رصد ماده “تاریک جهان” متعلق به 12 میلیارد سال قبل

به نقل از ای‌ای، وقتی دانشمندان به داده های به دست آمده از تلسکوپ هایی مانند تلسکوپ فضایی جیمز نگاه می کنند، به گذشته نگاه می کنند. از آنجایی که نور با سرعت محدودی حرکت می کند، آنچه امروز می بینیم رویدادهایی است که میلیون ها و حتی میلیاردها سال پیش اتفاق افتاده است.

برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید بگوییم که نور با سرعت 300 هزار کیلومتر در ثانیه حرکت می کند. نور یک جرم آسمانی با توجه به فاصله ای که در دوردست خواهد بود از زمین قطع می شود. ستارگان را در فاصله یک سال نوری از زمین تصور کنید. وقتی نور ستاره را بعد از یک سال می بینیم، نمی توانیم ستاره را مانند قبل ببینیم.

குத்திப்ப்பிர் தேர் தேர் அக்கு அட்ட்டுக்குத்தி பிட்டி யார்க்க்கும் தார் திர் க்கு நிக்கள்

بنابراین، محققان از نظریه نسبیت اینشتین استفاده کردند و برای تعیین اندازه کهکشان تاریک در زمین، اعوجاج کهکشان های دور را اندازه گرفتند. अध्य गुम्श नूर है। है। ين روش افتر همكراسي كرانشي نام دارد. کهکشان ها دیسک هستند و گرد و غبار زیادی در بین ستارگان وجود دارد و البته تعداد ستاره های این گروه از کهکشان ها بسیار زیاد است.

ابرهای تاریک آسمان نور کهکشان ها و ستارگان دیگر را منعکس می کنند و اخترشناسان از این روش برای رصد بهتر رویدادها استفاده می کنند، اما این بار از این اثر نه برای رصد کهکشان های دیگر، بلکه برای بررسی ماده تاریک آنها استفاده می کنند.

मुष्लिक गालक्ष्टी है डूर

همانطور که به کهکشان‌هایی که دورتر هستند نگاه می‌کنیم، نوری که از آنها می‌آید ضعیف‌تر است و بنابراین تأثیر هم‌گرایی گرانشی ضعیف‌تر و تشخیص سخت‌تر است. دانشمندان سعی کرده‌اند از سیگنال‌های نوری چندین کهکشان برای حل این مشکل استفاده کنند، اما شکست در تشخیص بسیاری از کهکشان‌های دور به این معنی است که ماده تاریک مربوط به هشت تا ۱۰ میلیارد سال تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته است.

از آنجایی که جهان در حدود 13.7 میلیارد سال پیش آغاز شده است، ناشناخته های زیادی در مورد زمان شروع آن و وقایع پس از آن وجود دارد. برای درک بهتر این دوره زمانی، محققان دانشگاه ناگویا (ناگویا) و دانشگاه توکیو در ژاپن با رصدخانه ستارگان ژاپن و دانشگاه پرینستون در ایالات متحده همکاری کردند تا از منبع متفاوتی استفاده کنند. نور نسبت به زمین، یعنی امواج مایکروویو ناشی از مگابنگ.

رصد مده "دنیای تاریک" مربوط به 12 میلیارد سال قبل

محققان چگونه به ماده تاریک مربوط به 12 میلیارد سال پیش نگاه کردند؟

در این همکاری، دانشمندان از داده های قابل مشاهده بیشتر برای شناسایی 1.5 میلیون عدسی کهکشانی مربوط به 12 میلیارد سال پیش استفاده کردند. انها صباس از تابش مرد کیهانی(CMB) مه‌بانگ برای کامک بر کامک نور کاکلکی‌هایی که درتر بودت کرد کیرد

با استفاده از داده های تشعشعات مایکروویو کشف شده توسط ماهواره پلانک آژانس فضایی اروپا، محققان توانستند همگرایی امواج مایکروویو را از طریق این کهکشان ها اندازه گیری کنند.

یویچی هاریکان، استاد دانشگاه توکیو، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “محققان بیشتری از کهکشان ها برای اندازه گیری توزیع ماده تاریک از زمان تا هشت میلیارد سال پیش استفاده می شوند.”

با این حال، ما می‌وقیمن کر به کیک‌هایی کنیم. ما از تابشهای برکهای کیهانی دورتر بری کامهیر مده تاریک استفاده نکردیم. ברי אוליני באר، מא מאדה טאריק רא אשרמאׁ דר אולינים מעשון קיהן קיהן אשרמאׁ

تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که محققان داده های کافی برای تعیین توزیع ماده تاریک داشتند و توانستند ماده تاریک مربوط به 12 میلیارد سال پیش را شناسایی کنند.

کهکشان هایی که 1.7 میلیارد سال پس از انفجار بزرگ ایجاد شدند، هنوز در مراحل اولیه خود بودند. در این زمان اولین خوشه های کهکشانی نیز شروع به شکل گیری کردند. خوشه هایی از کهکشان ها از مجموع 100 تا 1000 کهکشان تشکیل می شوند که حاوی مقادیر زیادی ماده تاریک هستند.

این گروه تاکنون تنها یک سوم داده های موجود از سیستم کنترل از راه دور را تجزیه و تحلیل کرده است. تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل به محققان اجازه می دهد تا با دقت بیشتری به گذشته نگاه کنند.

46

خروج از نسخه موبایل