اجتماعی

سبزیجات را خام بخوریم یا پخته؟

سبزیجات منبع غنی از انواع ویتامین ها هستند و باید روزانه مصرف شوند.

بر اساس این گزارش، سبزیجات در مقایسه با سایر گروه ها دارای غذا، انرژی و پروتئین کمتری هستند و برعکس دارای مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین و املاح معدنی هستند. گروه سبزیجات شامل انواع سبزیجات برگ دار، کلم، هویج، بادمجان، لوبیا سبز، کدو تنبل، فلفل، قارچ، خیار، گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی می باشد.

این گروه حاوی انواع ویتامین های A، B، C، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و مقدار قابل توجهی فیبر است.

मिजन प्रभाष्ट स्ध्द्वेश्व से हा ताप لازم به ذکر است که هر واحد از گروه سبزیجات معادل یک لیوان سبزیجات خام برگ مانند اسفناج، کاهو، سبزی یا نصف لیوان سبزی پخته یا خرد شده یا نصف لیوان لوبیا سبز، لوبیا سبز و هویج خرد شده یا یک عدد گوجه فرنگی یا هویج یا خیار یا پیاز یا سبزی متوسط.

چگونه باید از گروه سبزیجات استفاده کرد؟

– ता है में स्वेजी‌हा रा बेद बेह रूण कहा رنگ خود را با این رنگ می کند. خوردن سبزیجات، گوجه فرنگی، پیاز، گل کلم، شلغم، سبزی و انواع فلفل سبز از جمله سبزیجات خام هستند و در صورت وجود باید همراه با غذا مصرف شوند.

– دانش آموزان می توانند انواع ساندویچ ها را با سبزیجات مختلف مصرف کنند. مثلا نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و رازیانه، نان و پنیر و خیار، نان و تخم مرغ و گوجه فرنگی.

– اگر برای ناهار یا شام به دنبال سالاد هستید، نباید سالاد را قبل از ساعت آماده کنید. زیرا ویتامین‌های موجود در ترکیبات سالاد مانند گوجه‌فرنگی، پیاز، فلفل دلمه‌ای و … در هوا از بین می‌روند.

– کودکان و دانش آموزان در سنین مدرسه را تشویق کنید تا از گندم جوان و پوره جوان همراه با سالاد استفاده کنند. اگر مادران یک زن جوان را در مقصد آماده کنند، می توانند از آن حتی به عنوان وسیله نقلیه برای اعضای خانواده با فرزندان بزرگتر و دانش آموزان استفاده کنند.

– استفاده از انواع سبزيجات پخته شده همراه با غذا توصيه مي شود. مثلاً اسفناج پوکته که با ماست یا کشک می‌توانم از آن کنم کرد. هویج پخته، لوبیا سبز، آجیل پخته، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، گل کلم، کرفس، ریواس، بادمجان، بادمجان و کدو تنبل به عنوان سبزی طبخ می شود که در غذاهای مختلف در کشور استفاده می شود.

باید توجه کرد که ویژیںیه مشل اسفناج بهتر است بدون ابور و ب هورة کم پوکته شود. لوبیاسبز، نخود فرنجی، ویج، کغندر، دو حلوای و کودوی خورشتی به کورشتی بید به پورشتی شود ک در فیستین به اب ابر کود شده کمه به کور آن شده است.

पुक्ष्टन विटीमान दर अबर ज़ी है। اگر بعد از پختن سبزی آب باقی ماند باید از آن استفاده کرد.

بنابر دفتر بهدر بهدر فیلمین جمیہ کے کے کے کے کے ہے ترز ششتن و انتفعفونی كردن سبزی به عین روست است كه باید سبزی را با اب كملاً ششت تا گل و لای آن شود. سپس باید نصف قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با 5 لیتر آب مخلوط کرده و سبزیجات را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید. پس از خردان سبزی از لوحر اب و کف، باید سبزی را با اب تامیش‌وشو داد. سپس نصف قاشق چایخوری پودر پرکلریک را به 5 لیتر آب اضافه کنید و سبزی را به مدت 10 دقیقه در آن بگذارید، سپس سبزی را دوباره با آب تمیز بشویید. باید توجه کرد ک انتیفعفونی کردن ویژیہ کام کہل از کامہ بری بری پیں از عز علیہ علیہ کہہ حائز کہ است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا