بین الملل

آنهایی که مشغول عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند فرجامی بهتر از قذافی و عمر البشیر نخواهند داشت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله لوکس ، فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه که عصر یکشنبه به تهران سفر کرده بود ، صبح امروز (سه شنبه) با دریادار علی شمخانی نماینده ارشد ارشد و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد. او در سطح بین المللی صحبت کرد.

سامخانی در این نشست با اشاره به روابط استراتژیک سطح بالا بین ایران و سوریه و تمجید از نقش مهم و ممتاز این کشور در مقاومت منطقه ای در برابر اشغال و گسترش رژیم صهیونیستی ، بر لزوم ادامه و گسترش روابط تهران و دمشق تأکید کرد.

* ایالات متحده در تلاش است هسته های تروریستی داعش را در منطقه تقویت و گسترش دهد
وی با بیان اینکه حضور آمریکا در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه ، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش سلولهای تروریستی داعش در منطقه است ، افزود: حضور شیطانی آمریکا در منطقه باید پایان یابد.
وی با اشاره به وجود و دبیر رژیم صهیونیستی که ظهور موارد نقض حقوق بشر و تروریسم است ، افزود: جامعه جهانی و جامعه جهانی باید در برابر گام های این رژیم ضد خون آشام و ضد بشری برای ایجاد جهانی امن و صلح آمیز بایستند. “

سامخانی گفت: تردیدی نیست که بدون سیستم صهیونیستی جهان امن تر خواهد بود.
سامخانی گفت: مقامات دولتی که با فروتنی روابط خود را با رژیم جعلی صهیونیستی عادی کرده و به اجرای برنامه های آمریکا در منطقه کمک می کنند ، سرانجامی بهتر از قذافی و عمر البشیر نخواهند داشت.

* ایران هرگز مردم و دولت سوریه را در مبارزه با تجاوزات و نابودی تروریسم تنها نخواهد گذاشت
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان مقاومت مردم و دولت سوریه را در برابر تجاوزات و تروریسم عبری-داعش ستود و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز مردم و دولت سوریه را در مبارزه با تجاوزات و نابودی تروریسم تنها نخواهد گذاشت.
سامخانی اظهار داشت: خون پاک فرزندان مقاومت در ایران ، سوریه ، عراق ، لبنان ، فلسطین ، یمن و همه کشورهای اسلامی پایه های اشغال ، تجاوز و تروریسم را از منطقه ریشه کن می کند.

* ما هیچ وقت یاد و خاطره قربانیان فرماندهان و سربازان ایرانی و بالاتر از همه شهید قاسم سلیمانی را فراموش نمی کنیم.
وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی در برابر تروریسم و ​​تهدیدهای رژیم صهیونیستی ، تأكید كرد: دولت و ملت سوریه هرگز یاد و خاطره قربانیان فرماندهان و سربازان ایرانی ، به ویژه قاسم سلیمانی را فراموش نخواهند كرد. .

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور در همه زمینه ها ، بر تقویت و گسترش این روابط به ویژه در زمینه های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش فارس ، فیصل مقداد که پس از درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید سوریه وزارت امور خارجه را عهده دار شد ، در اولین سفر خود به خارج از کشور با دیگر مقامات ایرانی دیدار کرد.

روز گذشته المقداد با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد و دو طرف بر تعهد خود به گسترش روابط در زمینه اقتصادی نیز تأکید کردند. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه سوریه همچنین با محمدباقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر ولایتی ، مشاور ارشد امور بین الملل دیدار کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا