چگونه با بودجه سالم غذا بخوریم؟ (رسیدن به سلامتی با کمترین هزینه)

آیا تا به حال از سوپرمارکت بیرون آمده اید و از قبض نفس نفس زده اید؟ برای تغذیه سالم نیازی به هزینه بیشتر نیست. اگرچه میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌های بدون چربی معمولاً دارای برچسب قیمتی بالاتری هستند، اما راه‌های خلاقانه زیادی برای خوردن غذاهای خوشمزه و مغذی وجود دارد. بهترین روانپزشک

تغذیه سالم هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روحی مهم است. مدالین واسکوئز، متخصص تغذیه در سامیت هلث، توضیح می‌دهد که غذایی که می‌خورید انواع بسیاری از درشت مغذی‌ها مانند کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها را تامین می‌کند که انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. وقتی بشقاب‌هایمان را با غذاهای مناسب پر نمی‌کنیم، می‌تواند باعث شود بیشتر اوقات احساس گرسنگی کنیم و میل به غذا را افزایش دهیم.

فلسفه خانم واسکز این است که همه غذاها مناسب هستند. او به بیماران توصیه می کند که سالم ترین رژیم های غذایی سرشار از تنوع هستند. او توضیح می‌دهد: «اغلب اطلاعات نادرستی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که می‌گویند ما باید برخی از غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنیم، اما آنچه مهم‌تر است این است که ما یک رژیم غذایی متعادل داشته باشیم و فرصت دریافت مواد مغذی خاصی را از دست ندهیم. نیاز داشتن.”

با آماده سازی و برنامه ریزی مناسب می توانید طیف وسیعی از غذاهای مغذی را بدون حفاری عمیق در جیب خود بخورید. در اینجا پنج نکته وجود دارد که خانم واسکز توصیه می کند که به شما کمک می کند تا وعده های غذایی سالمی را با بودجه مناسب برنامه ریزی کنید.

  1. با فصلی و محلی خرید کنید.

روی غذاهایی که در فصل هستند تمرکز کنید. اگر در زمستان سعی می کنید توت فرنگی و زغال اخته تهیه کنید، آن را در کیف پول خود احساس خواهید کرد. به زمان سال فکر کنید و سبد خرید خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. محصولات فصلی علاوه بر هزینه کمتر، ماندگاری بیشتری نیز دارند.

نکته خانم واسکز: بازارهای کشاورزان منبع خوبی برای محصولات فصلی هستند و اغلب مقرون به صرفه تر از فروشگاه های مواد غذایی هستند.

  1. 2. محصولات کنسرو یا منجمد بخرید.

خانم واسکوئز توضیح می دهد: «این تصور غلط وجود دارد که همه چیز برای سالم بودن باید تازه باشد. بسیاری از محصولات کنسرو شده یا منجمد دارای همان مقدار مواد مغذی مواد غذایی تازه هستند. اسفناج منجمد ممکن است کمتر از یک بسته سبزی مزرعه ای خوشمزه باشد، اما به همان اندازه فیبر و ویتامین دارد. در واقع، سبزیجات منجمد، به ویژه، تمایل به حفظ مواد مغذی خود را دارند، زیرا پس از برداشت بسیار سریع منجمد می شوند. کنسرو لوبیا، سالمون و ماهی تن منابع خوبی از پروتئین هستند.

نکته خانم واسکز: کلید انتخاب کنسرو یا محصولات منجمد سالم این است که برچسب را با دقت بخوانید. یکی از مضرات میوه ها و سبزیجات از پیش بسته بندی شده یا کنسرو تن ماهی این است که آنها را در سس های غیر ضروری ریخته یا اضافه می کنند. این آب میوه ها یا شربت ها حاوی شکر و سدیم اضافی هستند. هدف شما این است که میزان قند و سدیم اضافه شده را به حداقل برسانید. برچسب گزینه های کم سدیم یا میوه های حاوی 100 درصد آب میوه را بخوانید.

  1. 3. از قبل برنامه ریزی کنید.

همه افراد هنگام خرید غذا به یک برنامه بازی نیاز دارند. از قبل فهرستی تهیه کنید و با معده خالی به سوپرمارکت مراجعه نکنید. خانم واسکوئز می‌گوید: «وقتی بدون برنامه کاری به خواربارفروشی می‌رویم، تمایل داریم که چیزهای تصادفی را انتخاب کنیم، بدون اینکه فکر کنیم چه چیزی بخریم یا بخوریم.

نکته خانم واسکز: برای وعده های غذایی خود در هفته برنامه ریزی کنید. هر بشقاب را با گنجاندن پروتئین، نشاسته و سبزیجات سازماندهی کنید. این به شما کمک می‌کند سالم‌تر غذا بخورید و زمان و هزینه‌ای را که در سوپرمارکت صرف می‌کنید کاهش دهید.

  1. 4. زیر پروتئین های گیاهی.

هنگامی که می خواهیم پروتئین در بشقاب خود داشته باشیم، معمولاً به گوشت روی می آوریم. اما راه های کم هزینه تری برای تامین پروتئین دریافتی ما وجود دارد. غذاهای گیاهی که عمدتاً از گیاهان تهیه می شوند، مقرون به صرفه و سالم هستند. خانم واسکز می‌گوید: «به‌جای خرید گوشت برای هر وعده غذایی، هر از چند گاهی پروتئین‌های گیاهی مصرف کنید». به عنوان مثال می توان لوبیا یا حبوبات را نام برد. لوبیا و حبوبات خشک معمولاً بسیار ارزان هستند و منبع عالی کالری سالم هستند.

نکته خانم واسکز: تمرکز بر غذاهای گیاهی به این معنی نیست که باید گیاهخوار یا گیاهخوار باشید. اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، به سادگی چند بار در هفته غذاهای گیاهی را با گوشت و لبنیات جایگزین کنید.

  1. 5. اقلام فاسد نشدنی بخرید.

یکی از بهترین راه‌ها برای سالم ماندن با بودجه، استفاده از غذاهایی است که ماندگاری بیشتری دارند. غذاهای فاسد شدنی مانند گوشت، مرغ، ماهی و محصولات لبنی سریعتر فاسد می شوند و استفاده مجدد آنها دشوارتر است. انباری خود را با غذاهای فاسد نشدنی پر کنید و یخچال خود را با وسایلی پر کنید که به اندازه کافی تازه می مانند تا در چندین وعده در هفته از آن استفاده کنید.

نکته خانم واسکز: لوازم خانگی مانند لوبیا، تخم مرغ، کره بادام زمینی، کنسرو ماهی تن، بلغور جو دوسر، ماکارونی غلات کامل یا برنج را در یخچال و انباری خود نگه دارید. بهترین دندانپزشک

نکته امتیازی: در هنگام گرسنگی از رفتن به فروشگاه های مواد غذایی خودداری کنید زیرا می تواند منجر به خرید ناگهانی غذاهای گران قیمت و کم مواد مغذی شود.

خروج از نسخه موبایل