مواد لازم برای کالباس گوشت خانگی چیست ؟

طرز تهیه کالباس گوشت خانگی تصویری را در سایت ما دنبال می کنید و در ابتدا باید شما را با مواد لازم برای کالباس گوشت خانگی آشنا خواهیم کرد و شما میتوانید این محصولات را در فروشگاه آنلاین محصولات پروتئینی تهیه کنید. در طرز تهیه کالباس گوشت خانگی می‌توانید از گوشت قرمز بدون چربی استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از فلفل دلمه ای رنگی، هویج خام و قارچ در ساختار و تزیین آن استفاده کنید. برای این منظور بهتر است 100 گرم قارچ را با یک لیوان آب و 1 قاشق چای خوری آب لیموی تازه به مدت 5 دقیقه بجوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید و در زمان نیاز آب آن را به طور کامل بگیرید و استفاده کنید. کالباس گوشت خانگی تازه پخته همین کالباس ژامبون گوشت است که از فروشگاه های مواد پروتئینی خریداری می کنید. این نوع کالباس اگر باز نشود در هوای سرد تا چند ماه می‌توان نگه داشت. کالباس بریده یا ورقه ورقه تا چند روز در یخچال می‌ماند.

نکات طلایی برای تهیه کالباس مرغ

  1. توجه داشته باشید که اگر کالباس را قبل از اینکه سرد شود برش بزنید بافت های آن از یکدیگر جدا می شود.
  2. میزان استفاده از سیر در طرز تهیه کالباس مرغ خانگی با توجه به ذائقه افراد متفاوت است.
  3. اگر به فلفل سفید دسترسی ندارید می توانید از فلفل سیاه در دستور تهیه کالباس مرغ استفاده نمایید.
  4. اگر تمایل دارید در طرز تهیه کالباس از پسته استفاده نمایید باید از شب قبل پسته را درون مقداری آب خیس نمایید.

طرز تهیه کالباس گوشت خانگی تصویری

کالباس گوشت خانگی درست کنید تا سلامت خود وخانواده تان با خوردن فست فود به خطر نیندازید. در این بخش قصد داریم شما خانم های عزیز را با آموزش تصویری طرز تهیه کالباس گوشت خانگی مرحله به مرحله آشنا کنیم که اگر شما می خواهید در منزل یک کالباس گوشت خانگی خوشمزه درست کنید با ما همراه باشید تا طرز تهیه کالباس گوشت خانگی تصویری را به شما آموزش دهیم. شما عزیزان می توانید کالباس گوشت خانگی را در منزل درست کرده و از مضرات کالباس های کارخانه ای دور بمانید و بدون نگرانی از مواد نگه دارنده از طعم خوب کالباس گوشت خانگی لذت ببرید.

مواد لازم برای کالباس گوشت خانگی

طرز تهیه کالباس گوشت خانگی تصویری را در سایت سماتک دنبال می کنید و در ابتدا باید شما را با مواد لازم برای کالباس گوشت خانگی آشنا خواهیم کرد. در طرز تهیه کالباس گوشت خانگی می‌توانید از گوشت قرمز بدون چربی استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از فلفل دلمه ای رنگی، هویج خام و قارچ در ساختار و تزیین آن استفاده کنید. برای این منظور بهتر است 100 گرم قارچ را با یک لیوان آب و 1 قاشق چای خوری آب لیموی تازه به مدت 5 دقیقه بجوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید و در زمان نیاز آب آن را به طور کامل بگیرید و استفاده کنید. کالباس گوشت خانگی تازه پخته همین کالباس ژامبون گوشت است که از فروشگاه های مواد پروتئینی خریداری می کنید. این نوع کالباس اگر باز نشود در هوای سرد تا چند ماه می‌توان نگه داشت. کالباس بریده یا ورقه ورقه تا چند روز در یخچال می‌ماند.

  • خرید گوشت گوسفندی به میزان 500 گرم
  • روغن مایع 50 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آب و یخ 100 گرم
  • پودر آب پنیر 15 گرم
  • شیر خشک 15 گرم
  • شکر 1 قاشق چای‌خوری
  • آرد سفید 75 گرم
  • سیر 3 حبه

ادویه کالباس گوشت خانگی چیست

همانطور که می‌دانید استفاده از ادویه جات برای درست کردن کالباس و سوسیس خانگی بسیار مهم است و هرچه میزان ادویه کالباس گوشت خانگی دقیق تر باشد شما می توانید کالباس بهترین را درست کنید.اگر می خواهید بدانید ادویه کالباس گوشت خانگی چیست با این بخش از سایت سماتک همراه باشید.

  1. میخک 1 عدد
  2. فلفل سفید 1/2 قاشق چای‌خوری
  3. پودر سیر 1 قاشق چای‌خوری
  4. زنجبیل 1/5 قاشق چای‌خوری
  5. هل سائیده شده 1/2 قاشق چای خوری
  6. آویشن 1 قاشق چای خوری
  7. پودر ریشه‌ی جوز 1/4 قاشق چای‌خوری
  8. نمک 3 قاشق چای خوری

طرز تهیه کالباس گوشت خانگی مرحله به مرحله

در این بخش با آموزش مرحله به مرحله درست کردن کالباس گوشت خانگی همراه شما هستیم.

1. برای تهیه کالباس گوشت خانگی ابتدا باید گوشت تازه گوسفندی بدون چربی را در فریزر قرار دهید تا کمی منجمد شود.
2. گوشت منجمد شده را با 3 حبه سیر دو بار چرخ کنید. در ابتدا گوشت را شسته و خوب خشک کنید و چربی های اضافه را جدا کرده و سپس بعد آن را دو مرتبه چرخ کنید و خوب ورز دهید و داخل نایلون ریخته و یک ساعت داخل فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند.
3. گوشت، روغن مایع، تخم مرغ و ادویه کالباس گوشت را درون غذاساز بریزید و به مدت 5 دقیقه به خوبی مخلوط کنید.
4. ادویه هایتان اگر درسته است با آسیاب پودر کنید و آماده بگذارید.
5. در این مرحله آب و یخ را به مواد تشکیل دهنده کالباس گوشت خانگی اضافه کنید.
6. اکنون گوشت را که حالت یخمکی دارد را در یک ظرف بگذارید و ورز دهید تا کاملا چسبندگی پیدا کند.
7. آرد را به مخلوط بالا بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید.
8. در مرحله آخر نمک و شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر صورتی رنگی بدست آید و اگر دوست دارید می توانید از قارچ و مغز پسته در موادتان استفاده کنید.
9. سپس 30 میلی از آب و یخ پودر شده را داخل گوشت ریخته و مجددا آنقدر ورز دهید تا به خورد گوشت برود.
10. سپس خمیر را توسط چرخ گوشت به محفظه نگهداری کالباس (روده) منتقل کنید و محکم گره بزنید. در این مرحله می‌توانید به جای استفاده از چرخ گوشت و روده از سلفون استفاده کنید. به این ترتیب که سلفون را پهن کرده و خمیر را روی آن قرار دهید. سپس با کمک سلفون خمیر کالباس گوشت خانگی را رول کرده به نحوی که حباب هوا در آن نباشد و خمیر به خوبی فشرده شود.
11. سه دور سلفون را دور گوشت پیچیده و یک سر آن را با سیم محکم ببندید، سپس از طرف دیگر خمیر را به خوبی فشار دید و سر دیگر را نیز گره زده یا با سیم بسته بندی محکم ببندید.
12. کالباس گوشت را بخارپز کنید و سپس در یک ظرف بزرگ حاوی آب در حال جوش بگذارید به نحوی که تا دو سانت زیر آب قرار بگیرد تا همه اطراف آن به خوبی پخته شود.

13. حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم رول کالباس گوشت خانگی را بخارپز کنید.
1. اکنون رول آماده شده از کالباس‌ ژامبون گوشت خانگی را به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید و در صورت تمایل برش بزنید. پس از آن می‌توانید آن را به مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید.

آموزش تهیه کالباس خانگی با طعم فوق‌العاده عالی

علاوه بر روش هایی که در بالا با آن ها آشنا شدید می توانید با روش ساده دیگری نیز کالباس بسیار خوشمزه ای تهیه و نوش جان کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه کالباس خانگی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی در منزل آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

در روش تهیه این نوع کالباس بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا مرغ را تمیز کرده و بعد از جدا کردن استخوان ها گوشت آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده سپس با کمک چرخ گوشت دو مرتبه چرخ نمایید.

حالا مغز نان ساندویچی را هم در مقداری آب خیس کرده و همراه با ادویه های دلخواه، سیر رنده شده، نمک به گوشت چرخ شده بیفزایید سپس با کمک دست مخلوط را ورز داده تا حسابی با هم ترکیب شود.

حالا بر روی یک سطح صاف سلفون کشیده به اندازه ای که سه تا چهار دور بتوانید رول کنید سپس روی آن مخلوط گوشت و ادویه ها را پهن کنید و هویج پخته شده را همراه با باقالی یا پسته خام لا به لای گوشت مرغ ریخته و با گوشت روی آن را پر نمایید.

در مرحله بعدی با دست سلفون باز شده را روی گوشت برگردانده و گوشت را همراه با سلفون رول نمایید فقط در زمان رول زدن دقت داشته باشید حباب هوا داخل نماند.

حالا دو طرف آن را با کمک سیم گلسازی یا گره زدن و یا بسته بندی محکم نمایید سپس، داخل ظرف بزرگی آب ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد سپس کالباس را داخل آن گذاشته و اجازه دهید به مدت یک ساعت و نیم بماند تا پخته شود،

در مرحله پایانی از دستور تهیه کالباس خانگی اجازه دهید کمی سرد شود سپس داخل یخچال بگذارید و بعد از سرد شدن آن را برش داده و نوش جان کنید.

خروج از نسخه موبایل