چگونه حین دورکاری متمرکز بمانیم؟ (7 نکته موثر)

این استراتژی های مبتنی بر تحقیق شما را در منطقه قرار می دهد و به شما کمک می کند در آنجا بمانید. بهترین آموزشگاه آیلتس

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که حواس‌پرتی را پرت می‌کند: پیام‌های شل و بی‌حرکتی روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند، تلفن‌ها با اخبار فوری و چت‌های چت گروهی می‌لرزند، و نگرانی‌ها در مورد کووید و سایر تهدیدها تمرکز ما را از بین می‌برند. جای تعجب نیست که متمرکز ماندن می تواند یک چالش باشد.

بیلی رابرتز درمانگر از مرکز مشاوره ADHD ذهن متمرکز در کلمبوس، اوهایو، به Health می گوید که یک محیط پر از حواس پرتی تنها یک عامل مانع تمرکز است. او می گوید که استرس کلی زندگی شما نیز می تواند نقش داشته باشد. احساسات شما نیز بر تمرکز شما تأثیر می گذارد. رابرتز می گوید: «مواقعی وجود دارد که احساسات بالا می روند و اضطراب یا ناامیدی مانع تمرکز می شود.

بنابراین چگونه می توانید به یک حالت جریان برسید و روی کاری که در حال انجام انجام می دهید متمرکز شوید و آنچه را که باید انجام دهید انجام دهید؟ در اینجا، کارشناسان 7 استراتژی را به اشتراک می گذارند که به شما کمک می کند تا در منطقه بمانید.

محیطی بدون حواس پرتی ایجاد کنید

برخی از افراد فقط می توانند در سکوت کامل تمرکز کنند و به فضای کاری پاک شده از درهم و برهمی نیاز دارند. برخی دیگر به موسیقی پس‌زمینه یا تلویزیونی با صدای بلند نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر تنها زمانی می‌توانند در فضای مناسب قرار بگیرند که یادگاری‌های شخصی، عکس‌های عزیزانشان، یا هنری که معنای شخصی دارد را روی میزشان نمایش دهد.

هیچ راه درست واحدی برای ایجاد یک محیط انجام کارها وجود ندارد – بسیار فردگرایانه است. ترفند این است که بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است و آن فضا را ایجاد کنید، حتی اگر مجبور باشید کمی پول و انرژی روی آن سرمایه گذاری کنید.

رابرتز می‌گوید: «موارد حواس‌پرتی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما مشخص کردن زندگی شما بسیار مهم است. او توصیه می کند در مورد مناظر، صداها و دمای محیط خود فکر کنید و سپس آن را برای خود بسازید.

تمرین مدیتیشن را شروع کنید

احتمالاً قبلاً در مورد قدرت مدیتیشن شنیده اید، اما تحقیقات آن را تأیید می کند: صرف چند دقیقه در روز برای مدیتیشن می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد. و مدت زیادی طول نمی کشد تا تأثیرات یک تمرین مراقبه تحقق یابد. در بررسی 20 مطالعه، محققان دریافتند که فقط چند ماه مراقبه باعث افزایش توجه پایدار شده است.

Dorlee Michaeli، روان‌درمانگر دارای گواهینامه EMDR در شهر نیویورک، به Health می‌گوید: «مدیتیشن با کاهش استرس ما تمرکز ما را بهبود می‌بخشد و ما را قادر می‌سازد تا سریع‌تر از عوامل حواس‌پرتی برگردیم. او می‌گوید که این باعث می‌شود کمتر نسبت به مزاحمت‌های جزئی و محرک‌های عاطفی واکنش نشان دهیم، بنابراین می‌توانیم در موقعیت مناسبی برای رسیدن به قدرت قرار بگیریم.

مایکلی خاطرنشان می کند که در طول مدیتیشن، یاد می گیرید که وقتی ذهنتان سرگردان است، توجه خود را به نفس خود بازگردانید. او می‌گوید ایجاد این مهارت «توانایی مغز ما را برای بازگشت سریع‌تر به کار در زمان انجام یک پیام کوتاه یا صدای وزوز تلفن تسهیل می‌کند».

فیزیکی شوید

در حالی که تمرکز یک کار ذهنی است، فعالیت بدنی نیز نقش دارد. بر اساس بررسی سال 2020 منتشر شده در Translational Sports Medicine که ارتباط بین فعالیت بدنی و عملکرد شناختی را در بزرگسالان جوان مورد بررسی قرار می دهد، ورزش می تواند به بهبود توانایی شما برای تمرکز و تقویت حافظه کمک کند.

حرکت در اطراف چگونه کمک می کند؟ اسکات آلن، روانشناس روانشناس بالینی دارای مجوز Just Mind، LLC، به Health می گوید: ایجاد وقفه های حرکتی با زمان محدود به تحریک مغز کمک می کند و می تواند بهره وری شما را در پروژه های بلندمدت افزایش دهد. شرکت در فعالیت بدنی منظم، مانند دویدن شبانه یا یک جلسه باشگاه ورزشی، همچنین می‌تواند استرس را کاهش داده و سرتان را پاک کند تا تمرکز کمتر شود.

در حالی که ورزش مداوم مفید است، استراحت های کوچک فعالیت بدنی نیز می تواند موثر باشد. دفعه بعد که حواس‌تان پرت شد، این کار را امتحان کنید: از هر کاری که انجام می‌دهید دور شوید و به یک پیاده‌روی سریع بروید، یک دور جامپینگ جک انجام دهید، یا یک کاری را که شامل فعال بودن است انجام دهید.

زمانی که به طور طبیعی هوشیارتر هستید، فعالیت ها را برنامه ریزی کنید

آلن می‌گوید که سطح هوشیاری ما به طور طبیعی در طول روز افزایش می‌یابد و پایین می‌آید، و این اغلب به این بستگی دارد که شما یک فرد صبحگاهی باشید یا جغد شب. بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

اگر اهل خرچنگ هستید، صبح خود را با پیچیده ترین کارهای ذهنی در لیست کارهایتان پر کنید. از طرف دیگر، جغدهای شب باید روز را راحت کنند و برای پروژه هایی که نیاز به تمرکز دارند به ساعات عصر تکیه کنند. آلن می‌گوید: «فعالیت‌هایی را که نیاز به حداکثر تمرکز دارند، در ساعاتی از روز که بیشتر هوشیار و متمرکز هستید، برنامه‌ریزی کنید.

خروج از نسخه موبایل