اجتماعی

ارتقای سطح آموزش دانش آموزان و جبران کاستی ها در طرح مدرسه تابستان رضایت بخش بود؟

عسنا/قم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اما با توجه به ارزیابی های انجام شده نسبت به میزان اثربخشی طرح، باید از پایداری و جبران یادگیری اطمینان حاصل کنیم و مسلم است که تعداد دانش آموزانی که در معرض خطر تکرار پایان هستند

یکی از مهمترین بخشهای شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 98 کاهش آموزش و پرورش بود. اگرچه این تعطیلات دیری نپایید، اما آموزش آنلاین به عنوان جایگزینی برای آموزش آنلاین انتخاب شد، اما فعالان آموزش و پرورش و بسیاری از مسئولان به اهمیت آموزش آنلاین در کارایی و کیفیت آموزش و مضرات فضاهای مجازی پی بردند. تکرار شد که در حمام حالت هم تعریف نیمی از کایتی را عریمی را عریمی کند.

ساختار فنی ضعیف، عدم دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف به ویژه برخی از مناطق روستایی، عدم آشنایی معلمان و دانش آموزان با فضاهای مجازی، نبود محتوای آموزشی آنلاین و عدم دسترسی همه به گوشی های هوشمند. دانش آموزان برخی از چالش هایی بودند که تعریف انلینی به دمک دادت.

بنابراین با شروع آموزش در کلاس، دانش آموزان نیاز به تکمیل آموزش و اجرای برنامه هایی برای جبران ضعف آموزش مجازی و عدم آموزش در بین دانش آموزان دارند.

و در همین راستا منزیرت عرض المزید و پروشت کرد کردی و تکیں کردی را بری دوره به استان ها به استان ها بیشتر کرد.

در همی سلاسه تیرماه در ترمته ای که با عاشیاد عدایک عدایک عبریکی دانشو کل عدیک و پروش استان دادستیم برای اجرای طرح تثبیت و جبران خسارت 150 سایت فعال داشت و بیش از 19 هزار دانش آموز برای شرکت در کلاس های تابستانی ثبت نام کردند.

به ویژه دوره اجرای طرح و شرکت کنندگان در آن نیز بیان شد: این طرح بین 12 اسفند تا 12 شهریور به تاله را به سنت برسانیم که به بایه الباهرة برسانیم کو به بایه بیله بیدا پیدن کو کتدای آستایی اموز برگزار می شود. در بایه ای در بایه ای در دیمینی بهی داده.

با اتمام این پروژه در مورد نتایج ارزیابی و میزان رضایت از اجرای این طرح و مشکلات صحبت کردیم.

مریم سادات پناهنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: طرح تثبیت و جبران یادگیری در مقطع ابتدایی در دو مرحله اجرا شد. کامبینید تعریف ها به شور کرونی و در تعلم فازی مجازی و در که از آزیک آئین پاک مدد ما بود.

وی با اشاره به اینکه آغاز مرحله دوم طرح تجمیع و جبران فراگیری از اواخر فروردین تا اوایل خرداد ماه به توافق رسید، تصریح کرد: در سطح استان مبانی مشخص و مدیران مدارس نام دانش آموزان مشمول این طرح را وارد سامانه کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه طرح تثبیت و جبران یادگیری از 12 آنلاین لغایت 12 شهریور اجرا شد، گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده در سطح استان، 65 درصد دانش آموزان واجد شرایط در کلاس شرکت کردند و معلمان پایه های مختلف در مدارس و پایگاه های مشخص شدو حاضر فعال دارند.

وی ادامه داد: در بلندمدت اولیا، معلمان و مدیران مدارس نیز دانش آموزانی در مقاطع بالاتر ویژه داشتیم که از نظر سنی در جایگاه ارزشیابی قابل ارزیابی هستند و در یک برنامه نقدی انجام دادیم. ارزیابی های فرآیند

با توجه به اینکه دانش آموزان از نظر شرایط روحی ناشی از دوری از مدرسه اطراف در سایه بیماری کرونا، تمایل زیادی برای شرکت در کلاس داشتند، در روند کلی این طرح، تا حد زیادی رضایت اولیا و دانش آموزان فالغریان وقعد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه معلمان معتقد بودند این طرح تاثیر خوبی داشت و اگر اجرا نمی شد دانش آموزان بیشتری باید پایان تحصیل خود را تکرار کنند تاکید کرد. کلاس ها رماد دیلت که هههههههه

پناهنده ادامه داد: اما با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان مشمول این طرح خود دوره را نزد معلم سال تحصیلی نگذرانده اند، بنابراین باید نتایج ارزشیابی معلم دوره تابستانی به واقعی منتقل شود. معلم دانش آموزان و در نهایت نتیجه نهایی توسط هیئت مدیره مدرسه بررسی می شود.

وی افزود: با این حال، بر اساس ارزیابی های انجام شده در رابطه با میزان اثربخشی این طرح، اطمینان داریم که تعداد دانش آموزانی که در معرض خطر تکرار امتحان نهایی بوده اند و دانش آموزانی که قابل قبول برای سطوح ارتقاء بالاتر

وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش استان قم یکی از مشکلات اجرای این طرح را زمان اجرای آن اعلام کرد و در استان بومی سازی و مجرا شد.

پناهنده ادامه داد: در کارگروه هایی که با حضور نمایندگانی از مدیران مناطق مختلف استان تشکیل دادیم به این نتیجه رسیدیم که در طول سال تحصیلی معمولا پس از گذشت سه ماه شرایط تحصیلی دانش آموز مشخص می شود. ، و دانش آموزی که نیاز به توجه بیشتری دارد برای تعلیم حدید به دی ماه به خوبی می توادن در تعریف های توکرین.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: این برنامه را برای سال تحصیلی 1401-1402 با تغییراتی که بعد از فارغ التحصیلی ایجاد شد و برنامه هایی که برای بهبود آن در نظر داریم ادامه خواهیم داد. کیفیت این برنامه در سال تحصیلی آینده شاهد تاثیر این طرح هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح زمینه رشد و ارتقای بیشتر دانش آموزان مقطع ابتدایی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا