راهنمای خرید ورق استیل مات

راهنمای خرید ورق استیل مات

ورق های فولادی برس دار یکی از انواع ورق های فولادی هستند که سطحی مات و زبر دارند. سطح مات ورق فلز به این معنی است که این محصولات نور بسیار کمی را منعکس می کنند. این ورق ها دارای روکش B2 بوده و نسبت به سایر انواع ورق های فولادی ارزان تر هستند. با مهفا همراه باشید.

ساخت ورق های استیل مات

مراحل تولید این ورق ها ثابت بوده و انواع ورق های فولادی در شرایط زیر تولید می شوند:

استفاده از فرآیند نورد گرم برای تولید ورق فولادی ضد زنگ مات

اعمال آنیلینگ و اسیدشویی روی ورق فلز خاکستری

عملیات نورد سرد را انجام دهید تا ورق ها مات شوند

با این اعمال ورق ها نور و درخشندگی خود را از دست می دهند، بنابراین باید در مواقعی که نیازی به ظاهر و درخشندگی خوب ندارید از آن ها استفاده کنید.

انواع استیل مات

بزرگترین تولید کنندگان این ورق ها آفریقای جنوبی و برخی از کشورهای آسیای شرقی هستند. برای تولید ورق های فولادی مات می توان از انواع فولاد استفاده کرد که بر اساس آن ورق های فولادی مات و نماتیک تولید می شود.

ورق فلز ابتدا در اندازه های بسیار بزرگ و به صورت رول ساخته شد. سپس صنعت این محصولات را با توجه به کاربرد مورد نظر به ابعاد و اندازه های مختلف تقسیم می کند.

یک ورق استیل مات تهیه کنید

با انجام برخی عملیات بر روی ورق های فولادی برس خورده، این ورق ها مغناطیسی می شوند. ورق های فولادی برس خورده با خاصیت مغناطیسی درجه 400 هستند و به آنها ورق می گویند.

ورق های استیل مات را نگیرید

همانطور که از نام صفحات فولادی ضد زنگ پیداست، این صفحات خاصیت مغناطیسی ندارند. ورق های استیل غیر مات کلاس 300 هستند و یکی از پرکاربردترین انواع این ورق ها ورق استیل 304 مات می باشد.

ورق های فولادی برس دار بر اساس ضخامت، ابعاد، پوشش سطح، خواص آلیاژی و غیره به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. ورق های استیل مات در سایزهای 100*200 سانتی متری، 125*250 سانتی متری، 122*244 سانتی متری در بازار موجود است و شما می توانید بنا به نیاز خود هر یک از این محصولات را خریداری کنید.

راهنمای خرید ورق استیل مات
راهنمای خرید ورق استیل مات

مشخصات انواع ورق استیل مات

ورق استیل مات بر اساس سه جنبه مختلف فیزیکی، شیمیایی و ظاهری بازرسی می شود که جنبه فیزیکی آن بسیار مهم است و در هنگام خرید ورق باید به آن توجه ویژه ای شود.

کیفیت ظاهری این ورق های فولادی مات به فرآیند ساخت آنها بستگی دارد. تولیدکنندگان می توانند این محصولات را در ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه کنند. به لطف ظاهر ورق های فولادی مات، می توانید از آنها در محیط هایی استفاده کنید که می خواهید آلودگی را بپوشانید.

می توان گفت کربن، آهن و کروم از عناصر اصلی و مهم این برگ ها هستند. علاوه بر این سه عنصر از ترکیبات دیگری مانند نیکل، مولیبدن، منگنز و… در خواص شیمیایی برگ ها استفاده می شود. میزان کروم استفاده شده در این صفحات می تواند 11 تا 18 درصد باشد. هر چه درصد کروم استفاده شده بیشتر باشد، مقاومت صفحه بیشتر می شود. ورق استیل مات 304 دارای بیشترین میزان کروم در ورق استیل مات است.

اگرچه یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این ورق ها کروم و نیکل به کار رفته در آنها است، اما خواص فیزیکی ورق های فولادی نیز می تواند تاثیر بسزایی در قیمت آنها داشته باشد. پانل های استیل مت مقاومت نسبتا بالایی در برابر اکسیداسیون و خوردگی دارند و کروم موجود در پنل مسئول این مقاومت است. کاری که روی پانل ها انجام می دهند تا آنها را خاکستری و مات کند، سطح پانل ها را در برابر خوردگی و ضربه مقاوم می کند.

کاربرد ورق استیل مات

ورق های فولادی پولیش کاربردهای زیادی دارند که در این قسمت نمونه هایی از مهمترین کاربردهای فولاد را برای شما بیان می کنیم:

استفاده از ورق های فولادی برس خورده در ساخت تجهیزات فرآوری دارویی و شیمیایی

تولید تجهیزات لباسشویی

تولید تجهیزات خشکشویی

ساخت تجهیزات لوله کشی

تولید انواع اجاق گاز

تولید انواع یخچال خانگی و صنعتی

تولید تجهیزات برودتی

یک پنل خورشیدی بسازید

تولید انواع تابلوهای دکوراتیو

تولید غلطک فعال در صنعت کاغذ

ساخت تجهیزات مربوط به شبکه فاضلاب شهر

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل مات

به دلیل نوسانات ارزی که برای انواع فلزات وجود دارد، قیمت ورق استیل مات باید روزانه بررسی شود. به طور کلی این محصولات بر اساس معیارهای مختلفی قیمت گذاری می شوند که به شرح زیر است:

هزینه مواد اولیه: قیمت تمام شده مواد اولیه مستقیماً بر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد.

نوسانات ارز: قیمت فلزات با توجه به نرخ های جهانی تعیین می شود و با افزایش قیمت جهانی فلزات، قیمت فولاد تیره نیز افزایش می یابد.

میزان تقاضا: میزان عرضه و تقاضا از مهمترین موارد محسوب می شود. اگر تقاضا زیاد و عرضه کم باشد به این معنی است که کالای مورد نظر با کمبود عرضه می شود و در نتیجه قیمت آن بیشتر می شود.

نتیجه

ورق استیل مات یکی از انواع ورق استیل است که همانطور که از نامش پیداست هیچ براقی ندارد. از این ورق ها می توان در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، اجاق گاز و … استفاده کرد. ورق های استیل مات در دو نوع ثابت و غیر ثابت تولید و به بازار عرضه می شوند. به طور کلی این محصولات قیمت متوسطی دارند اما قیمت آنها به عواملی مانند قیمت فولاد، نوسانات ارز و … بستگی دارد.

دکمه بازگشت به بالا