آیا کولر گازی نیاز به آب دارد؟

کولر گازی یکی از محبوب ترین وسایل گرمایشی و سرمایشی در بین مردم است. اکثر مردم برای این کار دوگانه از کولر برای خنک کردن و گرم کردن خانه خود استفاده می کنند. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که می خواهید بدانید چگونه کاری را انجام دهید. اگر شما هم جزو این دسته از افراد کنجکاو هستید، ممکن است در مورد نحوه عملکرد کولر گازی سوالی داشته باشید؟ آیا کولر با آب کار می کند؟ اینکه آیا ما در اینجا به شما نحوه عملکرد کولر گازی را آموزش می دهیم و هر یک از اجزای کولر گازی را جداگانه بررسی می کنیم. با تهران سرویس کاران تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به سوالاتی که در مورد نحوه عملکرد کولر گازی به ذهن شما خطور می کند پاسخ دهیم.

خودرو

کولر گازی از چه قطعاتی تشکیل شده و چگونه کار می کند؟

می دانیم که هر دستگاهی دارای قطعات و اجزایی است که باید ساخته و در نهایت به بهره برداری برسد. تهویه مطبوع نیز شامل قطعات و اجزای بسیاری می باشد که در اینجا به نام و بررسی هر یک از آنها می پردازیم. همانطور که می دانید کولر گازی از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است. در زیر، اجزای هر پانل را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم و نحوه عملکرد هر کدام را توضیح می‌دهیم تا بتوانید نحوه عملکرد کولر گازی خود را یاد بگیرید.
خودرو
اجزای پنل خارجی کولر گازی:

1) کمپرسور:

کمپرسور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های کولر گازی است. کار کمپرسور کشیدن گاز در فشار کم و متراکم کردن آن است. این عملکرد کمپرسور باعث می شود فشار گاز قبل از انتقال به کندانسور افزایش یابد. این افزایش فشار باعث افزایش دمای گاز می شود. گرمای این گاز هنگام خروج از کمپرسور از سیستم خنک کننده عبور می کند و باعث کاهش این افزایش دما می شود. این یک نوع کمپرسور است. این اندازه UTR و کمپرسور به اندازه کولر گازی بستگی دارد. کمپرسور

این کمپرسور یکی از قوی ترین کمپرسورهایی است که می تواند گرما را در مدت زمان کوتاهی به سرما تبدیل کند. به طور کلی، کمپرسور دارای محافظی است که از کمپرسور در برابر برخی مشکلات مانند اتصال الکتریکی و غیره محافظت می کند.

2) کندانسور یک ثابت است:

وظیفه کندانسور خنک کردن گاز خروجی از کمپرسور است. در واقع کمپرسور باعث افزایش فشار گاز مبرد و تبدیل آن به بخار می شود. کندانسور مانند رادیاتور خودرو عمل می کند و این گرما را جذب می کند. دلیل وجود توری های آلومینیومی در کندانسور این است که بیش از حد گرم نمی شوند و گرما را سریعتر از بین می برند.

3) شیر انبساط (لوله مویرگی).

شیر انبساط بین کویل های خنک شده اواپراتور و کویل های داغ کندانسور قرار دارد. وظیفه اصلی شیر انبساط تنظیم گاز ورودی به اواپراتور است. گاز مبردی که از کمپرسور به کندانسور می رود در اینجا با فشار بالا و حرارت متوسط ​​وارد شیر انبساط می شود. هنگامی که گاز مبرد وارد شیر انبساط می شود، شیر انبساط حرارت و فشار گاز را کاهش می دهد.

4) آتا:

فناوری قرار گرفته بر روی پنل بیرونی کولر گازی یک فناوری رایج است که دارای سه یا چهار پره است و با موتور کولر گازی کار می کند. قسمت فن در جلوی کویل کندانسور و کمپرسور قرار دارد. فن گرمای تولید شده توسط کمپرسور را به بیرون هدایت می کند. یکی دیگر از وظایف فن خنک کردن کمپرسور و کندانسور است. در واقع فن باعث ایجاد گردش هوا در کولر می شود.
برای تعمیر کولر گازی تهران کلیک کنید.

اجزای پنل داخلی کولر گازی:

1) فن خنک کننده:

وظیفه فن پنل داخلی مکش هوا به داخل اتاقی است که کولر در آن قرار دارد. هوای جذب شده از طریق فن به اواپراتور و فیلتر هوا ارسال می شود. در نتیجه این فرآیند، هوای اتاق از آلودگی پاک می شود و دمای هوا به تدریج کاهش می یابد. در واقع وظیفه فن خنک کننده این است که با جذب هوای داغ و کثیف، هوای تازه و خنک را وارد اتاق کند. فن خنک کننده کولر گازی به یک موتور بسیار سریع متصل می شود و در نتیجه می توان سرعت فن خنک کننده کولر را تنظیم کرد. بنابراین هر بار که دمای کولر گازی را با استفاده از ریموت کنترل تغییر دهید، سرعت فن نیز تغییر می کند.

2) بخار؛

کویل خنک کننده یا اواپراتور یک کویل مسی است و این کویل مسی از چندین لوله مسی به شکل حلقه تشکیل شده است. اواپراتور با فویل آلومینیومی پوشانده شده است. دلیل این روکش آلومینیومی این است که اتاق بخار بیشترین گرمای لازم را منتقل می کند.

3) فیلتر هوا:

فیلتر هوا همانطور که از نامش پیداست هوا را تمیز می کند و یکی از مهم ترین قسمت های کولر گازی است. محل فیلتر هوا جلوی اواپراتور است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، تبخیر هوای گرم را از اتاق می کشد. این گاز قبل از عبور از اواپراتور از فیلتر هوا عبور می کند. در نتیجه گاز خالص از اواپراتور عبور می کند. در نهایت باید گفت که چون فیلتر هوا گرد و غبار و آلودگی هوا را پاک می کند، فیلتر هوا باید به طور مرتب تمیز و تعویض شود (توصیه می کنیم هر شش ماه یک بار).

4) لوله خط:

دمای لوله اواپراتور کمتر از دمای اتاق است. این باعث می شود بخار آب در هوا تبخیر شود. این بخار آب به شبنم تبدیل می شود و روی اواپراتور می نشیند. اینها از اواپراتور خارج می شوند و در فضای کوچکی در فنجان داخلی جمع می شوند. لوله کشی اینجا اجرا شده و آب پمپاژ می شود.

5) شیر:

آخرین قسمت پنل داخلی کولر گازی شیر است. وجود دریچه در پنل داخلی کولر باعث تغییر جهت هوا می شود. ورودی های هوا به صورت افقی و عمودی در دسترس هستند که باعث گردش هوا در اتاق می شود. هر دو سوپاپ (افقی و عمودی) قابل تنظیم هستند. البته با استفاده از ریموت می توانید زاویه پنل های افقی را تغییر دهید و به صورت دستی زاویه پنل های عمودی را تنظیم کنید.

امیدوارم مطالب بالا برای شما مفید و مفید بوده باشد و نحوه عملکرد کولر گازی را درک کرده باشید. باید بدانید که همه کولرها می توانند از گاز مبرد استفاده کنند. این گاز یکی از گازهای اصلی جریان متناوب است. اگر آب کولر گازی شما در حال اتمام است، بهتر است از یک متخصص برای پر کردن مخزن گاز کولر گازی خود کمک بگیرید. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید متشکریم.

دکمه بازگشت به بالا