عمومیکسب و کار برتر

با این 15 نکته در کنکور موفق میشوید

با این 15 نکته در کنکور حتما موفق میشوید:

نکته اول:

صبح زود امتحان از خواب بیدار شوید تا زمان کافی برای خوردن صبحانه و آماده شدن داشته باشید. پرهیز از عجله به شما آرامش می دهد و آرامش نقش مهمی در موفقیت شما و افزایش کارایی شما دارد.

نکته دوم:

روز قبل از امتحان، زمان، تاریخ و مکان امتحان را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز مرتب است.

بخش سوم:

صبحانه متعادل بخورید. یک لیوان چای شیرین با نان و پنیر و چند عدد خرما انتخاب خوبی است. تا حد امکان از صبحانه های پرخطر مانند خامه یا هر چیز دیگری که می تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد اجتناب کنید تا در جلسه دچار مشکل نشوید!

نکته چهارم:

قبل از خروج از خانه، هر چیزی را که نیاز دارید بررسی کنید. خودکارهای آبی اضافی، مدادهای اضافی، چوکرها، مداد تراش‌ها، کاغذهای داخلی یا برگه‌های مجوز تست موارد مهمی هستند که باید به خاطر بسپارید.

شما می توانید لیستی از این الزامات را از قبل تهیه کنید و قبل از شرکت در آزمون الزامات را از لیست بررسی کنید.

نکته پنجم:

زودتر به جلسه آزمون بروید تا نیم ساعت قبل از شروع آن حضور داشته باشید. همیشه باید منتظر چیزهای غیرمنتظره باشید. دیر رسیدن استرس شما را افزایش می دهد و این می تواند عاملی برای کاهش عملکرد امتحان شما باشد.

نکته ششم:

اگر فردی در حوزه امتحان استرس دارد، حتما از او دور شوید. لطفاً آنچه را که در گوشه مخفی مطالعه کرده اید مرور کنید. به یاد داشته باشید که باید آرام باشید. به عبارت دیگر، همیشه افرادی هستند که سعی در افزایش استرس دارند.

نکته هفتم:

دستشویی رفتن قبل از شروع آزمایش سندرم دل پیچه (سرگیجه قبل از امتحان به دلیل استرس) شایع است. می توانید قبل از آزمایش یک تکه آب نبات بخورید. این می تواند در کنترل سوزش سر دل موثر باشد از طرفی استفاده از سرویس بهداشتی قبل از امتحان باعث صرفه جویی در وقت گرانبهای شما بین امتحانات می شود.

هشتم:

به یاد داشته باشید که اولین کاری که همیشه انجام می دهید این است که نام خود را در بالای برگه تست بنویسید. باورتان نمی شود، اما خیلی ها فراموش می کنند نام خود را در برگه امتحانی بنویسند و نتیجه یک سال کار سخت هدر می رود.

نهم:

اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع به پاسخ دادن، تمام سوالات را با دقت مطالعه کرده و زمان لازم برای پاسخ دادن به هر سوال را تخمین بزنید. از شروع با عجله خودداری کنید، مدیریت زمان در امتحان بسیار مهم است و می تواند تفاوت زیادی در عملکرد شما ایجاد کند.

نکته دهم:

آزمون را با ساده ترین سوال شروع کنید. پاسخ به سوالاتی که مطمئن هستید اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و ذهن شما را برای پاسخ به سوالاتی که ممکن است فراموش کرده اید آماده کند. نیازی به پاسخگویی به ترتیب سوالات نیست، اما حتما سوالاتی را که پاسخ نداده اید علامت بزنید.

نکته یازدهم:

گاهی اوقات در طول امتحان چیزهایی را که می دانید فراموش می کنید! در این مواقع نوشتن بهترین کار است. هر چیزی را که می دانید یادداشت کنید یا سعی کنید موضوعات مشابه را به خاطر بسپارید. با یک حرف کوتاه، مغز فعالیت خود را دوباره شروع می کند و شانس بیشتری برای به خاطر سپردن مطالب دارد.

به یاد داشته باشید که در این شرایط زمان خود را مدیریت کنید و ابتدا به سوالاتی که پاسخ آنها را می دانید پاسخ دهید.

نکته دوازدهم:

زمان زیادی را برای یک سوال یا مشکل تلف نکنید. اگر پاسخ به سؤالی بیش از حد انتظار طول می کشد، تسلیم شوید. ابتدا سوالاتی را بنویسید که پاسخ دادن به آنها زمان کمتری دارد. در این رابطه می توانید به مقاله مدیریت زمان در آزمایشات مراجعه کنید.

نکته سیزدهم:

از پرسیدن سوال نترسید. اگر بخشی از سوال برای شما واضح نیست، از ممتحن یا معلم خود بپرسید.

نکته چهاردهم:

همیشه از زمان امتحان به طور کامل استفاده کنید. اگر زودتر به سؤالات پاسخ دادید، حتماً سؤالات را دوباره بررسی کنید و پاسخ خود را بخوانید. سوالات را دوباره بخوانید و پاسخ صحیح را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که پاسخ سوالات را به درستی وارد کرده اید و پاسخ را از یک سوال به سوال دیگر تایپ نکنید.

ماده پانزدهم:

در هر شرایطی آرام باشید. قبل از شروع امتحان تکالیف خود را انجام دادید. پس آرام باشید و بگذارید ذهنتان آنطور که باید کار کند و از هیچ چیز نترسید. در صورت سخت بودن امتحان شرایط برای سایر دوستان یکسان است.

جمع بندی

باید بدانید که موفقیت بدون سخت کوشی به دست نمی آید. برای موفقیت باید خوب درس بخوانی. در اینجا فقط نشانه هایی را یادآوری کرده ایم که باعث افزایش عملکرد تحصیلی شما می شود، یعنی اگر فردی خوب درس بخواند با رعایت این نشانه ها می تواند از اشتباهات اجتناب ناپذیر ضروری جلوگیری کند، نتیجه بهتر می شود.

برای یادگیری بهتر ریاضی میتوانید از آموزش ریاضی دهم انسانی لوتوس استفاده کنید.

ریاضی لوتوس

لوتوس به معنای گل نیلوفر آبی است و به‌عنوان سمبل و نماد همگانی مطرح شده است. هدف ریاضی لوتوس، شکوفایی تحلیل درست و همگانی کردن ریاضی در ایران عزیزمان هست، به شکلی که در دورترین نقاط این مرز و بوم، عزیزان ما از آموزش با کیفیت بالا برخوردار باشند.
دکمه بازگشت به بالا