سلامت و دانش

آثار اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت در جوانی جمعیت مشهود است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آثار اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت در جوانی جمعیت را در کشور مشهود و ملموس اعلام کرد.

به گزارش مجله لوکس، دکتر حسین فرشیدی در پایان هجدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده که امروز در ستاد وزارت برگزار شد، گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد برنامه‌هایی که از سال ۱۴۰۰ در وزارت بهداشت شروع شد، نتایج آن در سال ۱۴۰۱ به بار نشسته و منجر به افزایش روند باروری در کشور شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ جوانی جمعیت است که با پیگیری‌های مداوم وزیر بهداشت، برنامه‌های ویژه‌ای در حال اجراست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که در هجدمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت‌های وزارتخانه و نمایندگان سازمان های ذیربط حضور داشتند و مصوبات قبلی مرور شد، اظهار کرد: در این جلسه روی چند موضوع تاکید شد که یکی از آن‌ها قدردانی از بهورزانی است که در افزایش موالید نقش داشته‌اند.

فرشیدی بیان کرد: قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده درباره برنامه‌های جلوگیری از سقط‌های عمدی و خودبخودی نیز مصوبات خیلی خوبی داشته است که در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش وبدا، وی در پایان گفت: مطابق مصوبات قرارگاه، ارتقاء و افزایش مراکز درمان ناباروری در دانشگاه‌های علوم پزشکی بویژه دانشگاه‌های دارای ناباروری بالا و جمعیت مسن، با تامین اعتبار لازم در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا