بهبود ترافیک و بازدید سایت‌های سازمانی با استفاده از سرور اختصاصی

بهبود ترافیک و بازدید سایت‌های سازمانی یکی از اهداف بسیار مهم مدیران سازمان است. این افراد همواره به دنبال روش‌ها و ابزارهایی هستند تا با استفاده از آن به اهداف و خواسته‌های خود برسند.

امروزه روش‌های مختلفی برای بالا بردن میزان ترافیک و بازدید سایت وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به سرور اختصاصی اشاره کرد. این سرور به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی که دارد؛ تأثیر بسیار زیادی روی پیشرفت و توسعه سایت‌های سازمانی می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی سرور اختصاصی این است که برخلاف سرور اشتراکی منابع آن فقط به یک کاربر اختصاص داده می‌شود. همین امر بیشترین تأثیر را در بهبود ترافیک و بازدید سایت دارد. در ادامه این مطلب به طور کامل شما را با مزیت‌های سرور اختصاصی آشنا خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آن آشنا شوید و با استفاده از آن ترافیک و بازدید سایت را بهبود ببخشید.

سرور اختصاصی چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

همانطور که در مقاله ی مزیت سرور اختصاصی ایران برای سایت‌های سازمانی گفتیم، سرورها انواع مختلفی دارند  که سرور اختصاصی  (Dedicated Server) یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین آنها به شمار می‌آید. مزیت‌های بسیار خوبی که این نوع از سرورها برای سایت‌ها به همراه دارند؛ باعث شده که استفاده از آنها روزبه‌روز بیشتر شود. در ادامه مهم‌ترین مزیت‌های سرور اختصاصی را بیان خواهیم کرد.

داشتن منابع اختصاصی

مشترک بودن منابع یکی از دلایل بزرگی است که کاربران را از سرورهای اشتراکی دور می‌کند. بسیاری از کاربران اصلاً دوست ندارند که منابع سرور را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. اما در طرف مقابل سرور اختصاصی منابع را فقط به یک کاربر اختصاص می‌دهد. همین امر باعث شده که کاربران سرور اختصاصی را برای سایت خود ترجیح دهند.

ارتقای منابع سرور

ترافیک و بازدید سایت به‌مرورزمان افزایش می‌یابد؛ اما سؤال اینجاست که آیا منابع سرور جوابگوی این حجم از ترافیک هستند؟ قطعاً خیر، هنگامی که بازدیدها و ترافیک سایت بالاتر می‌رود؛ باید منابع سرور از جمله پهنای باند؛ رم، پردازنده و… هم ارتقا پیدا کنند. سرور اختصاصی به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربر به‌راحتی بتواند بر اساس نیاز سایت خود، میزان منابع سرور را ارتقا دهد.

افزایش عملکرد و کارایی سایت

یکی دیگر از مزایای سرور اختصاصی برای سایت‌های سازمانی، افزایش عملکرد و کارایی سایت است. هنگامی که کاربر منابع بیشتری در اختیار داشته باشد؛ قطعاً سایت با سرعت بیشتری در مرورگر افراد بارگذاری می‌شود. همین امر باعث افزایش رضایت کاربران از سرعت بالای سایت می‌شود. همچنین لازم است بدانید که بالا بودن سرعت سایت تأثیر بسیار زیادی در سئوی سایت دارد. هرچه این سرعت بالاتر باشد؛ سایت مورد نظر نمره بهاری از گوگل می‌گیرد.

امنیت بالا

معمولاً تمامی سایت‌ها به امنیت سرور اهمیت زیادی می‌دهند. سرور اختصاصی به دلیل اینکه تمامی منابع را فقط در اختیار یک کاربر قرار می‌دهد؛ از امنیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل بیشتر سایت‌هایی که ترافیک و حجم بالایی دارند؛ از این سرور استفاده می‌کنند.

تسلط و کنترل کامل

تسلط و کنترل کامل روی سرور، یکی از رایج‌ترین و برجسته‌ترین مزیت سرور اختصاصی است. کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام ابزار و برنامه‌های مدیریت را روی سرور نصب کنند.

تأثیر سرور اختصاصی روی بهبود ترافیک سایت‌های سازمانی

سایت‌های سازمانی به دلیل اینکه روزانه خدمات بسیار زیادی به افراد جامعه می‌دهند؛ باید انتظار ترافیک و بازدید زیادی را داشته باشند. به همین دلیل مدیران سازمان‌ها باید برای سایت خود از سروری استفاده کنند که این میزان از ترافیک را به‌خوبی پوشش دهد. همان‌طور که گفتیم؛ سرور اختصاصی قابلیت ارتقای منابع را دارد و به بهترین شکل ترافیک و حجم بازدید سایت را تحمل می‌کند.

البته لازم به ذکر است که سرور اختصاصی به دلیل خصوصیاتی که دارد؛ نقش مفیدی در بهبود ترافیک و بازدید سایت‌های سازمانی دارد. همان‌طور که می‌دانید کاهش سرعت و آپتایم سایت، باعث نارضایتی کاربران و در نتیجه کاهش ترافیک سایت می‌شود. ازآنجایی‌که سرور اختصاصی باعث افزایش سرعت و آپتایم سایت می‌شود؛ پس می‌توان گفت که این سرور تأثیر زیادی در بهبود ترافیک و بازدید سایت دارد.

سخن نهایی

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که مدیران سازمان‌ها باید اتخاذ کنند؛ انتخاب سرور برای سایت سازمان است. این سرور باید تمامی انتظارات سایت را تأمین کند و به بهترین شکل ممکن باعث پیشرفت و توسعه آن شود. یکی از بهترین و مناسب‌ترین سرورهایی که سایت‌های سازمانی باید از آن استفاده کنند؛ سرور اختصاصی است. این سرور مزیت‌های زیادی برای سایت‌های سازمانی به همراه خواهد داشت.

در این مطلب به طور کامل مزیت‌های سرور اختصاصی را بیان کردیم و نقش آن در ترافیک و بازدید سایت‌های سازمانی را هم مورد بررسی قرار دادیم. اگر همچنان درباره سرور اختصاصی و تأثیر آن بر ترافیک سایت سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل