عمومیکسب و کار برتر

آشنایی با مشخصات تلویزیون ال جی و انواع مدل های آن

تلویزیون‌های ال‌جی با طراحی زیبا و صیقلی، با هر فضایی سازگار هستند. ال‌جی با استفاده از فناوری‌های منحصر به فرد و نوآورانه در انواع تلویزیون‌های خود، جزئیات، رنگ و کنتراست بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

تفاوت سری های تلویزیون ال جی

شرکت ال جی الکترونیکس یک شرکت الکترونیکی واقع در کره جنوبی است. در زیر آمارهایی از سهم حمل و نقل بازار جهانی در تولیدکنندگان تلویزیون LCD از سال 2008 تا 2019 است قرار دارد که با مشاهده آن می توانیم بگوییم الجی با پشت سر قرار دادن سونی از سال 2009 به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون بعد از سامسونگ قرار گرفته است. در این مطلب قصد بیان انواع سری های تلویزیون الجی موجود در بازار ایران و چگونگی خرید تلویزیون ال جی را داریم.

انواع تلویزیون الجی از لحاظ کیفیت

تلویزیون های الجی همانند بسیاری از برنده ها در 3 رزولوشن Full HD – 4k – 8k موجود می باشد. که در حال حاظر تلویزیون با رزولوشن 4k که تعداد پیکسل آن 4  برابر یک تلویزیون Full HD است بیشترین تولیدی را دارد.

    تلویزیون های 8K حتی بهتر از 4K می باشند ولی در حال حاظر این تکنولوژی گرانقیمت است و در آینده نچندان دور می توان بیشتر این تلویزیون ها را در بازار مشاهده کرد.

تفاوت سری های در تلویزیون LED  عادی

 سری 6 تلویزیون ال جی از نظر تعداد مدل بزرگترین است. سری بودجه ، کیفیت تصویر مناسب و با قیمت پایین. این مجموعه دارای تلویزیونی با وضوح Full HD  و UHD بود. برای افزایش تعداد رنگهای این سری تلویزیونها ، از فناوری (8 بیت + FRC) استفاده می،  نرخ فریم نهایتا 60 هرتز است. محدوده دینامیکی HDR10 و HLG نیز پشتیبانی می شود.

سری 7 تلویزیون های الجی

این سری به نسبت به سری 6 پیشرفته تر می باشند و دارای کیفیت بهتر 4K می باشند ، بیشتر دارای نور پس زمینه DIRECT ، رفرش ریت 60 هرتز، میزان روشنایی تا 430 نیت، دارای فناوری Tru Motion،  HDR10 Pro و قابلیت های جدید خصوصا در مدل 2020 همانند FILMMAKER MODE می باشند.

سری 8 تلویزیون های الجی

در سری 8 ، تلویزیون هایی با صفحه نمایش Super (عمق رنگ 10 بیت واقعی). صفحه های بهبود یافته با نرخ فریم ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی می کنند. و همچنین میتوانید از تلویزیون این سری به عنوان مانیتور با کیفیت بالا استفاده کرد. از پردازنده تصویر α7 Processor 4K  در 3 سری که نسل سوم آن در تلویزیون  ساخت 2020 استفاده شده است بهره می برند.

تلویزیون های سری 9  ال جی

سری9 شامل تلویزیون های نانوسل همچون NANO90 می شود، فناوری Full Array Local Dimming برای افزایش کنتراست و کیفیت تصویر، امکانات بیشتر و همچنین امتیاز بالاتر به نسبت دیگر سری ها را می توان از مزیت های تلویزیون های این سری نام برد.

تلویزیون های رده OLED

الجی به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون های رده OLED در سرتاسر جهان می باشد این تلویزیونها معمولا گرانقیمت و دارای کیفیت تصویر عالی، پنل بسیار نازک و انعطاف پذیری می باشند. تلویزیون های OLED در هر سری که تولید می شوند دارای مشخصات فنی قدرتمند، ویژگیهای منحصر به فرد و جدیدی می باشند. از جمله مهمترین  و مشهورترین تلویزیون های این رده می توان به c8 (2018) – c9 (2019) و cx (2020) اشاره کرد که هر کدام جز بهترین تلویزیون سال قرار گرفتند.

از دیگر اعضای خانواده OLED می توان به تلویزیونهای منحصر به فرد و بسیار لوکس و فوق باریک OLED W9 (2019) یا همان تلویزیون WX (2020) ، تلویزیون گرانقیمت و رول شونده RX یا تلویزیون ارزان قیمت تر B9 و BX اشاره کرد.

سخن آخر

الجی همانند دیگر تولید کننده گان، تلویزیون های خود را هر ساله در چندین سری تولید میکند، هر اندازه سری تلویزیون بالاتر باشد کیفیت تصویر تلویزیون و مشخصات فنی آن بهتر میشود.

    در اینصورت این نکته را مد نظر داشته باشید که هر تلویزیون را با هم رده خود مقایسه کنید (نباید کیفیت تصویر تلویزیون NANO79 را با مدل UN8000 مقایسه کرد و اینطوری برداشت کرد که سری ساخت UN8000 بالاتر است و باید کیفیت تصویر بهتری داشته باشد ولی واقعیت خلاف این است بدلیل اینکه رده نانوسل جزو رده باکیفیت ترو بالاتری می باشند قطعا نانو79 از UN8000 کیفیت تصویر بهتری دارد).

    تلویزیونهای جدیدتر امکانات بهتر و به روز تری دارند.

    تلویزیون های OLED بهترین کیفیت و بعد از آن تلویزیونهای رده نانوسل و در آخر نیز رده LED عادی قرار میگیرند.

صفر تا صد اطلاعات فنی تلویزیون

تلویزیون‌ها یکی از مرکزی ترین و البته شاید یکی از ضروری ترین دستگاه‌های منزل هستند. برخی از ما حتی به شنیدن دائمی صدای تلویزیون عادت کرده‌ایم و اگر گاهی تلویزیون روشن نباشد یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌هایمان را از دست داده ایم؛ البته بسیاری از افراد هم وابستگی زیادی به این جعبه‌ی جادویی ندارند اما به هر شکلی که باشد خرابی یا عدم وجود تلویزیون حتی برای چند دقیقه در روز می‌تواند به ما ثابت کند که دستگاه تلویزیون ضروری است. در صورتی که مارک تلویزیون شما ال جی است می‌توانید بر روی گزینه‌ی زیر کلیک کنید و مطالب مرتبط با دستگاه خود را مطالعه نمایید.

هر آنچه باید در مورد تعمیرات تلویزیون ال جی بدانید!

امروز همان روزی است که همه‌ی تلاشتان را کرده‌اید تا کارتان را زودتر تمام کنید، میان راه بازگشت به خانه تخمه، چیپس و پفک خریده‌اید. سریع خودتان را به خانه رسانده، شام را نخورده نشستید جلوی تلویزیون تا الکلاسیکو را ببینید و از برد شیرین رئال مادرید یا بارسلونا لذت ببرید. چه اتفاقی افتاده؟! چرا تلویزیون خراب شده؟ چرا روشن نمی‌شود؟ چرا به خوبی گذشته کار نمی‌کند؟ می‌دانم که عصبانی هستید؛ اما کار از کار گذشته و بهتر است برای اینکه مسابقه برگشت را از دست ندهید همین امروز به عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام کنید.

هر تلویزیونی ممکن است به هزاران دلیل مختلف دچار اشکال شود، اما اگر در هنگام خرید تلویزیون ال جی به گارانتی معتبر محصول دقت کنید، کارتان در این مواقع خیلی راحت‌تر است. بگذریم، قصد ما از نوشتن این مقاله این است که تمام مشکلات رایج بین تلویزیون‌ها را بررسی کنیم و برای برطرف کردن آنها راهکارهایی را ارائه دهیم. اگر دلتان نمی‌خواهد لذت تماشای برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را از دست بدهید، وقت را تلف نکنید و یک راست برویم سر اصل مطلب.

پر تکرارترین علت خرابی تلویزیون ال جی چیست؟!

ما به واسطه‌ی تعمیرکاران خبره‌ای که در اختیار داریم، به خوبی می‌دانیم کدام یک از خرابی‌ها بیشتر برای تلویزیون ها پیش می‌آید. به احتمال زیاد مشکلی که برای تلویزیون شما پیش آمده نیز میان همین مشکلات پیدا خواهد شد.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

شاید اکثر مردم فکر کنند که روشن نشدن تلویزیون از آن دسته ایراداتی هست که خودشان نمی توانند این مشکل را در تلویزیونشان برطرف کنند و حتما جهت تعمیر تلویزیون ال جی نیاز به مراجعه متخصص دارد. اما بهتر است اول در این مقاله نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد را مطالعه کنید و بعد در صورت برطرف نشدن مشکل کار را به متخصص بسپارید.

این دسته از ایرادهای مربوط به روشن نشدن تلویزیون، معمولا به دلیل مشکل در عملکردهای برق رسانی دستگاه به وجود می‌آید، اما گاهی هم ممکن است ایراد در سخت افزار تلویزیون باعث بروز این مشکل شده باشد.

به طور خلاصه می‌توان گفت اگر مشکلی در برق رسانی یا سخت افزار تلویزیون به وجود بیاید ایرادها به شکل‌های زیر می‌تواند ظاهر شود :

    تلویزیون ال جی روشن نمی‌شود

    در تلویزیون ال جی یک لحظه تصویر می‌آید و خاموش می‌شود.

    چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون‌های ال جی

    تلویزیون ال جی روشن و خاموش می‌شود

    بعد از چند ساعت تلویزیون ال جی خاموش می‌شود

    علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی

    تلویزیون ال جی خودبخود روشن می‌شود

نگران نباشید، در ادامه راه حل‌هایی برای این موارد برای شما داریم.

تعمیر تلویزیون ال جی که روشن نمی‌شود

مشتری‌هایی برای تعمیر تلویزیون و حل مشکل روشن نشدن تلویزیون با ما تماس می گیرند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که اصلا تلویزیون روشن نمی‌شود.

    در این مورد حتما اول چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشد و بعد دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید تا متوجه بشید ایراد از محافظ است یا تلویزیون ؟

    دقت کنید در برخی مد‌ های قدیمی یک کلید پاور (دکمه روشن و خاموش) پشت یا زیر دستگاه قرار دارد که لازمه آن را روی حالت روشن بزارید، پس حتما دکمه‌ی پاور دستگاه را چک کنید .

    اگر دیدید که فقط لوگوی ال جی را نشان می دهد و دیگر تصویر نمی آید حتما باید کار را به کاردان بسپارید تا تخصصی دستگاه چک شود.

    اگر هم به طور کلی برق وارد دستگاه نمی‌شد، دستگاه‌هایی مثل محافظ برق را از تلویزیون قطع کنید و آن را چک کنید که سالم است یا نه؟ شاید ایراد اصلا از محافظ برق باشد.

    در نهایت اگر کلا دستگاه روشن نمی‌شد، خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون ال جی در این حالت نیز ممکن است.

در تلویزیون ال جی یک لحظه تصویر می آید و خاموش می‌شود

– چشمک زدن چراغ پاور و روشن نشدن تلویزیون های ال جی

اگر با این دو مشکل مواجه شدید می‌توانید از راه حل‌های مشابه که در ادامه بیان می‌کنیم برای رفع این ایرادها استفاده کنید.

برای حل ایراد در این مورد حتما اول چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشد و بعد دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید تا متوجه بشید ایراد از محافظ است یا تلویزیون؟ شاید در این موارد دستگاه هنگ کرده باشد.

در صورت حل نشدن مشکل کافیست درخواست تعمیر تلویزیون ال جی خود را ثبت کنید تا در نزدیکترین زمان برای بررسی دستگاه شما جهت تعمیر تلویزیون ال جی در محل مراجعه شود.

-تعمیر تلویزیون ال جی در حالتی که دکمه پاور چشمک می زند ولی تلویزیون تصویر ندارد :

 اگر نداشتن تصویر در یک ورودی خاص باشد، دستگاه های جانبی مثل سینما خانگی و… متصل به تلویزیون را جدا کنید و آن ها را هم چک کنید .

اگر دستگاه اصلا روشن نشد برای اینکه از علت خرابی تلویزیون اطمینان داشته باشید، کار را به متخصصان ما بسپارید و درخواست تعمیر تلویزیون ال جی خود را ثبت کنید.

تعمیر تلویزیون ال جی که روشن و خاموش می‌شود

مشتریانی برای تعمیر تلویزیون و حل مشکل خاموش و روشن شدن با ما تماس می‌گیرند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که تلویزیون روشن می‌شود، لوگو را نمایش می‌دهد و سپس سریعاً خاموش می‌شود. در اصطلاح به این حالت (ریبوت) reboot شدن گفته می‌شود.

حقیقت این است که جایی در دل تلویزیون شما،  قطعه‌ای به نام (مین برد) وجود دارد. اگر تلویزیونتان مدام reboot می‌شود به احتمال زیاد همه چیز زیر سر همین مین برد است و باید آن را تعمیر کرد. اکنون با استفاده از یک سری ابزارهای پیشرفته مانند دستگاه ریبال REBALL یا ریسولد  RESOLD می‌توان بسیاری از  تعمیرات برد را  انجام  داد. البته همیشه نیازی به تعویض و جایگزین کردن این قطعه نیست. گاهی فقط با تغییرات نرم ‌افزاری می‌توان تلویزیون را تعمیر کرد. البته ریبوت شدن تلویزیون دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد و فقط به مین برد محدود نمی‌شود. مثلاً قطعه پنل نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شده باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا مراحلی که گفته خواهد شد را امتحان کنید در غیر این صورت اگرخودتان نتوانستید مشکل را حل کنید می‌توانید از کارشناسان متخصص ما برای حل مشکل تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید.

خب در این حالت چک کنید که آیا دستگاه سر ساعت خاصی خاموش و روشن می‌شود؟

    ممکن است تنظیمات تایمر تلویزیون را انجام داده باشید، که در این حالت تلویزیون باتوجه به اون تنظیماتی که از قبل انجام دادید روشن و خاموش می‌شود.

    اگر دستگاه پشت سر هم خاموش و روشن می‌شود، ممکن است مربوط به برق باشد و یا محافظ برق قطعی داشته باشد پس حتما محافظ را چک کنید .

    دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون را جدا کنید و آن ها را هم چک کنید شاید اصلا مشکلی که الان به وجود آمده برای آن‌ها باشد.

    همین طور می‌توانید باتری کنترل را برای مدت زمانی (مثلا یک ربع) خارج کنید تا چک کنید که آیا کنترل پیغام اشتباه به تلویزیون می‌دهد یا خیر؟

    درصورتی که مجموعه موارد را انجام دادید و مشکل برطرف نشد احتیاج است تا تعمیرکاران حرفه ای و مجرب ما تعمیر تلویزیون ال جی را در محل انجام دهند.

تعمیر تلویزیون ال جی که خود به خود خاموش می‌شود

ممکن است که تایمر خاموشی تنظیم شده باشد، که باعث خاموش شدن تلویزیون سر ساعت خاصی شود، که می‌توان از قسمت تایمرها یا تنظیمات ساعت تایمر خاموشی را لغو کرد که می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ویدیو مرتبط با آن، راه حل‌هایی برای خاموش شدن ناگهانی تلویزیون را مشاهده کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون های ال جی

گاهی ممکن است با این ایراد مواجه شوید که خودکار تلویزیون خاموش شود. اول بهتر است راه حل‌های آن را بدانید:

بعضی از مدل‌های تلویزیون با توجه به مدت زمانی که برای آن‌ها تعریف شده چنانچه تغییر برنامه، ورودی و ولوم بر روی دستگاه انجام ندهید (مثلا تغییر صدا و تغییر کانال و…) به طور خودکار خاموش خواهند شد.

برای تغییر این مدت و یا خاموش کردن این گزینه در مدل‌های SJ و LH , UH ، LJ ، UJ می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

تنظیمات – عمو می – تایمر ها – خاموش شدن خودکار بر روی حالت خاموش و یا بازه‌ای متفاوت قرار دهید.

در صورت عدم رفع ایراد کافیست با ثبت درخواست تعمیر تلویزیون ال جی خود تکنسین ما را مطلع کنید تا تعمیر تلویزیون ال جی را در خانه برای شما انجام دهند.

خاموش شدن خودکار تلویزیون ال جی در برخی دستگاه‌های سری WEBOS:

اما توجه کنید خاموش شدن مداوم و بدون علت، نیاز به بررسی مواردی را دارد که در بندهای قبلی توضیح داده شد و اگر نتوانستید خودتان مشکل تلویزیون را برطرف کنید با ثبت درخواست تعمیرکاران گلدیران برای تعمیر تلویزیون ال جی مراجعه خواهند کرد.

تعمیر تلویزیون ال جی که خود به خود روشن می‌شود

گاهی ممکن است با قطع و وصل شدن برق، تلویزیون خود به خود روشن شود، این حالت به دلیل اینکه دستگاه عملکردی با عنوان روشن شدن خودکار دارد، کاملا طبیعیه و این حالت به صورت پیش فرض روشن می‌باشد.همچنین این ایراد می‌تواند به دلیل تایمر بیدار باش دستگاه نیز باشد که این مورد باید بررسی شود. که می‌توانید برای تعمیر تلویزیون، درخواست تعمیر تلویزیون ال جی خود را ثبت کنید.

– ایرادهای مربوط به تصویر نداشتن تلویزیون ال جی

اختلال در تصویر تلویزیون می‌تواند به شکل‌های مختلفی نمایان شود. بهتراست بدانید چرا مشکل به وجود می‌آید که با خواندن این مقاله بتوانید از راه حل‌هایی که گفته می‌شود استفاده کنید.

خب بهتر است بدانید قطعه‌ی اصلی که وظیفه نمایش تصویر را بر عهده دارد ماژول تلویزیون یا پنل نام دارد. مشکلات تصویر هم غالبا می‌توانند به این قطعه یعنی ماژول تلویزیون یا پنل که گرانترین قطعه تلویزیون هم هست برگردد. اما نگران نباشید با پیشرفت تکنولوژی تعمیرات تلویزیون ال جی و افزایش دانش و مهارت تکنسین‌ها می‌توان این قطعه را با استفاده از بکلایت BACKLIGHT یا LED array تعمیر نمود.

به طور کلی تشخیص اینکه ماژول تلویزیون شما دچار مشکل است یا خیر کمی سخت است. اگرچه راه‌هایی هست تا خودتان به طور شخصی در خانه این مشکل را تشخیص دهید، اما توصیه می‌کنیم تشخیص آن را به تعمیرکاران و متخصصان بسپارید. اگر این کار توسط نکنسین‌های گلدیران، صورت گیرد علاوه بر سهولت و سرعت تشخیص بسیار ایمن‌تر هم هست. البته مطالعه مقاله بک لایت چیست و چگونه تعمیر بک لایت را انجام دهیم کمک میکند اطلاعات کامل‌تری را درباره بک لایت بدست آورید.

– مشکل در تصویر می‌تواند به صورت این ایرادها در تلویزیون‌های ال جی دیده شود :

    تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

    تصویر تلویزیون ال جی کیفیت ندارد یا کیفیت آن پایین است

    علت شطرنجی شدن صفحه تلویزیون ال جی

    رنگ تصویر در تلویزیون ال جی خوب نیست

    وضوح تصویر تلویزیون ال جی پایین است

    ابعاد تصویرتلویزیون ال جی بهم ریخته است

    تلویزیون ال جی بعد از مدتی کار کردن تصویرش قطع می شود

    تلویزیون ال جی گاهی به صورت لحظه ای قطع می شود

اما با این وجود اگر می‌خواهید خودتان سلامت ماژول تلویزیون را بررسی کنید، میتوانید از شیوه‌ها‌یی که در ادامه برای هرکدام از ایرادهای ذکر شده بالا عنوان میشود استفاده نمایید.

تعمیر تلویزیون ال جی که تصویر ندارد

    چک کنید که تلویزیون روشن باشد.

    دکمه منو یا Home را روی کنترل فشار دهید و چک کنید تصویر منو (menu) ظاهر می‌گردد یا خیر؟

    در صورت انجام دادن این کارها و نداشتن تصویر باید تکنسین جهت تعمیر تلویزیون اعزام شود.

    مرحله بعد چک کنید آیا دستگاه در ورودی دیگر تصویر دارد؟

    اگر چک کردید و تصویر منو روی تلویزیون ظاهر شد با ورودی‌های دیگر مثل فلش، سی دی و… چک کنید.

اما گاهی ممکن است گزینه صرفه جویی در مصرف برق روی حالت (نمایشگر خاموش) باشد که با زدن یکی از دکمه‌ها تصویر مجدد نمایش داده می‌شود

در صورتی که تصویر وجود دارد، اما کم نور است سه بار پشت سرهم دکمه mute روی کنترل را فشار دهید تا تنظیمات تصویر بازنشانی شود و در صورتی که موفق نشدید وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کنید و حالت تصویر را روی درخشان قرار دهید .

در چنین حالتی که تلویزیونتان اصلا تصویر ندارد، باید کارشناسان حرفه‌ای ما را خبر کنید تا با شناخت دقیقی که از قطعات تلویزیون دارند، عیب اصلی را پیدا کرده و تعمیر تلویزیون ال جی را انجام دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدیو مرتبط با آن، چرا تلویزیون صدا دارد و تصویر ندارد را مشاهده کنید.

تصویر تلویزیون ال جی کیفیت ندارد یا کیفیت تصویر آن پایین است

تصویر تلویزیون ال جی شطرنجی نشان داده می‌شود

در صورتی که هر کدام از ایرادها را در تصویر تلویزیون دیدید، از راه کارهای مشترکی که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد می‌توانید استفاده کنید.

گاهی ممکن است حس کنید تصویری که دارید می‌بیند با کیفیت نیست یا کیفیت تصویر پایین است. معمولا این مشکل در تلویزیون می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که تصویری که در حال پخش است، تصویر با کیفیتی نباشد. مثلا سیگنال‌هایی که از فرستنده‌ی ایران یعنی صدا و سیما یا حتی تصاویر ماهواره‌ای و سی‌دی‌های کپی پخش می‌شوند، با وضوح و کیفیت پایین باشند. یکی از راه حل‌ها این است که باید سیگنال با وضوح HD و FULL HD به تلویزیون بدهید تا با کیفیت مطلوب تصاویر را ببینید. در ضمن با انجام دادن یکسری تنظیمات می‌توانید کیفیت تصویر رو بهتر کنید.

    خب برای انجام تنظیمات لازم است حالت تصویر در منوی تصویر بر روی درخشان قرار گیرد .

    وضوح کمی پایین تر انتخاب شود .

    دمای رنگ و گزینه‌ی رنگ را نیز می‌توانید به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

    با انتخاب دکمه‌ی OK و یا INFO می‌توان مشخصات تصویر ارسالی صدا و سیما را ببینید. چنانچه با انتخاب این کلید مشخص شد رزولوشن تصویر پایین است، بنابراین کیفیت تصویر نیز پایین می‌باشد و دستگاه ایرادی ندارد.

    البته در تلویزیون‌های جدید می‌توانید به گزینه‌ی تست تصویر در قسمت پشتیبانی یا تنظیمات تصویر بروید و چک کنید ایرادی دیده می‌شود یا خیر؟

در صورتی که چک کردید همه مراحل را و مشکل دستگاه برطرف نشد قبل از هر چیز مقاله چه عواملی در کیفیت تصویر موثر است را مطالعه کنید اگر مشکل باز هم برطرف نشد، باید تکنسین جهت تشخیص عیب و تعمیر تلویزون ال جی مراجعه کند. در مقاله نمایندگی های مجاز تعمیرات تلویزیون ال جی کجاست؟ به طور کامل با نمایندگی‌های تعمیرات تلویزیون ال جی آشنا می‌شوید.

رنگ تصویر تلویزیون ال جی خوب نیست

 برای حل این مشکل، این مراحل را انجام دهید :

    در قسمت تنظیمات، تنظیمات تصویر، کیفیت تصویر را چک کنید و یک مرتبه ریست تنظیمات تصویر را انجام دهید .

    سه مرتبه دکمه‌ی mute روی کنترل را فشار دهید و سپس بازنشانی صدا و تصویر را تایید کنید .

    حالت تصویر را روی حالت درخشان انتخاب کنید و تنظیمات رنگ همانند دمای رنگ، ته رنگ و … را تنظیم کنید.

استفاده از این تنظیمات برای تنظیم دمای رنگ و ته درنگ برای زمانی است که با ایراد غیر طبیعی بودن رنگ‌ها مواجه می‌شوید که انجام این تنظیمات تاثیر زیادی بر روی تصویر دارد.

    حتما چک کنید آیا در تنظیمات رنگ، همه‌ی ورودی‌ها این مشکل وجود دارد؟

    دقت کنید در صورتی که گزینه‌ی (اعمال برای همه‌ی ورودی ها) در منوی تصویر را انتخاب کردید، تنظیمات تصویر بر روی همه‌ی ورودی‌ها را انجام دهید.

    و در ضمن حتما چک کنید با چه دستگاه جانبی مثل فلش، سینما خانگی و … تصویر را بررسی کردید.(ممکن است یک دستگاه جانبی ایراد تصویر داشته باشد).

    از قسمت تست تصویر هم این مورد را چک کنید.

    در صورت حل نشدن ایراد لازم است تعمیر تلویزیون ال جی از سوی تکنسین‌های مجرب ما به صورت تخصصی چک شود.

وضوح تصویر تلویزیون ال جی پایین است

در صورت مواجه شدن با همچین مساله‌ای دقت کنید که با راهکار‌های خیلی ساده‌ای که در ادامه خواهید خواند، می‌توانید خودتان مشکل تلویزیون در خصوص پایین بودن وضوح تصویر را متوجه بشوید.

    در این صورت حتما یک فیلم با کیفیت روی فلش بریزید و به تلویزیون وصل کنید.

    چک کنید آیا تلویزیون تصویری که از فلش پخش می‌شود را با کیفیت نمایش می‌دهد یا خیر؟

اگر تصویری که با فلش روی تلویزیون پخش می‌شود کیفیت داشته باشد که مشکل از شبکه صدا و سیما یا تصویری بوده که در آن زمان در حال پخش بوده، اما اگر تصویری که می‌بینید با فلش هم کیفیت نداشت در این مورد حتما برای اینکه از علت خرابی تلویزیون اطمینان داشته باشید، کار را به متخصصان بسپارید. باید ایراد تلویزیون، تخصصی توسط تکنسین‌های ما با ثبت درخواست تعمیر تلویزیون ال جی چک شود.

ابعاد تصویر تلویزیون ال جی بهم ریخته است

زمانی که با تصویری بهم ریخته مواجه شدید می‌توانید با اطالاعاتی که در ادامه در اختیارتان می‌گذاریم خودتان دست به کار شوید و مطمئن شوید دستگاه ایراد دارد یا نه ؟

در صورتی که در یک ورودی خاص مثلا فلش، سی دی و … مشکل وجود دارد. دقت کنید که دستگاه‌های جانبی (سینما خانگی و…) نیز اغلب چنین تنظیماتی را دارند، پس در دستگاه جانبی نیز ابعاد تصویر را تنظیم کنید.

همچنین دقت کنید که در صورت پخش تصاویر تلویزیونی در حالت 16/9 تصویر به حالت پهن و کشیده پخش می شود که یک امر طبیعی است.

    از قسمت تنظیمات (settings) ،تصویر، نسبت ابعاد تصویر

    تصویر تلویزیون را روی حالت 16:9 قرار دهید در صورتی که مورد بر طرف نشد، حالت‌های دیگر را تست کنید.

    در صورتی که تمامی ورودی‌ها به این صورت بود باید کار را به متخصصان ما بسپارید، تا تعمیر تلویزیون ال جی به صورت تخصصی انجام شود.

ایرادهای مربوط به تصویر در تلویزیون ال جی

گاهی ممکن است یک دفعه تصویر قطع شود اما صدای تلویزیون باقی بماند. در این صورت تلویزیون شما تبدیل به یک رادیو می‌شود. طبق فیدبک‌هایی که ما از مشتریان خود گرفته‌ایم، این مشکل بیشتر مربوط به تلویزیون‌هایی است که از مراکز اصلی فروش ال جی خریداری نشده‌اند و سیستم اصلی آن‌ها به گونه‌ای دچار مشکل بوده است.

خب خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون در این حالت نیز ممکن است. تعمیرکاران با ایجاد تغییراتی روی سیستم تلویزیون شما سعی می‌کنند مشکل را حل کنند و احتمال خرابی‌های آینده را کاهش دهند.

شاید دوست داشته باشید که بدانید که چرا ایراد های تصویر به وجود می آید؟

غالبا این مشکلات به دلیل خرابی لیکویید دستگاه پدید می آید و ایراد هایی مانند خط نازک عمودی و نوار پهن عمودی از این قبلی ایراد های تصویر هستند که با استفاده از دستگاه های پیشرفته‌ای به نام tab bonder توسط تکنسین های مجرب تعمیر می شود. همینطور در مورد ایراد هایی مانند نویز، علت ایراد می تواند به دلیل مشکل در عملکرد برد مین تلویزیون و یا برد تیکان باشد.

توجه کنید که تعمیر وسایل الکتریکی در خانه ریسک زیادی دارد و ممکن است آشنا نبودن شما با تعمیرات، خسارت‌های دیگری وارد کند پس به راحتی می توانید با درخواست تعمیر تلویزیون ال جی آرامش خاطر خود را تضمین نمایید .

علت خرابی های زیر نیز می‌تواند یکی از دلایلی که در بالا بیان شد باشد :

    علت پیدا شدن خطوط پهن عمودی روی پنل تلویزیون

    ظاهر شدن خط نازک عمودی روی پنل تلویزیون

    خط نازک افقی روی پنل تلویزیون ال جی

    علت خطوط پهن افقی روی پنل تلویزیون ال جی

    بهم ریختگی رنگ‌ها در تلویزیون ال جی

    تصویر تلویزیون نویز دارد

    پرش تصویر تلویزیون ال جی، تصویر تلویزیون لرزش دارد یا پرپر می‌زند

    نقاط روشن یا تاریک بر روی تلویزیون ال جی وجود دارد

    علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

برای اینکه متخصص دستگاه خود شوید سعی ما بر این است تا با مطالبی که بیان می‌کنیم بتوانید مشکل دستگاه را متوجه بشوید و آن را برطرف کنید در مرحله آخر هم اگر نتوانستید ایراد تلویزیون را رفع کنید کار را به متخصص حرفه ای ما بسپارید.

  • علت پیدا شدن خطوط پهن عمودی روی پنل تلویزیون
  • ظاهر شدن خط نازک عمودی روی پنل تلویزیون
  • خط نازک افقی روی پنل تلویزیون ال جی
  • علت خطوط پهن افقی روی پنل تلویزیون ال جی

در توضیح 4 مورد بالا از یک راه کار می‌توانید برای تست دستگاه و حل مشکل استفاده کنید. ابتدا بررسی کنید که آیا در ورودی‌های دیگر مثل آنتن، ماهواره و… هم خط‌های عمودی و افقی دیده می‌شود؟

اگر جواب شما بله هست : باید کارشناسان حرفه‌ای را خبر کنید تا با شناخت دقیقی که از قطعات تلویزیون دارند، عیب اصلی را پیدا کرده و آن را برطرف کنند.

اگر پاسخ شما خیر است : مورد می‌تواند از ورودی مورد نظر باشد، اگر آنتن یا ماهواره است قدرت و کیفیت سیگنال را چک کنید و اگر ایراد از دستگاه جانبی مثل سینماخانگی و… می باشد کابل و پورت را چک کنید.

علت قاطی شدن رنگ تلویزیون ال جی

زمانی که رنگ تصویر تلویزیون مشکل داشته باشد یا رنگ ادغام شود، راه کارهای زیر می‌تواند به حل مشکل کمک کند. درصورتی که مشکل برطرف نشد، تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب شرکت برای حل همین مشکلات در کنار شما هستند.

    اول در قسمت تنظیمات، تنظیمات تصویر را چک کنید.

    دوم یک مرتبه ریست تنظیمات تصویر را انجام دهید، سه مرتبه دکمه ی mute را فشار دهید و سپس بازنشانی صدا و تصویر را تایید کنید.

    سوم حالت تصویر را روی درخشان انتخاب کنید و تنظیمات رنگ همانند دمای رنگ ، ته رنگ و … تنظیم کنید. استفاده از این تنظیمات برای تنظیم دمای رنگ و ته درنگ برای زمانی است که با ایراد غیر طبیعی بودن رنگ‌ها مواجه می‌شوید که انجام این تنظیمات تاثیر زیادی بر روی تصویر دارد.

    چهارم حتما چک کنید آیا در تنظیمات رنگ همه‌ی ورودی‌ها این مشکل وجود دارد؟

دقت کنید در صورتی که گزینه‌ی (اعمال برای همه ی ورودی‌ها) در منوی تصویر را انتخاب کردید، تنظیمات تصویر بر روی همه‌ی ورودی‌ها را انجام دهید.

و در ضمن حتما چک کنید با چه دستگاه جانبی تصویر را بررسی کردید. ممکن است یک دستگاه جانبی ایراد تصویر داشته باشد. از قسمت تست تصویر هم میتوانید این مورد را چک کنید.

در صورت مشاهده‌ی ایراد لازم است تلویزیون از سوی تکنسین ما به صورت تخصصی چک شود. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله چگونه با انجام تنظیمات کیفیت تصویر را بهبود دهیم را از دست ندهید

تصویر تلویزیون ال جی نویز دارد

نویز افتادن روی تصویر تلویزیون نیز دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. گاهی به علت خرابی آنتن تلویزیون این اتفاق می‌افتد، گاهی به دلیل اتصالات در سیم آنتن، گاهی مشکل خرابی پنل است و گاهی هم به‌خاطر وجود اشکال در محافظ سیستم برق و عدم هماهنگی آن با تلویزیونتان این اتفاق رخ می‌دهد.

در صورتی که از تلویزیون و اتصالات استاندارد و معتبر استفاده کنید، احتمال بروز چنین مشکلی بسیار کم است. به‌ هرحال اگر روی تصویر تلویزیونتان نویز می‌افتد، اتصالات و همچنین محافظ برق سیستم را کنترل کنید. در صورتی که مشکل حل نشد به کارشناسان حرفه‌ای ما برای تعمیر تلویزیون ال جی اطلاع دهید.

توجه کنید که تعمیر وسایل الکتریکی در خانه ریسک زیادی دارد و ممکن است آشنا نبودن شما با تعمیرات تلویزیون ال جی، خسارت‌های دیگری وارد کند.

-ایرادهای صدا در تلویزیون های ال جی

گاهی ممکن است یک دفعه صدا قطع شود اما تصویر تلویزیون باقی بماند و حالت‌هایی از این قبیل که طبق بازخوردهایی که ما از مشتریان خود گرفته‌ایم، همانطور که گفته شد این مشکلات بیشتر مربوط به تلویزیون‌هایی است که از مراکز اصلی فروش ال جی خریداری نشده‌اند و سیستم اصلی آن‌ها به گونه‌ای دچار مشکل بوده است.

خب خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون در این حالت نیز ممکن است.

در مورد ایرادهای صدا باید اول چک کنید که ایراد از دستگاه جانبی (سینماخانگی، دی وی دی و…) و یا آنتن نباشد.

پس اگر چک کردید و متوجه شدید که دستگاه‌های جانبی و آنتن مشکلی ندارد و ایراد صدا از تلویزیون است، تلویزیون را روی سایر ورودی‌ها هم چک کنید.

طبیعی است که در صورتیکه روی سایر ورودی‌ها مشکلی دیده نشد مشکل به دلیل ورودی معیوب است و باید تکنسین جهت بازدید دستگاه مراجعه نماید. همچنین در مورد نداشتن صدا باید در قسمت تنظیمات، تنظیمات صدا را چک کنید که آیا خروجی صدا درست انتخاب کردید یا نه ؟

ایراد و خرابی مرتبط با صدا در تلویزیون به شکل های زیر هم می‌تواند نمایان شود :

    تلویزیون ال جی صدا ندارد

    صدای تلویزیون ال جی ضعیف است

    در تلویزیون ال جی صدا زیر یا بم است

    صدا در تلویزیون ال جی یکباره بالا می رود یا کم می شود

    صدا و تصویر در تلویزیون ال جی هم گام نیست

    صدای تلویزیون ال جی قطع می شود

    صدای تلویزیون ال جی به صورت منقطع پخش می شود

    صدای تلویزیون ال جی نویز دارد

    تلویزیون ال جی صدای اضافه از جایی غیر از بلندگو ها دارد

سعی ما بر این است تا با مطالبی که بیان می‌کنیم بتوانید مشکل دستگاه را متوجه بشوید و آن را برطرف کنید در مرحله آخر هم اگر نتوانستید ایراد تلویزیون را رفع کنید کار را به متخصص حرفه‌ای ما بسپارید.

تعمیر تلویزیون ال جی که صدا ندارد

    چک کنید آیا دستگاه در ورودی‌های دیگر صدا دارد یا خیر؟

    خروجی صدا را در منوی صدا بر روی حالت بلندگوی تلویزیون قراردهید .

    صدای تلویزیون mute نباشد .

    در صورتی که میزان صدا کاهش یافته بر روی حالت استاندارد بگذارید. در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، تعمیر تلویزیون ال جی باید توسط تکنسین‌های متخصص ما بازدید شود.

صدای تلویزیون ال جی ضعیف است

در صورتیکه صدای تلویزیون شما ضعیف است لطفا قبل از هر اقدامی مطالب زیر را بخوانید

    سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید.

    در منوی صدا گزینه‌ی تست صدا را انتخاب کنید و توجه نمایید که آیا صدا به صورت واضح پخش می‌شود یا خیر.

    از منوی صدا حالت صدای (استاندارد) را انتخاب نمایید. این گزینه از سوی کارخانه به شما پیشنهاد می‌شود.

بعضی از تلویزیون‌ها بسته به مدل، دارای باندهای 6، 10 و یا 20 وات است که صدای زیادی نمی‌دهد و این طبیعی است. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید.

در نهایت چنانچه دستگاه مشکل دارد و صدا به صورت غیر طبیعی کاهش یافته است برای بررسی تلویزیون از سوی نمایندگی‌های مجاز تعمیرات گلدیران اقدام نمایید.

در تلویزیون ال جی صدا زیر یا بم است

در این حالت احتیاج است این مراحل را امتحان کنید.

    سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید.

     در صورت عدم نمایش گزینه‌ی فوق لطفا حالت صدا را از منوی صدا بر روی گزینه‌ی (استاندارد) انتخاب کنید. می‌توانید بازنشانی صدا را از این قسمت انجام دهید. (این مورد بستگی به مدل دارد)

     می‌توانید وضوح صدای دستگاه را از طریق گزینه‌ی تست صدا و یا از طریق محتوای یک ورودی دیگر ( همانند USB و HDMI) بررسی نمایید.

پس از رعایت این موارد، در صورت عدم رفع ایراد برای بررسی و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایید.

– صدا در تلویزیون ال جی یکباره بالا می‌رود یا کم می‌شود

زمانی که صدای تلویزیون مرتب کم و زیاد می‌شود، این مراحل را که بیان می‌کنیم انجام دهید :

    باتری‌های کنترل را خارج کنید و چک کنید آیا کنترل فرمان اشتباه ارسال می‌کرده است یا نه؟

    حالت خودکار میزان صدا در منوی صدا را روشن کنید. این گزینه روی دستگاه جانبی اگر به تلویزیون وصل باشد عمل نمی‌کند .

    در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، می‌توانید جهت تشخیص ایراد، برای مراجعه تکنسین متخصص درخواست تعمیرات تلویزیون ال جی ثبت نمایید.

–  مشکلات کانال یابی در تلویزیون ال جی

مشتری‌های زیادی برای حل مشکل کانال‌های تلویزیون با ما تماس می‌گیرند و سوالات خود را می‌پرسند.

در مورد ایراد‌های کانال ابتدا باید از صحت عملکرد انتن، فیش‌ها و سیم‌های تلویزیون اطمینان حاصل کنید، به این منظور در صورت امکان برای تست سالم بودن باید تلویزیون را به یک آنتن دیگر وصل کنید. همچنین اگر در ساعاتی خاص از شبانه روز مشکل وصل نشدن کانال دارید، ایراد می تواند به دلیل سیگنال ارسالی از صدا و سیمای شهر خودتان باشد. منتها اگر اطمینان پیدا کردید که ایراد کانال به دلیل خرابی تلویزیون است، می‌توان با راهکارهایی مانند تعویض تیونر دستگاه و یا نهایتا تعمیر یا تعویض مین برد مشکل را حل نمود.

راه حل و نحوه کانال یابی در تلویزیون‌های ال جی :

برای انجام کانال یابی در تلویزیون‌های ال جی می‌توانید از دو راهکار ساده استفاده کنید تا بتوانید به راحتی کانال یابی را انجام دهید. کانال یابی به دو صورت انجام می گیرد :

    کانال یابی دستی

    کانال یابی خودکار

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت دستی

کانال یابی دستی روش بهتری از کانال یابی خودکار است چرا که در این روش کانال‌ها تکراری و نا مرتب نخواهد شد.

    در قسمت تنظیمات تلویزیون وارد منوی کانال‌ها شوید و گزینه کانال یابی دستی را انتخاب کنید.

    سپس گزینه تلویزیون دیجیتال را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که ظاهر شد در قسمت UHFCH کد کانال را وارد کنید .

نکته : کد کانال در تهران 37-43 و کانال‌های تستی 34 می‌باشد. در استان البرز کدهای 29، 35 و 23 و افرادی که در سایر شهرستان‌ها ساکن هستند باید از روابط عمومی استان خود این کدها را بگیرید.

    سپس گزینه به روزرسانی یا افزودن را انتخاب نمایید تا کانال‌ها اضافه شود.

نکته : توجه کنید اگر سیگنال‌ها را با قدرت و کیفیت بالا دریافت نمی‌کنید، در این صفحه پیغام سیگنال موجود نیست می‌آید و امکان انتخاب گزینه به روزرسانی و افزودن وجود ندارد و باید حتما آنتن را چک کنید

 7نکته کاربردی در مورد تعمیر تلویزیون مقاله‌ایست که شما به صورت مختصر با سوالات متداوال تعمیر تلویزیون و راه حل‌های آن آشنا میشوید.

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت خودکار

در شرایطی که فرکانس‌ها را برای انجام کانال یابی ندارید، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. در این روش به صورت خودکار تلویزیون کانال یابی را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به دادن کد ندارد، اما امکان دارد کانال‌ها تکراری و نامرتب شود.

در منوی کانال‌ها گزینه کانال یابی خودکار را انتخاب کنید یا وارد تنظیمات قسمت کانال‌ها و یا راه اندازی شوید. سپس گزینه‌ی تنظیم کانال انتخاب شود. گزینه‌ی کانال یابی دیجیتال را انتخاب کنید. تلویزیون شروع به کانال یابی می‌کند.

تعمیر تلویزیون ال جی که پیغام بدون برنامه ریزی می‌دهد

درصورتی که تلویزیون این پیغام را داد یعنی باید کانال یابی را به دو روشی که در بالا توضیح داده شد انجام دهید. وارد تنظیمات شوید و بعد تنظیمات قسمت کانال‌ها را باز کنید. سپس گزینه‌ی تنظیمات کانال‌ها را انتخاب کنید. در این بخش همان دو روش برای کانال یابی وجود دارد :

    کانال یابی دستی

    کانال یابی خودکار

به همان روش‌ها و راه کارهایی که در بالا توضیح داده شد می‌توانید کانال یابی را انجام دهید .

در مقاله با گلدیران نگران تعمیر تلویزیون ال جی خود نباشید توضیحاتی را درباره‌ی برخی ایرادات بیان کردیم. مطالعه آن را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که برای مجموعه مواردی که ذکر شد اگر دستگاه و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود، نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمی‌شود، بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را، برای تلویزیون ال جی شما به همراه خواهد داشت.

با مشکلات رایج تلویزیون ال جی آشنا شوید

طی چند سال گذشته شرکت ال جی (LG) یک روند صعودی در کمیت و کیفیت تولیدات خود داشته و از یک شرکت محدود تولید کننده لوازم صوتی و تصویری به تولید کننده بزرگ کلیه لوازم منزل تبدیل شده است.

در میان انبوه تولیدات ال جی در طی چند سال گذشته مواردی از ضعف در طراحی و تولید دیده می‌شود که سری LN و ضعفی که در بخش Back Light آن وجود دارد از معروفترین این نمونه‌ها است که به دلیل استفاده از LED های بی‌کیفیت در مدت کوتاهی دچار نقص شده و مصرف کننده را راهی تعمیر تلویزیون ال جی می‌کند. خرابی بک لایت تلویزیون ال جی یکی از عیوب شناخته شده در بین تعمیرکاران تلویزیون در طی چند سال گذشته شده است. در این قسمت برخی از مهم‌ترین مشکلات تلویزیون های ال جی را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

    ۱-مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

    ۲- تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد

    ۳- نحوه تعمیر آداپتور تلویزیون ال ای دی ال جی

    ۴- علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی

    ۵- علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی

    ۶- ویروسی شدن تلویزیون ال جی

    ۷-رفع مشکل ریست شدن تلویزیون ال جی

    ۸-پیغام device is disconnected در تلویزیون ال جی

    تلویزیون های ۴۲lw5700 و ۴۷lw5700

    تلویزیون های ال جی به مدل ۴۲LN5420 و ۴۷LN5420

    تلویزیون ۴۲Led5600

    تلویزیون ال جی مدل LF540T

    تلویزیون ال جی مدل UH850

    تلویزیون ال جی مدل UF850

    تلویزیون ال جی معروف به اسکارلت ۴۲lg60r و ۴۲lh700

    تلویزیون های ال جی سری LB

    تلویزیون سری LD

    عیب های تلویزیون ال جی سری LA

    تلویزیون ال جی سری C

    تلویزیون های ال سی دی ال جی سری B

    تلویزیون های سری LF

    تلویزیون های ال جی سری LY

    تلویزیون های ال جی سری LX مدل 42 Lx 552

۱- مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

این ایراد معمولا در هر تلویزیونی وجود دارد که پیشتر در مقاله عمومی تر تلویزیون ها در مورد علت خاموش و روشن شدن تلویزیون در این باره صحبت کرده ایم. اما در مورد تلویزیون های ال جی، این ایراد بیشتر در سری LN و به خصوص مدل‌های بدون گارانتی پیدا می‌شود. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا هنوز ادامه دارد، می‌تواند به بخش‌های مختلفی که هرکدام صدها قطعه دارند مربوط باشد. اما اغلب قطع شدن نور بک لایت تلویزیون بوده، که باعث قطعی تصویر شده است.

در تلویزین‌های ال جی سری LN این ایراد یک ضعف کارخانه‌ای بوده، که با تعمیر بک لایت و اصلاحاتی که روی آن انجام خواهد گرفت رفع و درصد احتمال خرابی را بسیار کم خواهد کرد. اگر این ایراد را در تلویزیون ال ای دی معمولی ال جی خود مشاهده می‎‌کنید باید به دنبال رفع ایراد در لامپ‌های ال ای دی باشید. سوختن تمام لامپ‌های LED می‌تواند باعث قطعی تصویر تلویزیون شود.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی، در مدل‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال خاموشی ناگهانی تلویزیون های LED ال جی سری LW، مربوط به مین برد آن‌ها است و یا خاموشی ناگهانی تلویزیون ال ای دی، ال جی در اغلب مربوط به برد پاور است.

تلویزیون خود به خود خاموش شد

۱- نوسانات برق

تلویزیون‌های امروزی با ولتاژ پایین برق کار می‌کنند، این مسئله موجب می‌شود با نوسانات برق، تلویزیون به ناگهان خاموش شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون، به پریز برق جلوگیری کنید و از محافظ برق استفاده کنید.

اگر نوسان برق باز هم ادامه پیدا کند، ممکن است به برد پاور تلویزیون آسیبی جدی وارد کند. برد پاور وظیفه تامین ولتاژ و آمپر مین برد را دارد، با خرابی آن در عملکرد مین برد نیز اختلال ایجاد می‌شود. از کار افتادن مین برد، در بیشتر موارد باعث سوختگی CPU تلویزیون شده و خاموشی خود به خود آن را به همراه دارد، برای رفع این موارد باید مین برد تلویزیون تعویض شود. گاهی اوقات هیچ نوسان برقی در کار نیست و خرابی مین برد، تنها به دلیل فرسودگی آن است. فرسودگی مین برد، اغلب به دلیل روشن ماندن تلویزیون برای زمان‌های طولانی است.

یک عامل ساده، که بی توجهی به آن می‌تواند به سادگی روی قطعات تاثیر گذاشته و باعث اتصالی تلویزیون شود، استفاده از کابل‌های HDMI نامناسب است. برای اتصال تلویزیون به سایر دستگاه‌ها، تنها از کابل‌های ارائه شده و اورجینالی که همراه خود دستگاه هستند استفاده کنید.

۲- فلش آلوده ویروسی

یک عامل دیگر، برای خاموش شدن خود به خود تلویزیون هوشمند، اتصال فلش‌های ویروسی به دستگاه است. که باعث از کار افتادن قطعات اصلی تلویزیون می‌شود.

تلویزیون هنگام کار کردن هنگ می کند و خاموش و روشن می شود

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران تلویزیون ال جی، با آن روبرو می‌شوند هنگ کردن در حین کار و سپس خاموش و روشن شدن است. مشکل هنگ کردن در تلویزیون ال جی، مربوط به خرابی مین برد دستگاه است. این قطعه قابل تعمیر بوده و نیازی به تعویض قطعه نیست. بهتر است برای تعمیر تلویزیون ال جی و رفع مشکل مین برد هرچه سریع تر اقدام کنید و از آسیب های بعدی جلوگیری کنید.

۲- تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد

ابتدا دستگاه را ریست نرم افزاری کنید و سپس از درستی اتصالات دستگاه مطمئن شوید. در صورت برطرف نشدن ایراد، از بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید.

استفاده از کابل HDMI نا مرغوب نیز می‌تواند باعث خاموشی ناگهانی و یا قطع تصویر در تلویزیون شود. بهتر است از به کاربردن کابل‌های تقلبی و نامرغوب بپرهیزید و از کابل HDMI استاندارد ارائه شده با تلویزیون بهره ببرید.

۳- چطور اشکال آداپتور تلویزیون LED ال جی را برطرف کنیم؟

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون LED از تعمیر تغذیه تلویزیون CRT ساده‌تر است، چون به نسبت کوچک‌تر است و معمولا دارای یک خروجی ۱۲ ولت با جریان ۲ تا ۴ آمپر است. بعضی از مدل‌ها دارای خروجی ۱۸ یا ۲۴ ولت هستند. امروزه مدارات منبع تغذیه و مادربرد روی یک برد طراحی می‌شوند، مانند تلویزیون های جدید LED ال ای دی ال جی. در حالی که در مدل‌های قدیمی‌تر در ماژول جدا طراحی می شدند.

تعمیر آداپتور منبع تغذیه تلویزیون بسیار ساده است، زیرا به راحتی می توان با جایگزین یک مدل سالم از خرابی آن اطمینان حاصل کرد. همچنین می توان از دستگاه منبع تغذیه خارجی برای تست تلویزیون (از طریق جک ورودی) استفاده کرد.

اگر از منبع تغذیه دسترسی نداشتید می توان از طریق عیب یابی ( نداشتن ولتاژ، پایین بودن ولتاژ و نوسان ولتاژ) به رفع عیب آن پرداخت. با استفاده از لامپ ۲۴ ولت اتومبیل که خروجی آداپتور به آن متصل می شود، می توان این تست را انجام داد. اگر لامپ پر نور بود منبع سالم است و اگر به حالت چشمک زن یا کم نور روشن شد، منبع تغذیه خراب است.

۴- علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی

تلویزیون روشن می کنید اما بجز سیاهی صفحه چیزی نخواهید دید، بعد از کمی جستجو متوجه می شوید که کانال های تلویزیون از بین رفته اند. دلیل اصلی از بین رفتن کانال های تلویزیون آی سی حافظه مین برد تلویزیون هست که حتما باید تعویض شود  اگر به سرعت این قطعه را تعمیر نکنید موجب خرابی تلویزیون خواهد شد.

پیغام Not Programmed در تلویزیون ال جی یعنی چه؟

برای بسیاری از کاربران این پرسش پیش آمده که، not programmed در تلویزیون ال جی یعنی چه؟ در اولین قدم برای رفع آن، باید ببینید که آیا تلویزیون به درستی نصب شده و اتصالات مشکلی دارند یا نه؟ کابل‌های مربوط به تلویزیون را چک کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان یابید.

در مواردی ارسال این پیغام از تلویزیون، به معنای این است که، کانال یابی به درستی انجام نشده است. شما می‌توانید برای کانال یابی تلویزیون از دو روش دستی و خودکار استفاده کنید. در اغلب موارد کاربران، گمان می‌کنند که با ریست تلویزیون می‌توانند خطا را برطرف کنند. این در حالی است که تنها راه برای رفع آن، کانال یابی به صورت دستی و یا خودکار است، در ادامه به آموزش کانال یابی خودکار می‌پردازیم:

آموزش کانال یابی خودکار Auto tuning

    وارد بخش تنظیمات تلویزیون بشوید.

    حالا گزینه setup را انتخاب کرده و سپس روی auto tuning بروید.

    پنجره‌ای باز خواهد شد که از شما می‌خواهد، منبع ورودی را برای تنظیم کانال انتخاب کنید. روی next بزنید.

    سپس باید روی دکمه start کلیک کنید، تا فرایند کانال یابی انجام شود.

    کانال یابی با موفقیت انجام شد، حالا باید close را بزنید.

۵- علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی

هنگام نگاه کردن برنامه مورد علاقه خود نور تلویزیون کم می شود و شما قادر نیستید که برنامه را بدرستی ببینید؛ قبل از هرکاری مطمئن شوید که تنظیمات اصلی بهم نریخته استغ بعد از اینکه متوجه شدید که اشکال از تنظیمات نیست با این مورد را در نظر بگیرید که فسفر بکار رفته در پلاسمای تلویزیون دچار کاهش کیفیت خواهد شد. در چنین موردی توصیه می کنیم که به  هیچ عنوان خودتان دست بکار نشوید و از یک متخصص حرفه ای تعمیرات تلویزیون استفاده کنید.

۶- ویروسی شدن تلویزیون ال جی

تلویزیون های هوشمند همانند دیگر وسایل هوشمند ویروس می تواند منتقل شود و باعث آسیب دیدگی تلویزیون شما شود؛ برای از بین بردن ویروس تلویزیون باید تمام تنظیمات تلویزیون را ریست کنید و به حالت قبل برگردانید. برای اطلاع از نحوه ریست شدن می توانید به مقاله « چگونه تلویزیون ال جی را ریست کنیم؟ » مراجعه کنید. در این مقاله نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون ال جی مرحله به مرحله آموزش داده شده است.

۷- با ریست شدن ناگهانی تلویزیون ال جی چه کنیم؟

مشکل ریست شدن تلویزیون ال جی، به خرابی منبع تغذیه یا برد پاور تلویزیون بر می‌گردد. برد پاور ولتاژ‌های AC را به ولتاژ‌های DC که برای کار قطعات مختلف نیاز است تبدیل می‌کند. برای رفع اشکال ریست شدن، باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا قطعه برد پاور را عیب یابی و تعمیر کند.

۸- پیغام device is disconnected در تلویزیون ال جی چیست؟

پیغام device is disconnected در تلویزیون ال جی، گاهی در قسمت راست صفحه نمایش تلویزیون ظاهر شده و می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اغلب ظاهر شدن این پیام، مربوط به خرابی دانگل وای فای تلویزیون است. می‌توانید دانگل را تعویض کنید، اما اگر اگر بعد از تعویض دانگل هنوز با این پیغام روبرو می‌شوید، باید برای سرویس و تعمیر تلویزیون خود اقدام کنید.

بررسی مشکلات در مدل های مختلف تلویزیون‌های ال جی

تلویزیون های42lw5700 و 47lw5700

تلویزیون‌های ال جی مدل LW بیشتر دچار خرابی مین برد می‌شوند، در صورت اختلال در این مدل ابتدا تلویزیون چندبار خاموش و روشن شده و سپس در حالت استند بای قرار می‌گیرد. مین برد مین برد در ۹۰ در صد موارد این اختلال مین برد قابل تعمیر است و به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد.

اگر تلویزیون ال جی شما با هرمدلی احتیاج به تعمیر داشت فقط کافیست به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن پیک کالا سر بزنید و درخواست خود را در آن ثبت نمایید، پیک کالا بهترین سرویسکاران را برای شما می‌فرستد.

تلویزیون ۴۲Led5600

تلویزیون های ال جی مدل LED نیز روی حالت استندبای می مانند و در بعضی موارد ورودی HDMI آنها غیر فعال می شود که مشکل از مین برد است

تلویزیون های ال جی در مدل  42LN5420 و 47LN5420

تلویزیون های سری LN بیشتر در قسمت پاور و بک لایت دچار خرابی می شوند، در این حالت تصویر به طور کامل سیاه شده اما صدا از تلویزیون پخش می‌شود. این مدل نیاز به تغیراتی بر روی بردها دارند که مشکل برطرف شود و خطا تکرار نشود. اگر کنجکاور هستید که بک لایت تلویزیون چیست و علائم خراب بک لایت تلویزیون چیست، مقاله اش را اینجا بخوانید.

تلویزیون ال جی مدل LF540T

این سری تلویزیون LF اکثرا در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند به این صورت که تلویزیون خاموش و روشن میشود و زمانی که آرم تلویزیون نمایان می شود دوباره خاموش میشود و در برخی موارد آرم باقی مانده و دیگر هیچگونه تغییری در صفحه نمایش دیده نمیشود در تولید تلویزیون‌های LF از مدل‌های مختلفی بک لایت استفاده شده است، به همین دلیل تعمیر این تلویزیون روش‌‌های مختلفی دارد. مدل ۴۳LF540T سری LF ال جی بیشترین ایراد در قسمت مین برد را داراست .در این مدل تلویزیون روشن و خاموش می شود که با تعویض مین برد ایراد بر طرف خواهد شد.

تلویزیون ال جی مدل UH850

در سری تلویزیون UH در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند و در اکثر موارد شبکه های دیجیتال آن تنظیم نمیشود و یا تلویزیون خاموش روشن میشود.

تلویزیون ال جی مدل UF850

تلویزیون مدل UF850 در مواقع اتصال USB و اتصال به اینترنت دچار ایراد میشود و تلویزیون در حالت استند بای می ماند.

تلویزیون ال جی معروف به اسکارلت 42lg60r  و 42lh700

تلویزیون های ال سی دی ال جی معروف به اسکارلت که حدود چندین سال از عمر آنها می گذره تلویزیون های بسیار با کیفت و دارای مدیریت زمان می باشند. معمولا خرابی این نوع تلویزیون ها، خاموش و روشن شدن هنگام کار است که در بعضی از مواقع صدای تلویزیون قطع می شود و هنگ می کنند که این مشکل مربوط به مین برد تلویزیون است که در اکثر موارد مین برد قابل تعمیر است و تعمیرات با قطعات اصلی انجام می شود و نگرانی برای برگشت به این عیب وجود ندارد. تعمیرات با ضمانت نامه کتبی انجام می شود که بعد از تعمیر تلویزیون به مشتری تحویل داده می شود.

تلویزیون های ال جی سری LB

تلویزیون‌های LB از جدید‌ترین مدل‌های تلویزیون ال جی می‌باشد که در بازار طرفداران زیادی دارد. یکی از مشکلات شایع این مدل قطع شدن تصویر درحالیکه پخش صدای آن هنوز ادامه دارد می‌باشد این یعنی بک لایت تلویزیون دچار خرابی شده است. همچنین ورودی HDMI این دستگاه نیز ممکن است بعد از مدتی از کار بیافتاد و یا حافظه آن بعد از خاموش شدن تلویزیون پاک شود، تمامی این مشکلات از مین برد دستگاه سرچشمه می‌گیرد که به راحتی می‌توان آن را با کمک سرویسکار ماهر پیک کالا تعویض کرد.

تلویزیون سری LD

تلویزیون های سری LD بیشتر در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند این خرابی می‌تواند به خاطر سوختگی CPU باشد. برای رفع این مشکل باید مین برد و CPU به موقع تمیز شوند.

تلویزیون ال جی سری LA

تلویزیون های سری LA نیز در قسمت مین برد خود دچار مشکل می‌باشند، این مشکل خود را به صورت قطع و وصل کردن تصاویر و ایجاد اختلال در عملکرد تلویزیون نشان می‌دهد. این ایراد را می‌توان با تعمیر برد برطرف کرد البته بعضی موارد باید برای تعمیر تلویزیون برد تعویض شود.

تلویزیون ال جی سری C

مشکل شایع این سری از تلویزیون های ال جی خرابی در قسمت پاور تلویزیون ها است.

این عیب باعث می‌شود بعد از خاموش شدن تلویزیون دیگر نتوان ان را روشن کرد. این مشکل در ۸۰ درصد موارد قابل حل می‌باشد زیرا به راحتی می‌توان پاور تلویزیون را تعویض کرد.

تلویزیون LCD ال جی سری B

عیب های شایع این سری از تلویزیون های ال سی دی ال جی قطع و صل کردن است که گاهی اوقات تلویزیون روشن می شود و گاهی روشن نمی شود. برای تعمیر برد مین باید تعویض شود و در بعضی موارد برد مین تعمیر می شود .

تلویزیون سری LF

خرابی این سری از تلویزیون ها بیشتر در قسمت بک لایت تلویزیون است که تعمیرات بک لایت تلویزیون در محل مشتری انجام می شود.این سری از تلویزیون ها که دارای ریسیور می باشند در بعضی موارد دچار خرابی قسمت حافظه می شوند و پس از هر بار خاموش و روشن شدن تلویزیون باید تنظیمات تکرار شود. تعمیرات با ضمانت سه ماهه انجام می شود.

مدل ۴۳LF540T سریLFال جی بیشترین ایراد در قسمت مین برد را داراست .در این مدل تلویزیون روشن و خاموش می شود که با تعویض مین برد ایراد بر طرف خواهد شد.

تلویزیون ال جی سری LY

شایع ترین ایراد این سری از تلویزیون های ال جی مدل ۴۲Ly345 در قسمت بک لایت بوده و تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد.

تلویزیون ال جی سری LX مدل 42Lx 552

مین برد به کار رفته در این مدل مشکلات فراوانی دارد و روی قیمت تلویزیون ال جی نیز تاثیر می گذارد. اتصالات خارجی به این دستگاه به خصوص گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود حالت smart morning در تلویزیون ایجاد شده و به حالت استندبای در بیاید.

دکمه بازگشت به بالا