ضرورت ورود دادستانی به پروژه واکسیناسیون/ چه کسانی واکسن را سیاسی کردند؟

سخنگوی کمیته اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است نهادها و مسئولان امنیتی و قضایی کشور ترازنامه را بررسی کنند.

به گزارش مجله لوکس ، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت:

بر اساس آمارهای رسمی ، 49 میلیون دوز واکسن تاج در 7 ماه گذشته به کشور وارد شده است که بیش از 37 و نیم میلیون دوز از طریق واکسن Sinofarm چین و مابقی توسط Kvax و دیگر واکسن های روسیه داده شده است. . هفته آینده 15 دوز دیگر علاوه بر این ، همانطور که در سپتامبر امسال اعلام شد ، 30 میلیون دوز به واردات اضافه می شود و وزارت بهداشت تا کنون 5 میلیون دوز واکسن تولید داخل دریافت کرده است.

اگرچه افزایش عرضه و واردات واکسن و سرعت سریع آن ، به ویژه در ماه گذشته و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ، رکورد روزانه واکسیناسیون را شکست و نوید پیروزی در برابر ویروس کرونا را می دهد ، اما تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا همچنان بالا است. بسیار مایه تاسف است و این سال را ایجاد می کند که چرا واکسیناسیون عمومی در دولت قبل به تأخیر افتاده است و مقصر اصلی وضعیت فعلی تاج در کشور چه کسانی هستند؟

قبل از پاسخ به این س questionsالات ، باید توجه داشت که دولت قبلی که صرفاً دولتی بود که وعده ها و زبان جهان را می دانست ، در ارائه واکسن های لازم به کشور آنقدر بی تأثیر بود که تا همین اواخر انبارهای ما از واکسیناسیون خالی بود. به

همین دیروز وزیر بهداشت گفت: “وقتی دولت را به دست گرفتیم ، اصلا واکسن نداشتیم.” سیل آتش کشور را فراگرفت ».

همه ما معتقدیم که ویروس کرونا ویروس کرونا ، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، تحریم های دارویی و غیره. علل افزایش مرگ و میر ؛ اما موضوع تأخیر در واکسیناسیون یکی از دلایل اصلی وضعیت بحرانی تاج در کشور بود. در مقطعی (از زمستان گذشته) ما می توانستیم واکسن را از منبع معتبری در روسیه و چین تهیه کنیم ، اما متأسفانه به دلایل ذکر شده این فرصت طلایی را از دست دادیم.

اگرچه می توان گفت چین و روسیه در ارسال واکسن به ایران تمایلی نداشتند ، اما واقعیت این است که دو دلیل برای تأخیر در تهیه واکسن مورد نیاز کشور وجود داشت.

1. دیپلماسی منفعل دولت روحانی. سیاست گذاری واکسیناسیون توسط برخی گروه های اصلاح طلب
نکته مهم این است که اولین مورد ، “دیپلماسی منفعلانه دولت کشیش” ، سیاسی شدن “واکسیناسیون” یا واکسن بود. به عبارت دیگر ، حقایقی مانند سنگسار و خرابکاری مقامات پارچه ای در بخش خصوصی در واردات واکسن ، عدم فعالیت وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و از دست دادن فرصت طلا و روسیه نتیجه امروز بود. تلاش های اصلاح طلب سیاسی!

رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خود در 10 دسامبر 1999 گفتند: “واکسن های آمریکایی و انگلیسی باید در کشور ممنوع شوند.” و “[البته] دریافت واکسن از مکانی دیگر اشکالی ندارد – این مکان امن است. ” آنها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند و کشورهایی مانند آرژانتین ، بولیوی ، مجارستان ، هند ، ازبکستان ، ونزوئلا و غیره نیز همین واکسن ها را خریداری کردند.

اما در ایران ، برخی از اعضای سازمان پزشکی (که به نظر می رسد یک سازمان سیاسی است و چهره های اصلاح طلب نقش کلیدی در اجلاس و هرم دارند) واکسن را سیاسی کرده اند زیرا چین و روسیه با این جناح مخالف هستند ، سیستم مراقبت های بهداشتی را مختل کرده و بر در وزارتخانه و همچنین ایجاد جو با شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی ، فرایند واکسیناسیون از چین و روسیه مختل شد و در نهایت این فرصت طلایی را از دست داد.

همزمان با نامه ای از 98 عضو مجمع عمومی سازمان پزشکی به روحانی (فوریه 1999) ، برخی از خودی ها که قبلاً توافق ایران و چین را کاپیتولاسیون خوانده بودند ، با موضع آن در برابر خرید واکسن روسی مخالفت کردند. همین فضا تردیدهایی را در وزارت بهداشت و همچنین تردیدهایی را در طرف روسیه و چین ایجاد کرده است.

وقتی فرصت طلایی برای دریافت واکسن از دست رفت ، واکسیناسیون عمومی به تأخیر افتاد و به چیزی تبدیل شد که نباید بود. در آوریل سال جاری ، روحانی به جو واکنش نشان داد و گفت: “بدیهی است که حافظه برخی افراد ضعیف شده است …” بیاورید ، ما این واکسن را دریافت نمی کنیم و برخی از سازمان های پزشکی از شما نامه خواسته اند. واکسن را از روسیه و چین دریافت نکنید زیرا خطرناک است! “

اگرچه واکسیناسیون شتاب گرفته و خدا را شکر کشور رو به جلو حرکت می کند ، اما مرگ روزانه هموطنان (حتی ایرانیان) موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن جلوگیری کرد. بنابراین لازم به نظر می رسد که تعادل نهادها و مقامات در زمینه امنیت و عدالت ، به ویژه دادستان محترم سیاسی ، با کار کسانی که سیستم مراقبت های بهداشتی را مختل کرده و تاجگذاری عمومی کشور را به دلیل اختلافات مربوط به قدرت و تاخیر به تأخیر انداخته اند ، انجام شود. به »

پیام تمام شد

خروج از نسخه موبایل