برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

بر اساس یک گزارش شفاف، بر اساس تحقیقات جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می دهد که مقادیر نسبتاً کم فعالیت بدنی شدید هفتگی ممکن است با فواید سلامتی زیادی همراه باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی می شود. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی افراد متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان 71893 فرد مسن را بدون هیچ گونه شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان ثبت کردند.

محققان رابطه بین میزان و تعداد دوزهای بدن فعال با بیماری شدید (از جمله بیماری قلبی، بیماری قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط ​​و فعالیت بدنی شدید، فعالیت بدنی متوسط ​​را به عنوان ورزش تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما لزوما ضربان قلب افراد را افزایش نمی دهد.

با این حال، فعالیت بدنی شدید ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب شود و افراد معمولاً هنگام صحبت کردن مکث می کنند تا نفس بکشند. نمونه هایی از فعالیت بدنی شدید عبارتند از دو سرعت، دوچرخه یا دوچرخه با سرعت بالا.

محققان دریافتند که با افزایش میزان و تعداد دفعات شرکت در فعالیت بدنی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، خطر همه پیام های ناخواسته تحت بررسی است.

به عنوان مثال، شرکت‌کنندگانی که فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، 4 درصد در معرض خطر مرگ در طول پنج سال قرار داشتند. این خطر با فعالیت کمتر از 10 دقیقه به 2٪ کاهش می یابد و اگر 60 دقیقه یا بیشتر انجام دهید دوباره به 1٪ کاهش می یابد.

منبع: جوان جوان

خروج از نسخه موبایل