آیا عمل لابیاپلاستی عوارض دارد؟

بزرگی لابیا یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. این مشکل مستقیماً زندگی خانوادگی و حتی اجتماعی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. راه حل نهایی برای این مشکل بزرگ کردن لب است. اگرچه اکثر خانم هایی که مشکل لب های بزرگ دارند با لیپوساکشن آشنا هستند، اما برخی از آنها این روش را انجام نمی دهند. دلیل وجود چنین افرادی ترس از جراحی یا عوارض احتمالی آن است. در این مقاله، ما در مورد عوارض و خطرات لابیاپلاستی صحبت خواهیم کرد و خواهیم دید که ایده های شما در مورد جراحی چقدر دقیق است. برای دسترسی به بخش های مختلف مقاله می توانید از لیست زیر استفاده کنید.

لیپوپلاستی چیست؟

بسیاری از زنان به دلیل بزرگی لابیاهای خود رنج می برند. لابیاپلاستی جراحی زیبایی اندام تناسلی زنانه و کاهش سایز لابیا مینور است. لب های داخلی (لب های کوچک) و لب های خارجی (لب های بزرگ) واژن می توانند تحت تأثیر عوامل دیگر تغییر کنند و آسیب ببینند. برخی از زنان از نظر ژنتیکی دارای لب های چروک و شل هستند. گاهی اوقات این حالت باعث بروز مشکلات زیادی مانند عفونت دستگاه تناسلی در فرد می شود. به عنوان مثال، فردی ممکن است در پوشیدن لباس هایی مانند لباس شنا مشکل داشته باشد یا از بدن زنانه خود احساس شرم کند. در موارد شدید و شدید می توان در حالت نشسته به لابیاها فشار وارد کرد که باعث ناراحتی و درد می شود.

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی ایمن است؟

لابیاپلاستی به دو روش جراحی و لیزر انجام می شود. هیچ یک از روش های جراحی خطر خاصی برای بیمار ندارد و هر دو روش بی خطر هستند. تنها خطری که می تواند در لابیاپلاستی وجود داشته باشد خطای انسانی است که می تواند در حین جراحی رخ دهد. اگر جراح به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، می تواند برش هایی در پوست ایجاد کند که در جای خود باقی بماند. یا جراح به طور تصادفی پوست بیش از حد را برش می دهد. برخی از جراحان نیز از بیهوشی استفاده می کنند که می تواند با عوارض همراه باشد. برای انتخاب بهترین پزشک برای لابیاپلاستی باید نکاتی را در نظر بگیرید که در مقاله بهترین پزشک برای لابیاپلاستی به طور کامل به آنها پرداخته ایم.

در لابیاپلاستی با لیزر، بدن با چاقوی جراحی تماس ندارد، بنابراین کاملا ایمن بوده و احتمال خطای انسانی بسیار کم است. لابیاپلاستی با لیزر مونولیز تاچ نسبت به روش های جراحی نتیجه قابل قبول و روان تری دارد. علاوه بر این، لیپوپلاستی با لیزر نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود، بنابراین عوارض بیهوشی در پی نخواهد داشت.

چه کسانی نباید لابیاپلاستی انجام دهند؟

با وجود مزایا و ایمنی لابیاپلاستی، برخی از افراد نباید این عمل را انجام دهند:

زنان حامله

در دوران بارداری نباید لابیاپلاستی انجام شود زیرا زایمان یکی از دلایل تغییر لب ها و بزرگ شدن لابیاها است. در دوران بارداری و به دلیل تغییرات هورمونی، لابیاها از وضعیت طبیعی خود خارج شده و چندین بار رشد می کنند. اگر می خواهید لابیاپلاستی انجام دهید، بهتر است بعد از زایمان این کار را انجام دهید. چهار ماه پس از تولد بهترین زمان برای انجام جراحی است.

دختران زیر 18 سال

لابیاپلاستی معمولاً در دختران باکره قبل از 18 سالگی انجام نمی شود، زیرا بدن دختران تا سن 18 سالگی به رشد و تکامل خود ادامه می دهد. بنابراین بهتر است بدن خود را به طور کامل رشد دهید و سپس لابیاپلاستی انجام دهید. به این دلیل که به مرور زمان لب ها دوباره رشد می کنند و نتایج عمل از بین می رود.

زنان مبتلا به تبخال تناسلی

تبخال تناسلی یکی از بیماری هایی است که در هنگام تحریک شدیدتر است. اگر تبخال تناسلی دارید، لابیاپلاستی انجام ندهید، زیرا ممکن است تبخال در ناحیه ای که جراحی انجام شده افزایش یابد.

زنان مبتلا به عفونت تناسلی

توصیه می شود قبل از انجام عمل لابیاپلاستی، هرگونه عفونت مربوط به واژن را درمان کنید. عفونت می تواند بر نتیجه جراحی تأثیر منفی بگذارد.

زنان بالای 55 سال

در سنین بالا، مانند سن 55 سالگی، قدرت شفابخشی بدن کاهش می‌یابد و بهبودی پس از جراحی می‌تواند بیشتر طول بکشد.

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

در حین لابیاپلاستی چیزی احساس نخواهید کرد زیرا تحت بی حسی موضعی خواهید بود. ممکن است در حین لابیاپلاستی با لیزر به دلیل بی حسی که پزشک استفاده می کند کمی احساس گرما کنید. پس از اتمام عمل و از بین رفتن اثر بیهوشی، ممکن است احساس سوزش خفیفی داشته باشید که با استفاده از داروها و کمپرس های یخ که پزشک شما تجویز کرده است، به سرعت از بین می رود. برای مراقبت های بعد از جراحی زیبایی واژن، توصیه می کنیم مقاله مراقبت های بعد از لابیاپلاستی ما را مطالعه کنید.

آیا جراحی لاپاراسکوپی اثرات منفی بر میل جنسی دارد؟

لابیاپلاستی هیچ اثر منفی بر میل جنسی ندارد. این عمل روی لابیا انجام می شود و ربطی به داخل واژن و کلیتوریس ندارد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تا 4 هفته بعد از عمل نباید رابطه جنسی داشته باشید. زیرا به واژن فشار وارد می کند و در نتیجه عمل اختلال ایجاد می کند.

لابیاپلاستی و عوارض کوتاه مدت

اگرچه لابیاپلاستی بی خطر است، اما می تواند عوارض جانبی کوتاه مدتی داشته باشد. عوارض کوتاه مدت مشکلاتی هستند که دائمی نیستند و پس از چند روز به طور کامل از بین می روند. عوارض کوتاه مدت لابیاپلاستی عبارتند از:

سوزش: سوزش بعد از لابیاپلاستی کاملا طبیعی است و خیلی سریع از بین می رود.

تورم: ناحیه تناسلی شما تا چند روز و چند ساعت پس از جراحی متورم خواهد شد. بسته به شدت و نوع عمل، میزان و مدت تورم متفاوت خواهد بود.

خارش: خارش یک اثر کوتاه مدت است که معمولاً ایجاد می شود و با پمادهای مخصوص و داروهای ساده برطرف می شود.

عفونت: عفونت یکی از موارد نادری است که ممکن است رخ دهد و حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

درد: از آنجایی که اعصاب زیادی در پوست سر وجود دارد، انتظار می رود که بیمار پس از جراحی احساس درد کند که با درد از بین می رود.

عوارض طولانی مدت لابیاپلاستی چیست؟

اگر لابیاپلاستی توسط متخصص زنان مجرب و آموزش دیده انجام شود عوارض طولانی مدتی نخواهد داشت. عمل لابیاپلاستی به خودی خود بی خطر است و عوارض طولانی مدت اغلب ناشی از خطای انسانی است. هر جراحی خطراتی مانند آلرژی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. به همین دلیل لابیاپلاستی با لیزر توصیه می شود تا احتمال این مشکل به صفر برسد.

لابیا نامتقارن، بخیه های دائمی، حساسیت به بیهوشی، تغییر شکل لابیا از جمله عوارض طولانی مدتی است که در حین لابیاپلاستی ممکن است رخ دهد. به همین دلیل باید در انتخاب بهترین مرکز خصوصی جراحی پلاستیک کمی حساس باشید. برای جوانسازی واژن شیراز کافیست به سایت مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل