکل و فرم بینی با قرار دادن غضروف اضافی در نوک بینی و تقویت ساختار آن حفظ می شود. این غضروف اضافی کمک می کند:

  • نوک بینی خود را بالا نگه دارید و زیبایی بینی خود را حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای ایجاد و تورم مجدد غدد سباسه جدید را ندارد

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر بینی خارج می شود و گاهی اوقات می توان آن را از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج کرد.

مهمترین تفاوت بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی میزان تغییراتی است که می توان در بینی ایجاد کرد:

  • بینی گوشتی را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما بینی استخوانی را می توان تا حد زیادی تغییر داد یا با تغییرات بیشتر در غضروف و استخوان کاهش داد.
  • بینی گوشتی را نمی توان به هیچ شکلی درآورد. برای مثال در مورد بینی گوشتی نمی توان عمل بینی عروسکی یا تزئینی انجام داد.

به همین دلیل، افرادی که بینی گوشتی دارند باید انتظارات واقع بینانه ای از اعمال خود داشته باشند. در نهایت مطمئن شوید که با انجام جراحی بینی طبیعی می توان فرم بینی شما را با بقیه قسمت های صورتتان متناسب کرد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا