استان ها

آذربایجان‌غربی، دهمین استان کشور از لحاظ طول راه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری مجله لوکس از آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان افزود: آذربایجان‌غربی با داشتن ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های روستایی دوازدهمین استان پهناور کشور است و رتبه دهم را از لحاظ طول راه‌های روستایی از میان ۳۱ استان کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل روستاهای استان ۲۷۲۶ روستا است که از این تعداد ۲۱۸۲ روستا؛ بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۸۸روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

دست نشان با اشاره به اینکه طول راه‌های روستایی استان قبل از شروع دولت سیزدهم ۴۴۱۰ کیلومتر و تعداد روستاهای برخوردار بالای ۲۰ خانوار نیز ۱۶۲۰ روستا بود، اظهار کرد: با اقدامات جهادی انجام شده توسط دولت سیزدهم در راستای خدمات‌رسانی به روستاها مخصوصا روستاهای محروم و کم برخوردار، ۲۶۱ کیلومتر از راه‌های روستایی دیگر در استان آسفالت شد و میزان کل راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار به ۴۶۷۲ کیلومتر و ۱۶۸۸ روستا افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآورشد: همچنین از زمان شروع بکار دولت سیزدهم تاکنون ۷۷.۳۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته در دولت سیزدهم برخوردار شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های منتهی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتباری نزدیک به ۴۳۹ میلیارد تومان آسفالت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴.۵ درصدی دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا